Buszujący w zbożu - problematyka
„Buszujący w zbożu” bywa interpretowany jako metafora ludzkiego życia, a także powieść o dojrzewaniu. Holden staje u progu dorosłości. Nie jest już dzieckiem, ale nie chce należeć do świata dorosłych, w którym króluje obłuda, fałsz i głupota. Dobrze widać to na przykładzie systemu edukacji, kiedy nauczyciel robi wszystko na pokaz. Holden nie godzi się na to, dlatego dorośli uważają, że nie ma planu na przyszłość i że stacza się w przepaść. On jednak marzy o innym życiu, w którym mógłby metaforycznie „buszować w zbożu”, tzn. powrócić do tych wartości, którymi instynktownie kieruje się dziecko. Bohater pragnie jednak przede wszystkim uchronić te niewinne istoty przed skokiem w przepaść, czyli złem, które na nie czyha, kiedy wkraczają w dorosłość.
Pytania i odpowiedzi z podręczników, w których omawiana jest ta lektura, znajdziesz na stronie Skul.pl
Między nami. Klasa 8. Podręcznik. Język polski - rozwiązania i odpowiedzi
