Buszujący w zbożu

Jerome David Salinger

Problematyka

„Buszujący w zbożu” bywa interpretowany jako metafora ludzkiego życia, a także powieść o dojrzewaniu. Holden staje u progu dorosłości. Nie jest już dzieckiem, ale nie chce należeć do świata dorosłych, w którym króluje obłuda, fałsz i głupota. Dobrze widać to na przykładzie systemu edukacji, kiedy nauczyciel robi wszystko na pokaz. Holden nie godzi się na to, dlatego dorośli uważają, że nie ma planu na przyszłość i że stacza się w przepaść. On jednak marzy o innym życiu, w którym mógłby metaforycznie „buszować w zbożu”, tzn. powrócić do tych wartości, którymi instynktownie kieruje się dziecko. Bohater pragnie jednak przede wszystkim uchronić te niewinne istoty przed skokiem w przepaść, czyli złem, które na nie czyha, kiedy wkraczają w dorosłość.

Pytania i odpowiedzi z podręczników, w których omawiana jest ta lektura, znajdziesz na stronie Skul.pl

Między nami. Klasa 8. Podręcznik. Język polski - rozwiązania i odpowiedzi

Potrzebujesz pomocy?

Współczesność (Język polski)

Teksty dostarczone przez Interia.pl. © Copyright by Interia.pl Sp. z o.o.

Opracowania lektur zostały przygotowane przez nauczycieli i specjalistów.

Materiały są opracowane z najwyższą starannością pod kątem przygotowania uczniów do egzaminów.

Zgodnie z regulaminem serwisu www.bryk.pl, rozpowszechnianie niniejszego materiału w wersji oryginalnej albo w postaci opracowania, utrwalanie lub kopiowanie materiału w celu rozpowszechnienia w szczególności zamieszczanie na innym serwerze, przekazywanie drogą elektroniczną i wykorzystywanie materiału w inny sposób niż dla celów własnej edukacji bez zgody autora podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności lub pozbawienia wolności.

Prywatność. Polityka prywatności. Ustawienia preferencji. Copyright: INTERIA.PL 1999-2025 Wszystkie prawa zastrzeżone.