- temat lekcji → Główne formy ochrony przyrody w Polsce
- cel ogólny → Zapoznanie się przez uczniów z głównymi formami ochrony przyrody w Polsce
- cele operacyjne:
1. Uczeń potrafi wymienić przynajmniej pięć form ochrony przyrody (np. parki narodowe, parki krajoznawcze, rezerwaty, pomniki przyrody, ochrona gatunków roślin i zwierząt)
- zachowanie końcowe → wymieni
- warunek → brak
- kryterium jakościowe → prawidłowo
- kryterium ilościowe → pięć
- taksonomia → A
2. Uczeń potrafi wymienić przynajmniej pięć parków narodowych w Polsce
- zachowanie końcowe → wymieni
- warunek → brak
- kryterium jakościowe → prawidłowo
- kryterium ilościowe → pięć
- taksonomia → A
3. Uczeń potrafi wskazać na mapie przynajmniej pięć parków narodowych w Polsce
- zachowanie końcowe → wskaże
- warunek → mapa Polski
- kryterium jakościowe → prawidłowo
- kryterium ilościowe → pięć
- taksonomia → C
4. Uczeń potrafi wymienić przynajmniej pięć gatunków roślin będących pod całkowitą ochroną i pięć gatunków zwierząt będących pod całkowitą ochroną w Polsce
- zachowanie końcowe → wymieni
- warunek → brak
- kryterium jakościowe → prawidłowo
- kryterium ilościowe → pięć i pięć
- taksonomia → A
temat lekcji → Budowa i funkcje oka człowieka
cel ogólny → zapoznanie się z budową i funkcją oka człowieka
cele operacyjne:
1. Uczeń potrafi wymienić przynajmniej sześć elementów budowy oka u człowieka
- zachowanie końcowe →wymieni
- warunek → brak
- kryterium jakościowe → prawidłowo
- kryterium ilościowe → sześć
- taksonomia → A
2. Uczeń potrafi prawidłowo wskazać na rysunku przynajmniej sześć elementów budowy oka u człowieka
- zachowanie końcowe → wskaże
- warunek → rysunek budowy oka człowieka
- kryterium jakościowe → prawidłowo
- kryterium ilościowe → sześć
- taksonomia → C
3. Uczeń potrafi wymienić przynajmniej trzy choroby oka człowieka
- zachowania końcowe → wymieni
- warunek → brak
- kryterium jakościowe → prawidłowo
- kryterium ilościowe → trzy
- taksonomia → A