• temat lekcji → Główne formy ochrony przyrody w Polsce
  • cel ogólny → Zapoznanie się przez uczniów z głównymi formami ochrony przyrody w Polsce
  • cele operacyjne:

1. Uczeń potrafi wymienić przynajmniej pięć form ochrony przyrody (np. parki narodowe, parki krajoznawcze, rezerwaty, pomniki przyrody, ochrona gatunków roślin i zwierząt)

  • zachowanie końcowe → wymieni
  • warunek → brak
  • kryterium jakościowe → prawidłowo
  • kryterium ilościowe → pięć
  • taksonomia → A

2. Uczeń potrafi wymienić przynajmniej pięć parków narodowych w Polsce

  • zachowanie końcowe → wymieni
  • warunek → brak
  • kryterium jakościowe → prawidłowo
  • kryterium ilościowe → pięć
  • taksonomia → A

3. Uczeń potrafi wskazać na mapie przynajmniej pięć parków narodowych w Polsce

  • zachowanie końcowe → wskaże
  • warunek → mapa Polski
  • kryterium jakościowe → prawidłowo
  • kryterium ilościowe → pięć
  • taksonomia → C

4. Uczeń potrafi wymienić przynajmniej pięć gatunków roślin będących pod całkowitą ochroną i pięć gatunków zwierząt będących pod całkowitą ochroną w Polsce

  • zachowanie końcowe → wymieni
  • warunek → brak
  • kryterium jakościowe → prawidłowo
  • kryterium ilościowe → pięć i pięć
  • taksonomia → A

temat lekcji → Budowa i funkcje oka człowieka

cel ogólny → zapoznanie się z budową i funkcją oka człowieka

cele operacyjne:

1. Uczeń potrafi wymienić przynajmniej sześć elementów budowy oka u człowieka

  • zachowanie końcowe →wymieni
  • warunek → brak
  • kryterium jakościowe → prawidłowo
  • kryterium ilościowe → sześć
  • taksonomia → A

2. Uczeń potrafi prawidłowo wskazać na rysunku przynajmniej sześć elementów budowy oka u człowieka

  • zachowanie końcowe → wskaże
  • warunek → rysunek budowy oka człowieka
  • kryterium jakościowe → prawidłowo
  • kryterium ilościowe → sześć
  • taksonomia → C

3. Uczeń potrafi wymienić przynajmniej trzy choroby oka człowieka

  • zachowania końcowe → wymieni
  • warunek → brak
  • kryterium jakościowe → prawidłowo
  • kryterium ilościowe → trzy
  • taksonomia → A