Jak uniemożliwić młodzieży korzystanie ze stron internetowych przekazujących niebezpieczne dla niej informacje ( w tym pornograficzne) i nakierować ją na pożyteczne użytkowanie sieci?
Wyzwania:
- Wprowadzenie działań naprawczych polegających na konsultacjach z zarządcą serwera na temat dostępnego oprogramowania, ścisłej weryfikacji danych osobowych uczniów korzystających z Internetu, zmierzająca do zniwelowania stopnia anonimowości i kontroli poczynań użytkowników podczas połączenia internetowego.
- Przedsięwzięcie środków zapobiegawczych takich jak poufne rozmowy, seria spotkań informacyjnych z uczniami i ich opiekunami.
Działania:
- Instalacja oprogramowania pozwalającego ograniczyć dostęp do niektórych stron internetowych.
- Regularne sprawdzanie połączeń za pomocą folderu Historia i rejestru użytkowników sprzętu komputerowego, zmierzające do wychwycenia nazwisk uczniów, którzy nie przestrzegają zasad użytkowania Internetu w bibliotece szkolnej.
- Poufne konsultacje z osobami które nie przestrzegają zasad oraz ewentualne spotkania z ich opiekunami.
- Realizacja serii zajęć dotyczących niebezpieczeństw związanych z niewłaściwym wykorzystywaniem Internetu, przede wszystkim w klasach, w których stwierdzono przypadki użytkowania sieci do przyswajania szkodliwych treści, w tym treści pornograficznych.
Jak poprawnie napisać konspekt lekcji?
Konspekt lekcji powinien składać się z następujących elementów:
1. Główny cel ogólnowychowawczy wyznaczający nadrzędne zamiary nauczyciela danego przedmiotu
2. Temat zajęć
3. Podrzędne cele wyznaczające wiadomości i umiejętności uczniów w zakresie:
a. zapamiętywania prezentowanych informacji
b. zrozumienia przyswajanych treści
c. praktycznego wykorzystywania informacji przekazanych przez nauczyciela
4. Sposoby realizacji i wykorzystywane techniki pracy
5. Materiały i pomoce dydaktyczne przygotowane do użycia w czasie poszczególnych etapów lekcji
6. Przebieg zajęć wraz z wyznaczonym czasem, przewidzianym na realizację kolejnych faz:
a. czynności wstępne
b. faza główna
c. czynności końcowe
d. uwagi nauczyciela
Dobry konspekt zawiera jasny, napisany ściśle według kolejności opis lekcji i stanowi całość z dołączonym do niego zestawem materiałów, potrzebnych do jej realizacji.