Jak uniemożliwić młodzieży korzystanie ze stron internetowych przekazujących niebezpieczne dla niej informacje ( w tym pornograficzne) i nakierować ją na pożyteczne użytkowanie sieci?

Wyzwania:

- Wprowadzenie działań naprawczych polegających na konsultacjach z zarządcą serwera na temat dostępnego oprogramowania, ścisłej weryfikacji danych osobowych uczniów korzystających z Internetu, zmierzająca do zniwelowania stopnia anonimowości i kontroli poczynań użytkowników podczas połączenia internetowego.

- Przedsięwzięcie środków zapobiegawczych takich jak poufne rozmowy, seria spotkań informacyjnych z uczniami i ich opiekunami.

Działania:

- Instalacja oprogramowania pozwalającego ograniczyć dostęp do niektórych stron internetowych.

- Regularne sprawdzanie połączeń za pomocą folderu Historia i rejestru użytkowników sprzętu komputerowego, zmierzające do wychwycenia nazwisk uczniów, którzy nie przestrzegają zasad użytkowania Internetu w bibliotece szkolnej.

- Poufne konsultacje z osobami które nie przestrzegają zasad oraz ewentualne spotkania z ich opiekunami.

- Realizacja serii zajęć dotyczących niebezpieczeństw związanych z niewłaściwym wykorzystywaniem Internetu, przede wszystkim w klasach, w których stwierdzono przypadki użytkowania sieci do przyswajania szkodliwych treści, w tym treści pornograficznych.

Jak poprawnie napisać konspekt lekcji?

Konspekt lekcji powinien składać się z następujących elementów:

1. Główny cel ogólnowychowawczy wyznaczający nadrzędne zamiary nauczyciela danego przedmiotu

2. Temat zajęć

3. Podrzędne cele wyznaczające wiadomości i umiejętności uczniów w zakresie:

a. zapamiętywania prezentowanych informacji

b. zrozumienia przyswajanych treści

c. praktycznego wykorzystywania informacji przekazanych przez nauczyciela

4. Sposoby realizacji i wykorzystywane techniki pracy

5. Materiały i pomoce dydaktyczne przygotowane do użycia w czasie poszczególnych etapów lekcji

6. Przebieg zajęć wraz z wyznaczonym czasem, przewidzianym na realizację kolejnych faz:

a. czynności wstępne

b. faza główna

c. czynności końcowe

d. uwagi nauczyciela

Dobry konspekt zawiera jasny, napisany ściśle według kolejności opis lekcji i stanowi całość z dołączonym do niego zestawem materiałów, potrzebnych do jej realizacji.