Przejdź na stronę główną Interia.pl

Podróże Guliwera

Jonathan Swift

Plan wydarzeń

  1. Młodość Guliwera - marzenia o podróżach.
  2. Lekarz okrętowy - rejs statkiem.
  3. U liliputów:
    1. pierwsze kłopoty,
    2. przyjaźń z królem,
    3. wojna z krajem Blefusku,
    4. „niemoralna” propozycja,
    5. w gościnie u króla Blefusku.
  4. Opuszczenie kraju liliputów.
  5. Powrót do domu, dowody na istnienie kraju „małych ludzi”.
  6. Tęsknota za przygodami powodem następnej wyprawy.
  7. Kraj olbrzymów.
  8. Pod opieką „Mateczki”.
  9. Na królewskim dworze.
  10. Przygody z niebezpiecznym karłem-olbrzymem.
  11. Porwany przez małpę.
  12. Dom wielkości klatki dla ptaków.
  13. Orzeł wybawcą.
  14. Powrót do domu - postanowienie pozostania na lądzie.

Potrzebujesz pomocy?

Oświecenie (Język polski)

Teksty dostarczyło Wydawnictwo GREG. © Copyright by Wydawnictwo GREG

autorzy opracowań: B. Wojnar, B. Włodarczyk, A. Sabak, D. Stopka, A. Szóstak, D. Pietrzyk, A. Popławska
redaktorzy: Agnieszka Nawrot, Anna Grzesik
korektorzy: Ludmiła Piątkowska, Paweł Habat

Zgodnie z regulaminem serwisu www.bryk.pl, rozpowszechnianie niniejszego materiału w wersji oryginalnej albo w postaci opracowania, utrwalanie lub kopiowanie materiału w celu rozpowszechnienia w szczególności zamieszczanie na innym serwerze, przekazywanie drogą elektroniczną i wykorzystywanie materiału w inny sposób niż dla celów własnej edukacji bez zgody autora podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności lub pozbawienia wolności.

Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.

Polityka Cookies. Prywatność. Copyright: INTERIA.PL 1999-2019 Wszystkie prawa zastrzeżone.