Jonathan Swift

Podróże Guliwera - czas i miejsce akcji

Akcja „Podróży Guliwera” Jonathana Swifta rozgrywa się w ciągu kilku lat, mniej więcej od początku XVIII wieku. Główny bohater, Lemuel Guliwer, odbywa cztery główne podróże, każda trwa od kilku miesięcy do kilku lat. W streszczeniu zaprezentowane są dwie pierwsze, natomiast łącznie podróże są cztery i cztery części ma powieść:

  1. Podróż do Lilliputu ma miejsce ok. 1699-1702; to fantastyczna, nierealistyczna wyspa zamieszkała przez miniaturowych ludzi, którzy mają zaledwie sześć cali (ok. 15 cm) wzrostu.
  2. Podróż do Brobdingnagu ma miejsce ok. 1702-1706; to kraina olbrzymów, gdzie mieszkańcy są ogromni, a Guliwer jest w porównaniu do nich jak maleńka istota.
  3. Podróż do Laputy, Balnibarbów, Luggnaggu, Glubbdubdribu i Japanu trwa między 1706 a 1710 rokiem, Laputa to latająca wyspa zamieszkana przez naukowców i filozofów; Balnibarbi – kraina pod Laputą; Luggnagg – wyspa z nieśmiertelnymi Struldbrugami; Glubbdubdrib – wyspa magów; Japan – jedyne rzeczywiste miejsce, które odwiedza Guliwer.
  4. Podróż do kraju Houyhnhnmów ma miejsce ok. 1710-1715, kiedy Guliwer dociera do kraju zamieszkanego przez mądre, mówiące konie oraz prymitywnych Yahoos, którzy przypominają ludzi.

Większość miejsc akcji jest fikcyjna, choć pojawiają się oczywiście przestrzenie realistyczne hrabstwie Nottinghamshire, gdzie urodził się Guliwer, Londyn czy Japonia, do której dociera. Przygody Guliwera realizują oczywiście znany literacki motyw wędrówki.

Potrzebujesz pomocy?

Oświecenie (Język polski)

Teksty dostarczone przez Interia.pl. © Copyright by Interia.pl Sp. z o.o.

Opracowania lektur zostały przygotowane przez nauczycieli i specjalistów.

Materiały są opracowane z najwyższą starannością pod kątem przygotowania uczniów do egzaminów.

Zgodnie z regulaminem serwisu www.bryk.pl, rozpowszechnianie niniejszego materiału w wersji oryginalnej albo w postaci opracowania, utrwalanie lub kopiowanie materiału w celu rozpowszechnienia w szczególności zamieszczanie na innym serwerze, przekazywanie drogą elektroniczną i wykorzystywanie materiału w inny sposób niż dla celów własnej edukacji bez zgody autora podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności lub pozbawienia wolności.

Prywatność. Polityka prywatności. Ustawienia preferencji. Copyright: INTERIA.PL 1999-2025 Wszystkie prawa zastrzeżone.