Transport polski lotniczy zajmuje się obsługą głównie transportu międzynarodowego, ponieważ niezbyt opłacalna jest obsługa transportu krajowego, ze względu na mały obszar kraju. W 2001 roku Polskie Linie Lotnicze LOT zajmowały się obsługą 11 linii krajowych i 56 zagranicznych. Wraz z rozwojem transportu lotniczego przewóz pasażerów stale rośnie, w 2001 roku wynosił już 3,6 mln osób a w 2004 roku już 5 mln pasażerów.

Niezbyt popularnym w Polsce jest transport ładunków drogą powietrzną. W ogólnym zestawieniu transport lotniczy zajmuje jedynie 0,003% ogólnych przewozów ale obserwuje się tendencję wzrostową.

Polskie porty lotnicze to:

  • W Warszawie - Okęcie (90% linii zagranicznych, 10% linii krajowych)
  • W Gdańsku - Rębiechowo (50% linii krajowych,50% linii zagranicznych)
  • W Szczecinie - Goleniów (100% linii krajowych)
  • W Bydgoszczy -Biedaszkowo (100% linii krajowych)
  • W Poznaniu - Ławica (100% linii krajowych)
  • W Łodzi - Lublinek (100% linii krajowych)
  • We Wrocławiu - Strachowice (100% linii krajowych)
  • W Katowicach i Gliwicach - Pyrzowice (100% linii krajowych)
  • W Krakowie - Balice (100% linii zagranicznych)
  • W Rzeszowie - Jasionka (100% linii zagranicznych)

Transport rurociągowy odbywa się na terenie Polski gazociągami:

  • Jamajskim, przekazującym gaz z półwyspu Jamał w Rosji Europie Zachodniej
  • Naftociągiem "Przyjaźń", przekazującym ropę naftową z Zagłębia Nadwołżańskiego w Rosji
  • Naftociągiem z Gdańska do Płocka
  • W planach jest budowa gazociągu z Norwegii do Polski

Krajowym systemem energetycznym nazywamy system sieci przesyłowych o wysokim napięciu, łączącym elektrownie cieplne i wodne. Posiada on połączenie z europejskim systemem energetycznym, pozwalającym importować i eksportować energię elektryczną a odbywa się to wszystko na granicach państwa.