Biznes Plan baru-kawiarni "Sweet day&night"

miejsce na znak firmowy (logo firmy)

I. Profil działalności gospodarczej:

  • Niniejszy biznes plan przedstawia projekt założenia działalności gospodarczej w formie baru-kawiarni o nazwie "Sweet day&night". Przedmiotem działalności lokalu będzie sprzedaż produktów
  • o charakterze konsumpcyjnym oraz świadczenie usług w zakresie konsumpcji na miejscu oraz na wynos. Według koncepcji podmiotu otwierającego działalność, lokal ma być miejscem przeznaczonym przede wszystkim dla młodzieży i studentów, stąd też stanowią oni główną docelową grupę klientów.

II.Informacje ogólne:

  • Lokalizacja
  • Bar-kawiarnia "Sweet day&night"
  • ul. Królowej Jadwigi 13c
  • 04-619 WARSZAWA

- wybór lokalizacji uzasadnia plan zagospodarowania przestrzennego okolicy, który zakłada powstanie w tym rejonie w niedalekiej przyszłości nowoczesnego osiedla wraz z centrum handlowym oraz siecią sklepów i lokali usługowych. Ponadto, jest to lokal usytuowany w pobliżu Campusu Uniwersyteckiego, co z założenia powinno ułatwić pozyskiwanie docelowej grupy klientów, tj. studentów i młodzieży.

  • Godziny otwarcia
  • - lokal będzie czynny 7 dni w tygodniu:
  • poniedziałek - czwartek 11:00 - 23:00
  • piątek 12:00 - 24:00
  • sobota 12:00 - do ostatniego klienta
  • niedziela 11:00 - 23:00

III. Zakładany termin rozpoczęcia działalności:

  • 05.06 (czerwca) 2008 roku

IV. Obszar działalności:

  • Wstępna koncepcja zakłada prowadzenie działalności w obrębie miasta, nie wykluczając jednak możliwości jej późniejszego rozszerzenia,
  • w zależności od potrzeb, warunków finansowych oraz sytuacji na rynku.

V. Forma prowadzonej działalności:

  • Firma będzie miała postać spółki jawnej, w której trzon założycielski tworzyć będzie czterech wspólników:

- Michalina Wojar-Studnicka (inżynier technologii żywienia);

- Joanna Kołecka (specjalista public relations);

- Wojciech Kołecki (magister ekonomii);

- Piotr Opański (kucharz).

VI. Posiadany wkład finansowy:

  • Wspólnicy dysponują następującymi środkami pieniężnymi przeznaczonymi na pokrycie wydatków związanych z rozpoczęciem działalności oraz jej dalszym rozwojem

- WKŁAD WŁASNY - w wysokości 68 500,00 zł, w tym:

* 16 500,00 - środki finansowe uzyskane w drodze oszczędzania;

* 52 000,00 - kapitał uzyskany ze sprzedaży prywatnego samochodu osobowego marki Alfa Romeo;

- KAPITAŁ OBCY - w kwocie 30 000,00 zł - środki pieniężne stanowiące nieoprocentowaną pożyczkę zaciągniętą u rodziny i znajomych.

VII. PLANOWANA STRUKTURA KOSZTÓW:

1. Zakup wyposażenia;

2. Zakup towaru;

3. Pozostałe koszty.

1. Koszty zakupu niezbędnego wyposażenia

KUCHNIA

KWOTA

(w zł)

SALA OBSŁUGI KLIENTÓW

KWOTA

(w zł)

Meble kuchenne

3 200,00

Automaty do gier

3 800,00

Lodówka

2 400,00

Krzesła (35 szt.)

3 280,00

Chłodziarko-zamrażarka

1 650,00

Stół do gry w bilard

2 450,00

Zmywarka

1 450,00

Oświetlenie sali

2 300,00

Kuchnia gazowa

1 390,00

Stoły i stoliki (8 szt.)

2 150,00

Chłodziarka do napojów

1 200,00

Kasa fiskalna

1 300,00

Zastawa stołowa

1 050,00

Obrusy, serwetki, firanki itp.

980,00

Oświetlenie

940,00

Dekoracje

850,00

Sztućce

700,00

Kanapa

650,00

Naczynia, garnki

520,00

Pozostałe

1 300,00

Kuchenka mikrofalowa

450,00

Zlewozmywak

380,00

Pozostałe

1 750,00

RAZEM

17 080,00

RAZEM

19 060,00

2. Koszty zakupu towaru

PRODUKTY ŻYWNOŚCIOWE

KWOTA

(w zł)

NAPOJE

KWOTA

(w zł)

Owoce

162,00

Soki

175,00

Mięso i podroby

130,00

Kawa rozpuszczalna

58,00

Drób

115,00

Kawa czarna mielona

51,00

Nabiał

90,00

Herbata expresowa

32,00

Wędliny

85,00

Herbata liściasta

27,00

Warzywa

79,00

Woda mineralna gazowana

25,00

Surówki

75,00

Woda mineralna niegazowana

25,00

Przekąski suche (chipsy, orzeszki, chrupki itp.)

71,00

Coca-Cola

23,00

Pieczywo

54,00

Sprite

21,00

Sosy, musztardy itp.

43,00

Fanta

21,00

Przyprawy

29,00

Pepsi

18,00

Tonic Kinley

15,00

Czekolada na gorąco

15,00

RAZEM

933,00

RAZEM

506,00

3. Pozostałe koszty

  • Remont pomieszczeń (farby, tapety, robocizna) 7 500,00 zł
  • Zakup używanego samochodu dostawczego 6 200,00 zł
  • Działania promocyjne, koszty reklamy 3 600,00 zł
  • Czynsz i opłata za wynajem lokalu (miesięcznie) 2 900,00 zł
  • Opłaty notarialne i za czynności formalno-prawne 1 800,00 zł
  • Opłaty (energia elektryczna, gaz, woda, wywóz śmieci, telefon itp.)

1 650,00 zł 

RAZEM 23 650,00 zł 

ŁĄCZNIE WSZYSTKIE KOSZTY 61 229,00 zł 

VIII. Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa

00032065.jpg 

IX. Pracownicy:

- Wszystkie wynagrodzenia podane są w kwocie BRUTTO

  • Michalina Wojar-Studnicka (dyrektor) 3 800,00 zł
  • Joanna Kołecka (z-ca dyrektora ds. promocji i reklamy) 3 200,00 zł
  • Wojciech Kołecki (z-ca dyrektora ds. finansowych) 2 900,00 zł
  • Piotr Opański (kierownik ds. gastronomii) 2 700,00 zł
  • Ponadto, w biznes planie przedsięwzięcia przewiduje się zatrudnienie pozostałej kadry pracowniczej:

- sekretarka 2 000,00 zł 

- kucharz (szef kuchni) 1 800,00 zł 

- barman 1 500,00 zł 

- kelnerka (2 osoby) 1 300,00 zł 

- pomoc kuchenna 1 250,00 zł 

- kierowca 1 200,00 zł 

- sprzątaczka 950,00 zł 

X. Koncepcje prowadzenia działalności i sposoby zarządzania nią:

1. Rozwój firmy poprzez stosowanie nowoczesnych technologii, metod

2. i technik zarządzania;

3. Wprowadzanie i stosowanie w praktyce określonych zasad, m.in. ciągłości, podziału i koncentracji pracy;

4. Zwiększanie umiejętności i podnoszenie kwalifikacji pracowników poprzez zapewnienie im bezpłatnych szkoleń i kursów;

5. Stosowanie ujednoliconego i uczciwego systemu wynagrodzeń, zarówno względem pracowników, jak i pracodawców;

6. Wprowadzenie konieczności zadeklarowania przez pracowników pisemnej zgody na przestrzeganie obowiązujących zasad i przepisów;

7. Podział struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa według określonych szczebli: od kadry kierowniczej do najniższej grupy w hierarchii pracowniczej - pracowników fizycznych;

8. Bezstronność, równość i szczerość jako podstawowe wyznaczniki kontaktów pracodawca - pracownik;

9. Umożliwienie pracownikom swobodnego, twórczego i efektywnego realizowania zamierzonych planów i koncepcji.

XI. Działania podejmowane względem konkurencji:

  • Prowadzenie badań mających na celu analizę aktualnej sytuacji na rynku;
  • Monitorowanie działań podejmowanych przez konkurentów, ze szczególnym uwzględnieniem prowadzonej przez nich polityki cen;
  • Stosowanie polityki cenowej polegającej na wprowadzaniu cen niższych niż u konkurencji.

XII. Planowana struktura sprzedaży:

  • Posiłki:

FAST FOOD

PIZZA

SAŁATKI

ZUPY

KANAPKI

DANIA GORĄCE

Hot-dog

Margherita

Owocowa

Żurek

Ze serem żółtym

Spaghetti Bolognese

Hot-dog maxi

Capricciosa

Grecka

Rosół z makaronem

Z wędliną

Spaghetti Napoli

Hamburger

Hawajska

Nicejska

Barszcz czerwony

Z tuńczykiem

Lasagne

Cheeseburger

Primavera

Z czerwoną fasolą

Pomidorowa

Z powidłami

Pierogi

z mięsem

Kebab drob.

Barbecue

Hawajska

Grzybowa

Z jajkiem

Pierogi ruskie

Zapiekanka

Maxi-Ser

Z kapusty pekińskiej

Grochowa

Z pomidorem i ogórkiem

Pierogi z owocami

Wegetariana

Jarzynowa

Ze sznyclem

Bigos

Pepperoni

Zestaw surówek

Z salami

Naleśniki

z serem

Frutti di mare

Z kiełbasą

i boczkiem

Naleśniki

z owocami

Swojska

Sweet day&night

  • Desery

LODY

CIASTA

POZOSTAŁE

Sorbet owocowy

Szarlotka

Gofry

Mała Fantazja

Sernik

Rurka z kremem

Duża Fantazja

Ambasador

Galaretka z owocami

Z polewą i orzechami

Rolada jabłkowa

Budyń

W gałkach

Ptasie mleczko

Kisiel z owocami

Z bitą śmietaną

i owocami

Drożdżowe z kruszonką

Pieczone jabłka

z bitą śmietaną

Pucharki smakowe

Sernik na zimno z owocami

Tort orzechowy

Tiramisu

  • Napoje (bezalkoholowe)

GORĄCE

ZIMNE

SOKI

KOKTAJLE

Herbata czarna

Coca Cola

Jabłkowy

Ambrozja

Herbata owocowa

Pepsi

Pomarańczowy

Mleczny

Herbata Earl Grey

Fanta

Exotic

Bananowy amok

Herbata zielona

Sprite

Wieloowocowy

Owocowe marzenie

Herbata z sokiem

Woda mineralna gaz.

Porzeczkowy

Błękitny raj 

Kawa czarna parzona

Woda mineralna niegazowana

Pomidorowy

Czekoladowa pychotka

Kawa z expresu

Oranżada

Grejpfrutowy

Bombardier

Kawa rozpuszczalna

Ice Tea 

Ananasowy

Swojskie klimaty

Kawa Cappuccino

Kompot owocowy

Burza smaków

Kakao

Ostry języczek

Czekolada na gorąco

XIII. Metody promocji i reklamy:

  • Plakaty i ulotki reklamowe;
  • Reklama świetlna (neon) nad lokalem;
  • Spot reklamowy w lokalnej telewizji;
  • Reklama w dzienniku ogólnopolskim i czasopiśmie studenckim wydawanym przez wydawnictwo uczelniane;
  • Stworzenie własnej strony internetowej;
  • Akcje promocyjne (obniżki cen, kupony rabatowe itp.).

XIV. Przewidywane zyski z prowadzonej działalności:

Po pierwszym miesiącu:

  • Zakłada się, że wynik finansowy przedsiębiorstwa po pierwszym miesiącu działalności będzie się przedstawiała dodatnio;
  • Firma osiągnie miesięczny utarg w wysokości ok. 35 000 zł;
  • Po odliczeniu wynagrodzeń dyrekcji i pracowników, które wyniosą łącznie 23 900 zł oraz po uwzględnieniu wszystkich kosztów (opłaty, czynsz, itp.), osiągnięty zysk będzie się kształtował na poziomie ok. 2 500 zł.

XV. Wnioski końcowe:

  • W pierwszym okresie działalności dochody firmy będą dość ograniczone; przyniosą one współwłaścicielom raczej wymierne zyski;
  • Według założeń finansowych na przyszłość, po sześciu miesiącach działalności przedsiębiorstwo powinno wypracować zyski w wysokości ok. 23 000 zł. Zakłada się, że utarg będzie wynosił wówczas ok. 150 000 zł, a płace pracownicze wyniosą łącznie ok. 109 000 zł. Dodatkowo, po pół roku istnienia firmy, planuje się zwiększenie liczby pracowników.
  • Optymistyczna strategia finansowa zakłada, że po roku działalności na rynku, bar-kawiarnia "Sweet day&night" zwiększy swe obroty i uzyska utarg w wysokości ok. 328 000 zł. Planuje się wówczas podniesienie płac całej kadry pracowniczej i w rezultacie wynagrodzenia będą wynosiły łącznie ok. 230 000 zł. Całkowity realny zysk przedsiębiorstwa będzie się kształtował na poziomie ok. 35 000 - 50 000 zł (w zależności od decyzji
  • o zainwestowaniu w nowy sprzęt czy technologie);
  • Firma zamierza zyskać sobie uznanie i renomę wśród klientów i konkurencji oraz wypracować stałą pozycję na rynku. Ponadto, planuje się także rozszerzenie zakresu działalności przedsiębiorstwa i pozyskanie klientów spoza miasta.

XVI. Potencjalne zagrożenia:

  • Możliwe wystąpienie trudności w pozyskiwaniu klientów (w związku
  • z ograniczeniem znacząco docelowej grupy klientów);
  • Trudności w osiągnięciu zamierzonego zysku, w związku z dość znaczną konkurencją w zakresie prowadzonej działalności;
  • Ewentualna zmiana planów zagospodarowania przestrzennego (zmniejszenie szans na pozyskanie satysfakcjonującej liczby klientów).