Biznes Plan baru-kawiarni "Sweet day&night"
miejsce na znak firmowy (logo firmy)
I. Profil działalności gospodarczej:
- Niniejszy biznes plan przedstawia projekt założenia działalności gospodarczej w formie baru-kawiarni o nazwie "Sweet day&night". Przedmiotem działalności lokalu będzie sprzedaż produktów
- o charakterze konsumpcyjnym oraz świadczenie usług w zakresie konsumpcji na miejscu oraz na wynos. Według koncepcji podmiotu otwierającego działalność, lokal ma być miejscem przeznaczonym przede wszystkim dla młodzieży i studentów, stąd też stanowią oni główną docelową grupę klientów.
II.Informacje ogólne:
- Lokalizacja
- Bar-kawiarnia "Sweet day&night"
- ul. Królowej Jadwigi 13c
- 04-619 WARSZAWA
- wybór lokalizacji uzasadnia plan zagospodarowania przestrzennego okolicy, który zakłada powstanie w tym rejonie w niedalekiej przyszłości nowoczesnego osiedla wraz z centrum handlowym oraz siecią sklepów i lokali usługowych. Ponadto, jest to lokal usytuowany w pobliżu Campusu Uniwersyteckiego, co z założenia powinno ułatwić pozyskiwanie docelowej grupy klientów, tj. studentów i młodzieży.
- Godziny otwarcia
- - lokal będzie czynny 7 dni w tygodniu:
- poniedziałek - czwartek 11:00 - 23:00
- piątek 12:00 - 24:00
- sobota 12:00 - do ostatniego klienta
- niedziela 11:00 - 23:00
III. Zakładany termin rozpoczęcia działalności:
- 05.06 (czerwca) 2008 roku
IV. Obszar działalności:
- Wstępna koncepcja zakłada prowadzenie działalności w obrębie miasta, nie wykluczając jednak możliwości jej późniejszego rozszerzenia,
- w zależności od potrzeb, warunków finansowych oraz sytuacji na rynku.
V. Forma prowadzonej działalności:
- Firma będzie miała postać spółki jawnej, w której trzon założycielski tworzyć będzie czterech wspólników:
- Michalina Wojar-Studnicka (inżynier technologii żywienia);
- Joanna Kołecka (specjalista public relations);
- Wojciech Kołecki (magister ekonomii);
- Piotr Opański (kucharz).
VI. Posiadany wkład finansowy:
- Wspólnicy dysponują następującymi środkami pieniężnymi przeznaczonymi na pokrycie wydatków związanych z rozpoczęciem działalności oraz jej dalszym rozwojem
- WKŁAD WŁASNY - w wysokości 68 500,00 zł, w tym:
* 16 500,00 - środki finansowe uzyskane w drodze oszczędzania;
* 52 000,00 - kapitał uzyskany ze sprzedaży prywatnego samochodu osobowego marki Alfa Romeo;
- KAPITAŁ OBCY - w kwocie 30 000,00 zł - środki pieniężne stanowiące nieoprocentowaną pożyczkę zaciągniętą u rodziny i znajomych.
VII. PLANOWANA STRUKTURA KOSZTÓW:
1. Zakup wyposażenia;
2. Zakup towaru;
3. Pozostałe koszty.
1. Koszty zakupu niezbędnego wyposażenia
KUCHNIA |
KWOTA (w zł) |
SALA OBSŁUGI KLIENTÓW |
KWOTA (w zł) |
Meble kuchenne |
3 200,00 |
Automaty do gier |
3 800,00 |
Lodówka |
2 400,00 |
Krzesła (35 szt.) |
3 280,00 |
Chłodziarko-zamrażarka |
1 650,00 |
Stół do gry w bilard |
2 450,00 |
Zmywarka |
1 450,00 |
Oświetlenie sali |
2 300,00 |
Kuchnia gazowa |
1 390,00 |
Stoły i stoliki (8 szt.) |
2 150,00 |
Chłodziarka do napojów |
1 200,00 |
Kasa fiskalna |
1 300,00 |
Zastawa stołowa |
1 050,00 |
Obrusy, serwetki, firanki itp. |
980,00 |
Oświetlenie |
940,00 |
Dekoracje |
850,00 |
Sztućce |
700,00 |
Kanapa |
650,00 |
Naczynia, garnki |
520,00 |
Pozostałe |
1 300,00 |
Kuchenka mikrofalowa |
450,00 |
||
Zlewozmywak |
380,00 |
||
Pozostałe |
1 750,00 |
||
RAZEM |
17 080,00 |
RAZEM |
19 060,00 |
2. Koszty zakupu towaru
PRODUKTY ŻYWNOŚCIOWE |
KWOTA (w zł) |
NAPOJE |
KWOTA (w zł) |
Owoce |
162,00 |
Soki |
175,00 |
Mięso i podroby |
130,00 |
Kawa rozpuszczalna |
58,00 |
Drób |
115,00 |
Kawa czarna mielona |
51,00 |
Nabiał |
90,00 |
Herbata expresowa |
32,00 |
Wędliny |
85,00 |
Herbata liściasta |
27,00 |
Warzywa |
79,00 |
Woda mineralna gazowana |
25,00 |
Surówki |
75,00 |
Woda mineralna niegazowana |
25,00 |
Przekąski suche (chipsy, orzeszki, chrupki itp.) |
71,00 |
Coca-Cola |
23,00 |
Pieczywo |
54,00 |
Sprite |
21,00 |
Sosy, musztardy itp. |
43,00 |
Fanta |
21,00 |
Przyprawy |
29,00 |
Pepsi |
18,00 |
Tonic Kinley |
15,00 |
||
Czekolada na gorąco |
15,00 |
||
RAZEM |
933,00 |
RAZEM |
506,00 |
3. Pozostałe koszty
- Remont pomieszczeń (farby, tapety, robocizna) 7 500,00 zł
- Zakup używanego samochodu dostawczego 6 200,00 zł
- Działania promocyjne, koszty reklamy 3 600,00 zł
- Czynsz i opłata za wynajem lokalu (miesięcznie) 2 900,00 zł
- Opłaty notarialne i za czynności formalno-prawne 1 800,00 zł
- Opłaty (energia elektryczna, gaz, woda, wywóz śmieci, telefon itp.)
1 650,00 zł
RAZEM 23 650,00 zł
ŁĄCZNIE WSZYSTKIE KOSZTY 61 229,00 zł
VIII. Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa
IX. Pracownicy:
- Wszystkie wynagrodzenia podane są w kwocie BRUTTO
- Michalina Wojar-Studnicka (dyrektor) 3 800,00 zł
- Joanna Kołecka (z-ca dyrektora ds. promocji i reklamy) 3 200,00 zł
- Wojciech Kołecki (z-ca dyrektora ds. finansowych) 2 900,00 zł
- Piotr Opański (kierownik ds. gastronomii) 2 700,00 zł
- Ponadto, w biznes planie przedsięwzięcia przewiduje się zatrudnienie pozostałej kadry pracowniczej:
- sekretarka 2 000,00 zł
- kucharz (szef kuchni) 1 800,00 zł
- barman 1 500,00 zł
- kelnerka (2 osoby) 1 300,00 zł
- pomoc kuchenna 1 250,00 zł
- kierowca 1 200,00 zł
- sprzątaczka 950,00 zł
X. Koncepcje prowadzenia działalności i sposoby zarządzania nią:
1. Rozwój firmy poprzez stosowanie nowoczesnych technologii, metod
2. i technik zarządzania;
3. Wprowadzanie i stosowanie w praktyce określonych zasad, m.in. ciągłości, podziału i koncentracji pracy;
4. Zwiększanie umiejętności i podnoszenie kwalifikacji pracowników poprzez zapewnienie im bezpłatnych szkoleń i kursów;
5. Stosowanie ujednoliconego i uczciwego systemu wynagrodzeń, zarówno względem pracowników, jak i pracodawców;
6. Wprowadzenie konieczności zadeklarowania przez pracowników pisemnej zgody na przestrzeganie obowiązujących zasad i przepisów;
7. Podział struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa według określonych szczebli: od kadry kierowniczej do najniższej grupy w hierarchii pracowniczej - pracowników fizycznych;
8. Bezstronność, równość i szczerość jako podstawowe wyznaczniki kontaktów pracodawca - pracownik;
9. Umożliwienie pracownikom swobodnego, twórczego i efektywnego realizowania zamierzonych planów i koncepcji.
XI. Działania podejmowane względem konkurencji:
- Prowadzenie badań mających na celu analizę aktualnej sytuacji na rynku;
- Monitorowanie działań podejmowanych przez konkurentów, ze szczególnym uwzględnieniem prowadzonej przez nich polityki cen;
- Stosowanie polityki cenowej polegającej na wprowadzaniu cen niższych niż u konkurencji.
XII. Planowana struktura sprzedaży:
- Posiłki:
FAST FOOD |
PIZZA |
SAŁATKI |
ZUPY |
KANAPKI |
DANIA GORĄCE |
Hot-dog |
Margherita |
Owocowa |
Żurek |
Ze serem żółtym |
Spaghetti Bolognese |
Hot-dog maxi |
Capricciosa |
Grecka |
Rosół z makaronem |
Z wędliną |
Spaghetti Napoli |
Hamburger |
Hawajska |
Nicejska |
Barszcz czerwony |
Z tuńczykiem |
Lasagne |
Cheeseburger |
Primavera |
Z czerwoną fasolą |
Pomidorowa |
Z powidłami |
Pierogi z mięsem |
Kebab drob. |
Barbecue |
Hawajska |
Grzybowa |
Z jajkiem |
Pierogi ruskie |
Zapiekanka |
Maxi-Ser |
Z kapusty pekińskiej |
Grochowa |
Z pomidorem i ogórkiem |
Pierogi z owocami |
Wegetariana |
Jarzynowa |
Ze sznyclem |
Bigos |
||
Pepperoni |
Zestaw surówek |
Z salami |
Naleśniki z serem |
||
Frutti di mare |
Z kiełbasą i boczkiem |
Naleśniki z owocami |
|||
Swojska |
|||||
Sweet day&night |
- Desery
LODY |
CIASTA |
POZOSTAŁE |
Sorbet owocowy |
Szarlotka |
Gofry |
Mała Fantazja |
Sernik |
Rurka z kremem |
Duża Fantazja |
Ambasador |
Galaretka z owocami |
Z polewą i orzechami |
Rolada jabłkowa |
Budyń |
W gałkach |
Ptasie mleczko |
Kisiel z owocami |
Z bitą śmietaną i owocami |
Drożdżowe z kruszonką |
Pieczone jabłka z bitą śmietaną |
Pucharki smakowe |
Sernik na zimno z owocami |
|
Tort orzechowy |
||
Tiramisu |
- Napoje (bezalkoholowe)
GORĄCE |
ZIMNE |
SOKI |
KOKTAJLE |
Herbata czarna |
Coca Cola |
Jabłkowy |
Ambrozja |
Herbata owocowa |
Pepsi |
Pomarańczowy |
Mleczny |
Herbata Earl Grey |
Fanta |
Exotic |
Bananowy amok |
Herbata zielona |
Sprite |
Wieloowocowy |
Owocowe marzenie |
Herbata z sokiem |
Woda mineralna gaz. |
Porzeczkowy |
Błękitny raj |
Kawa czarna parzona |
Woda mineralna niegazowana |
Pomidorowy |
Czekoladowa pychotka |
Kawa z expresu |
Oranżada |
Grejpfrutowy |
Bombardier |
Kawa rozpuszczalna |
Ice Tea |
Ananasowy |
Swojskie klimaty |
Kawa Cappuccino |
Kompot owocowy |
Burza smaków |
|
Kakao |
Ostry języczek |
||
Czekolada na gorąco |
XIII. Metody promocji i reklamy:
- Plakaty i ulotki reklamowe;
- Reklama świetlna (neon) nad lokalem;
- Spot reklamowy w lokalnej telewizji;
- Reklama w dzienniku ogólnopolskim i czasopiśmie studenckim wydawanym przez wydawnictwo uczelniane;
- Stworzenie własnej strony internetowej;
- Akcje promocyjne (obniżki cen, kupony rabatowe itp.).
XIV. Przewidywane zyski z prowadzonej działalności:
Po pierwszym miesiącu:
- Zakłada się, że wynik finansowy przedsiębiorstwa po pierwszym miesiącu działalności będzie się przedstawiała dodatnio;
- Firma osiągnie miesięczny utarg w wysokości ok. 35 000 zł;
- Po odliczeniu wynagrodzeń dyrekcji i pracowników, które wyniosą łącznie 23 900 zł oraz po uwzględnieniu wszystkich kosztów (opłaty, czynsz, itp.), osiągnięty zysk będzie się kształtował na poziomie ok. 2 500 zł.
XV. Wnioski końcowe:
- W pierwszym okresie działalności dochody firmy będą dość ograniczone; przyniosą one współwłaścicielom raczej wymierne zyski;
- Według założeń finansowych na przyszłość, po sześciu miesiącach działalności przedsiębiorstwo powinno wypracować zyski w wysokości ok. 23 000 zł. Zakłada się, że utarg będzie wynosił wówczas ok. 150 000 zł, a płace pracownicze wyniosą łącznie ok. 109 000 zł. Dodatkowo, po pół roku istnienia firmy, planuje się zwiększenie liczby pracowników.
- Optymistyczna strategia finansowa zakłada, że po roku działalności na rynku, bar-kawiarnia "Sweet day&night" zwiększy swe obroty i uzyska utarg w wysokości ok. 328 000 zł. Planuje się wówczas podniesienie płac całej kadry pracowniczej i w rezultacie wynagrodzenia będą wynosiły łącznie ok. 230 000 zł. Całkowity realny zysk przedsiębiorstwa będzie się kształtował na poziomie ok. 35 000 - 50 000 zł (w zależności od decyzji
- o zainwestowaniu w nowy sprzęt czy technologie);
- Firma zamierza zyskać sobie uznanie i renomę wśród klientów i konkurencji oraz wypracować stałą pozycję na rynku. Ponadto, planuje się także rozszerzenie zakresu działalności przedsiębiorstwa i pozyskanie klientów spoza miasta.
XVI. Potencjalne zagrożenia:
- Możliwe wystąpienie trudności w pozyskiwaniu klientów (w związku
- z ograniczeniem znacząco docelowej grupy klientów);
- Trudności w osiągnięciu zamierzonego zysku, w związku z dość znaczną konkurencją w zakresie prowadzonej działalności;
- Ewentualna zmiana planów zagospodarowania przestrzennego (zmniejszenie szans na pozyskanie satysfakcjonującej liczby klientów).
Komentarze (0)