Biznes Plan baru-kawiarni "Sweet day&night"
miejsce na znak firmowy (logo firmy)
I. Profil działalności gospodarczej:
- Niniejszy biznes plan przedstawia projekt założenia działalności gospodarczej w formie baru-kawiarni o nazwie "Sweet day&night". Przedmiotem działalności lokalu będzie sprzedaż produktów
- o charakterze konsumpcyjnym oraz świadczenie usług w zakresie konsumpcji na miejscu oraz na wynos. Według koncepcji podmiotu otwierającego działalność, lokal ma być miejscem przeznaczonym przede wszystkim dla młodzieży i studentów, stąd też stanowią oni główną docelową grupę klientów.
II.Informacje ogólne:
- Lokalizacja
- Bar-kawiarnia "Sweet day&night"
- ul. Królowej Jadwigi 13c
- 04-619 WARSZAWA
- wybór lokalizacji uzasadnia plan zagospodarowania przestrzennego okolicy, który zakłada powstanie w tym rejonie w niedalekiej przyszłości nowoczesnego osiedla wraz z centrum handlowym oraz siecią sklepów i lokali usługowych. Ponadto, jest to lokal usytuowany w pobliżu Campusu Uniwersyteckiego, co z założenia powinno ułatwić pozyskiwanie docelowej grupy klientów, tj. studentów i młodzieży.
- Godziny otwarcia
- - lokal będzie czynny 7 dni w tygodniu:
- poniedziałek - czwartek 11:00 - 23:00
- piątek 12:00 - 24:00
- sobota 12:00 - do ostatniego klienta
- niedziela 11:00 - 23:00
III. Zakładany termin rozpoczęcia działalności:
- 05.06 (czerwca) 2008 roku
IV. Obszar działalności:
- Wstępna koncepcja zakłada prowadzenie działalności w obrębie miasta, nie wykluczając jednak możliwości jej późniejszego rozszerzenia,
- w zależności od potrzeb, warunków finansowych oraz sytuacji na rynku.
V. Forma prowadzonej działalności:
- Firma będzie miała postać spółki jawnej, w której trzon założycielski tworzyć będzie czterech wspólników:
- Michalina Wojar-Studnicka (inżynier technologii żywienia);
- Joanna Kołecka (specjalista public relations);
- Wojciech Kołecki (magister ekonomii);
- Piotr Opański (kucharz).
VI. Posiadany wkład finansowy:
- Wspólnicy dysponują następującymi środkami pieniężnymi przeznaczonymi na pokrycie wydatków związanych z rozpoczęciem działalności oraz jej dalszym rozwojem
- WKŁAD WŁASNY - w wysokości 68 500,00 zł, w tym:
* 16 500,00 - środki finansowe uzyskane w drodze oszczędzania;
* 52 000,00 - kapitał uzyskany ze sprzedaży prywatnego samochodu osobowego marki Alfa Romeo;
- KAPITAŁ OBCY - w kwocie 30 000,00 zł - środki pieniężne stanowiące nieoprocentowaną pożyczkę zaciągniętą u rodziny i znajomych.
VII. PLANOWANA STRUKTURA KOSZTÓW:
1. Zakup wyposażenia;
2. Zakup towaru;
3. Pozostałe koszty.
1. Koszty zakupu niezbędnego wyposażenia
KUCHNIA
|
KWOTA
(w zł)
|
SALA OBSŁUGI KLIENTÓW
|
KWOTA
(w zł)
|
Meble kuchenne
|
3 200,00
|
Automaty do gier
|
3 800,00
|
Lodówka
|
2 400,00
|
Krzesła (35 szt.)
|
3 280,00
|
Chłodziarko-zamrażarka
|
1 650,00
|
Stół do gry w bilard
|
2 450,00
|
Zmywarka
|
1 450,00
|
Oświetlenie sali
|
2 300,00
|
Kuchnia gazowa
|
1 390,00
|
Stoły i stoliki (8 szt.)
|
2 150,00
|
Chłodziarka do napojów
|
1 200,00
|
Kasa fiskalna
|
1 300,00
|
Zastawa stołowa
|
1 050,00
|
Obrusy, serwetki, firanki itp.
|
980,00
|
Oświetlenie
|
940,00
|
Dekoracje
|
850,00
|
Sztućce
|
700,00
|
Kanapa
|
650,00
|
Naczynia, garnki
|
520,00
|
Pozostałe
|
1 300,00
|
Kuchenka mikrofalowa
|
450,00
| ||
Zlewozmywak
|
380,00
| ||
Pozostałe
|
1 750,00
| ||
RAZEM
|
17 080,00
|
RAZEM
|
19 060,00
|
2. Koszty zakupu towaru
PRODUKTY ŻYWNOŚCIOWE
|
KWOTA
(w zł)
|
NAPOJE
|
KWOTA
(w zł)
|
Owoce
|
162,00
|
Soki
|
175,00
|
Mięso i podroby
|
130,00
|
Kawa rozpuszczalna
|
58,00
|
Drób
|
115,00
|
Kawa czarna mielona
|
51,00
|
Nabiał
|
90,00
|
Herbata expresowa
|
32,00
|
Wędliny
|
85,00
|
Herbata liściasta
|
27,00
|
Warzywa
|
79,00
|
Woda mineralna gazowana
|
25,00
|
Surówki
|
75,00
|
Woda mineralna niegazowana
|
25,00
|
Przekąski suche (chipsy, orzeszki, chrupki itp.)
|
71,00
|
Coca-Cola
|
23,00
|
Pieczywo
|
54,00
|
Sprite
|
21,00
|
Sosy, musztardy itp.
|
43,00
|
Fanta
|
21,00
|
Przyprawy
|
29,00
|
Pepsi
|
18,00
|
Tonic Kinley
|
15,00
| ||
Czekolada na gorąco
|
15,00
| ||
RAZEM
|
933,00
|
RAZEM
|
506,00
|
3. Pozostałe koszty
- Remont pomieszczeń (farby, tapety, robocizna) 7 500,00 zł
- Zakup używanego samochodu dostawczego 6 200,00 zł
- Działania promocyjne, koszty reklamy 3 600,00 zł
- Czynsz i opłata za wynajem lokalu (miesięcznie) 2 900,00 zł
- Opłaty notarialne i za czynności formalno-prawne 1 800,00 zł
- Opłaty (energia elektryczna, gaz, woda, wywóz śmieci, telefon itp.)
1 650,00 zł
RAZEM 23 650,00 zł
ŁĄCZNIE WSZYSTKIE KOSZTY 61 229,00 zł
VIII. Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa
IX. Pracownicy:
- Wszystkie wynagrodzenia podane są w kwocie BRUTTO
- Michalina Wojar-Studnicka (dyrektor) 3 800,00 zł
- Joanna Kołecka (z-ca dyrektora ds. promocji i reklamy) 3 200,00 zł
- Wojciech Kołecki (z-ca dyrektora ds. finansowych) 2 900,00 zł
- Piotr Opański (kierownik ds. gastronomii) 2 700,00 zł
- Ponadto, w biznes planie przedsięwzięcia przewiduje się zatrudnienie pozostałej kadry pracowniczej:
- sekretarka 2 000,00 zł
- kucharz (szef kuchni) 1 800,00 zł
- barman 1 500,00 zł
- kelnerka (2 osoby) 1 300,00 zł
- pomoc kuchenna 1 250,00 zł
- kierowca 1 200,00 zł
- sprzątaczka 950,00 zł
X. Koncepcje prowadzenia działalności i sposoby zarządzania nią:
1. Rozwój firmy poprzez stosowanie nowoczesnych technologii, metod
2. i technik zarządzania;
3. Wprowadzanie i stosowanie w praktyce określonych zasad, m.in. ciągłości, podziału i koncentracji pracy;
4. Zwiększanie umiejętności i podnoszenie kwalifikacji pracowników poprzez zapewnienie im bezpłatnych szkoleń i kursów;
5. Stosowanie ujednoliconego i uczciwego systemu wynagrodzeń, zarówno względem pracowników, jak i pracodawców;
6. Wprowadzenie konieczności zadeklarowania przez pracowników pisemnej zgody na przestrzeganie obowiązujących zasad i przepisów;
7. Podział struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa według określonych szczebli: od kadry kierowniczej do najniższej grupy w hierarchii pracowniczej - pracowników fizycznych;
8. Bezstronność, równość i szczerość jako podstawowe wyznaczniki kontaktów pracodawca - pracownik;
9. Umożliwienie pracownikom swobodnego, twórczego i efektywnego realizowania zamierzonych planów i koncepcji.
XI. Działania podejmowane względem konkurencji:
- Prowadzenie badań mających na celu analizę aktualnej sytuacji na rynku;
- Monitorowanie działań podejmowanych przez konkurentów, ze szczególnym uwzględnieniem prowadzonej przez nich polityki cen;
- Stosowanie polityki cenowej polegającej na wprowadzaniu cen niższych niż u konkurencji.
XII. Planowana struktura sprzedaży:
- Posiłki:
FAST FOOD
|
PIZZA
|
SAŁATKI
|
ZUPY
|
KANAPKI
|
DANIA GORĄCE
|
Hot-dog
|
Margherita
|
Owocowa
|
Żurek
|
Ze serem żółtym
|
Spaghetti Bolognese
|
Hot-dog maxi
|
Capricciosa
|
Grecka
|
Rosół z makaronem
|
Z wędliną
|
Spaghetti Napoli
|
Hamburger
|
Hawajska
|
Nicejska
|
Barszcz czerwony
|
Z tuńczykiem
|
Lasagne
|
Cheeseburger
|
Primavera
|
Z czerwoną fasolą
|
Pomidorowa
|
Z powidłami
|
Pierogi
z mięsem
|
Kebab drob.
|
Barbecue
|
Hawajska
|
Grzybowa
|
Z jajkiem
|
Pierogi ruskie
|
Zapiekanka
|
Maxi-Ser
|
Z kapusty pekińskiej
|
Grochowa
|
Z pomidorem i ogórkiem
|
Pierogi z owocami
|
Wegetariana
|
Jarzynowa
|
Ze sznyclem
|
Bigos
| ||
Pepperoni
|
Zestaw surówek
|
Z salami
|
Naleśniki
z serem
| ||
Frutti di mare
|
Z kiełbasą
i boczkiem
|
Naleśniki
z owocami
| |||
Swojska
| |||||
Sweet day&night
|
- Desery
LODY
|
CIASTA
|
POZOSTAŁE
|
Sorbet owocowy
|
Szarlotka
|
Gofry
|
Mała Fantazja
|
Sernik
|
Rurka z kremem
|
Duża Fantazja
|
Ambasador
|
Galaretka z owocami
|
Z polewą i orzechami
|
Rolada jabłkowa
|
Budyń
|
W gałkach
|
Ptasie mleczko
|
Kisiel z owocami
|
Z bitą śmietaną
i owocami
|
Drożdżowe z kruszonką
|
Pieczone jabłka
z bitą śmietaną
|
Pucharki smakowe
|
Sernik na zimno z owocami
| |
Tort orzechowy
| ||
Tiramisu
|
- Napoje (bezalkoholowe)
GORĄCE
|
ZIMNE
|
SOKI
|
KOKTAJLE
|
Herbata czarna
|
Coca Cola
|
Jabłkowy
|
Ambrozja
|
Herbata owocowa
|
Pepsi
|
Pomarańczowy
|
Mleczny
|
Herbata Earl Grey
|
Fanta
|
Exotic
|
Bananowy amok
|
Herbata zielona
|
Sprite
|
Wieloowocowy
|
Owocowe marzenie
|
Herbata z sokiem
|
Woda mineralna gaz.
|
Porzeczkowy
|
Błękitny raj
|
Kawa czarna parzona
|
Woda mineralna niegazowana
|
Pomidorowy
|
Czekoladowa pychotka
|
Kawa z expresu
|
Oranżada
|
Grejpfrutowy
|
Bombardier
|
Kawa rozpuszczalna
|
Ice Tea
|
Ananasowy
|
Swojskie klimaty
|
Kawa Cappuccino
|
Kompot owocowy
|
Burza smaków
| |
Kakao
|
Ostry języczek
| ||
Czekolada na gorąco
|
XIII. Metody promocji i reklamy:
- Plakaty i ulotki reklamowe;
- Reklama świetlna (neon) nad lokalem;
- Spot reklamowy w lokalnej telewizji;
- Reklama w dzienniku ogólnopolskim i czasopiśmie studenckim wydawanym przez wydawnictwo uczelniane;
- Stworzenie własnej strony internetowej;
- Akcje promocyjne (obniżki cen, kupony rabatowe itp.).
XIV. Przewidywane zyski z prowadzonej działalności:
Po pierwszym miesiącu:
- Zakłada się, że wynik finansowy przedsiębiorstwa po pierwszym miesiącu działalności będzie się przedstawiała dodatnio;
- Firma osiągnie miesięczny utarg w wysokości ok. 35 000 zł;
- Po odliczeniu wynagrodzeń dyrekcji i pracowników, które wyniosą łącznie 23 900 zł oraz po uwzględnieniu wszystkich kosztów (opłaty, czynsz, itp.), osiągnięty zysk będzie się kształtował na poziomie ok. 2 500 zł.
XV. Wnioski końcowe:
- W pierwszym okresie działalności dochody firmy będą dość ograniczone; przyniosą one współwłaścicielom raczej wymierne zyski;
- Według założeń finansowych na przyszłość, po sześciu miesiącach działalności przedsiębiorstwo powinno wypracować zyski w wysokości ok. 23 000 zł. Zakłada się, że utarg będzie wynosił wówczas ok. 150 000 zł, a płace pracownicze wyniosą łącznie ok. 109 000 zł. Dodatkowo, po pół roku istnienia firmy, planuje się zwiększenie liczby pracowników.
- Optymistyczna strategia finansowa zakłada, że po roku działalności na rynku, bar-kawiarnia "Sweet day&night" zwiększy swe obroty i uzyska utarg w wysokości ok. 328 000 zł. Planuje się wówczas podniesienie płac całej kadry pracowniczej i w rezultacie wynagrodzenia będą wynosiły łącznie ok. 230 000 zł. Całkowity realny zysk przedsiębiorstwa będzie się kształtował na poziomie ok. 35 000 - 50 000 zł (w zależności od decyzji
- o zainwestowaniu w nowy sprzęt czy technologie);
- Firma zamierza zyskać sobie uznanie i renomę wśród klientów i konkurencji oraz wypracować stałą pozycję na rynku. Ponadto, planuje się także rozszerzenie zakresu działalności przedsiębiorstwa i pozyskanie klientów spoza miasta.
XVI. Potencjalne zagrożenia:
- Możliwe wystąpienie trudności w pozyskiwaniu klientów (w związku
- z ograniczeniem znacząco docelowej grupy klientów);
- Trudności w osiągnięciu zamierzonego zysku, w związku z dość znaczną konkurencją w zakresie prowadzonej działalności;
- Ewentualna zmiana planów zagospodarowania przestrzennego (zmniejszenie szans na pozyskanie satysfakcjonującej liczby klientów).
Monika-Kowalczyk
Użytkownik
Punkty rankingowe:
Zdobyte odznaki:
0Monika-Kowalczyk
Użytkownik