BIZNES PLAN

Rozpoczęcie działalności gospodarczej

 

Spis treści

 

Strona 1:

Streszczenie

Opis przedsięwzięcia

Strona 2:

Podstawowe cele działalności

Oferowane usługi

Obecni konkurenci

Potencjalni klienci

Strona 3:

Promocja

Struktura organizacyjna

Struktura zatrudnienia i wynagrodzenie brutto

Strona 5:

Nakłady inwestycyjne

Koszty miesięczne

Planowane przychody miesięczne

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I. Streszczenie

 

Sklep „Niebo w gębie” będzie indywidualnym biznesem.

Moimi podstawowymi atutami będą przyjemna atmosfera, i wypieki cukiernicze serwowane wraz ze świeżo mieloną kawą, przy niewygórowanych

cenach. Klientela w którą celuję to przede wszystkim ludzie średnio zamożni.

 

Posiadam własny lokal o metrażu 100m2 oraz własny kapitał wysokości

400 000 złotych. Sklep jest zlokalizowany w centrum miasta, w pobliżu

ratusza miejskiego.

 

Celem mojej działalności jest serwowanie drożdżówek, kremówek, pączków i innych słodkości oraz udzielenie miejsca gdzie ludzie mogą w spokoju usiąść i napić się czegoś ciepłego. Dodatkowym atutem mojego lokalu będzie jasny i pogodny wystrój, który zapewni klientom przyjacielski nastrój zachęcający do spędzenia więcej czasu w lokalu.

 

 

II. Opis przedsięwzięcia

 

Sklep „Niebo w gębie” sp.j.

Przedmiot działalności – działalność gastronomiczna

Siedziba – Ul. Armii Krajowej 45 05-600 Grójec

Kontakt – (48+) 621 376 006; niebowgebie.business@gmail.com

Wspólnicy:

Mariusz Kapuściński – Ul. Bagno 13; 05-600 Grójec – prezes ds. zaopatrzenia

Maria Jakubczak– Ul. Poświętne 25; 05-600 Grójec – księgowa

Robert Różan – Ul. Sienkiewicza 6; 05-600 Grójec – vice prezes

Andrzej Most – Ul. Medalowa 15/33; 05-600 Grójec – prezes ds. marketingu

Leokadia Tkacz – Ul. Słowackiego 15/34; 05-600 Grójec – Główna Księgowa

 

 

 

 

 

III. Podstawowe cele działalności

 

  • Zaspokajanie potrzeb klientów, głównie klasy średniej,

  • oferowanie smacznych wypieków i gorących napojów,

  • ugruntowanie pozycji na rynku w Grójcu,

  • zdobycie zaufania klientów,

  • obsługa klientów zagranicznych

 

 

IV. Oferowane usługi

 

  • Szkolenia – oferowanie szkoleń w zakresie kelnera, baristy i piekarza

  • Praktyki – dla uczniów szkół gastronomicznych, praktyki zawodowe i staże dla uczniów i absolwentów

  • Sklep – można będzie kupić wyrobione na miejscu wypieki i gorące napoje

 

 

V. Obecni konkurenci

 

Obecnymi konkurentami dla mojej działalności są piekarnie dwóch sieci.

Mianowicie piekarnie sieci Kazana oraz Oskroba. Piekarnie te oferują niemalże klaustrofobiczną przestrzeń z jednym lub dwoma stolikami oraz

niesmaczne produkty, które jak na swoją jakość kosztują krocie.

Moimi szansami na odebranie im klientów jest przekonanie ludzi, że moje wypieki są lepsze niż te z sieciowych piekarni, oraz moja piekarnia daje

miejsce żeby usiąść przy jednym z kilku stolików i zrelaksować się z pączkiem, kremówką czy drożdżówką i gorącą kawą.

 

VI. Potencjalni klienci

 

Nasz asortyment kierujemy głównie do średnio zamożnych klientów,

oraz zagranicznych klientów przejeżdżających przez Grójec. Lokalizacja w samym centrum miasta ułatwia pozyskiwanie nowych klientów.

 

 

 

 

VII. Promocja

 

Wykorzystam następujące sposoby promocji mojego sklepu:

  • Reklama w lokalnym radio – Radio Mazowsze

  • Reklama w lokalnej prasie – Gazeta Jabłonka

  • Szyld nad lokalem

  • Reklama na lokalnym portalu informacyjnym – www.grojec24.net

 

 

VIII. Struktura organizacyjna

 

Mariusz Kapuściński – prezes ds. zaopatrzenia – wszelkie sprawy dotyczące zaopatrzenia w materiały i składniki

Maria Jakubczak – księgowa – księgowość

 

Robert Różan – vice prezes – sprawy organizacyjno-prawne

 

Andrzej Most – prezes ds. marketingu – marketing i public-relations

 

Leokadia Tkacz – główna księgowa – kadry, płace, księgowość

 

IX. Struktura zatrudnienia i wynagrodzenie brutto

 

  • 4 kelnerki – 1000 zł

  • 2 piekarzy – 2500 zł

  • 2 baristów – 2000 zł

  • 1 ochroniarz – 900 zł (minimalna płaca krajowa)

  • 4 sprzątaczki na 3/4 etatu – 900 zł

     

 

 

 

 

 

 

X. Nakłady inwestycyjne

 

Przystosowanie lokalu (poszerzenie wejścia, podjazd dla wózków) – 11 000 zł

Niezbędne wyposażenie (meble, sprzęt AGD i RTV) – 60 000 zł

Zarejestrowanie działalności – 2 000 zł

Pierwsza partia towarów – 15 000 zł

Reklama w pierwszym miesiącu – 3 000 zł

Kasa fiskalna – 3 500 zł

Terminal płatniczy – 2 000 zł

 

RAZEM: 96 500 zł

 

XI. Koszty miesięczne

 

wynagrodzenie dla pracowników – 17 500 zł

rachunek za prąd – 400 zł

rachunek za gaz – 600 zł

rachunek za wodę – 1 200 zł

telefon – 200 zł

zakup towarów – 10 000 zł

działalność promocyjna – 2 000 zł

RAZEM: 29 900 zł

 

 

XII. Planowane przychody miesięczne

 

Działalność sklepu – 35 000 zł

Szkolenia – 3 000 zł

RAZEM: 38 000 zł