BIZNES PLAN
Rozpoczęcie działalności gospodarczej
Spis treści
Strona 1:
Opis przedsięwzięcia
Strona 2:
Podstawowe cele działalności
Oferowane usługi
Obecni konkurenci
Potencjalni klienci
Strona 3:
Promocja
Struktura organizacyjna
Struktura zatrudnienia i wynagrodzenie brutto
Strona 5:
Nakłady inwestycyjne
Koszty miesięczne
Planowane przychody miesięczne
I. Streszczenie
Sklep „Niebo w gębie” będzie indywidualnym biznesem.
Moimi podstawowymi atutami będą przyjemna atmosfera, i wypieki cukiernicze serwowane wraz ze świeżo mieloną kawą, przy niewygórowanych
cenach. Klientela w którą celuję to przede wszystkim ludzie średnio zamożni.
Posiadam własny lokal o metrażu 100m2 oraz własny kapitał wysokości
400 000 złotych. Sklep jest zlokalizowany w centrum miasta, w pobliżu
ratusza miejskiego.
Celem mojej działalności jest serwowanie drożdżówek, kremówek, pączków i innych słodkości oraz udzielenie miejsca gdzie ludzie mogą w spokoju usiąść i napić się czegoś ciepłego. Dodatkowym atutem mojego lokalu będzie jasny i pogodny wystrój, który zapewni klientom przyjacielski nastrój zachęcający do spędzenia więcej czasu w lokalu.
II. Opis przedsięwzięcia
Sklep „Niebo w gębie” sp.j.
Przedmiot działalności – działalność gastronomiczna
Siedziba – Ul. Armii Krajowej 45 05-600 Grójec
Kontakt – (48+) 621 376 006; niebowgebie.business@gmail.com
Wspólnicy:
Mariusz Kapuściński – Ul. Bagno 13; 05-600 Grójec – prezes ds. zaopatrzenia
Maria Jakubczak– Ul. Poświętne 25; 05-600 Grójec – księgowa
Robert Różan – Ul. Sienkiewicza 6; 05-600 Grójec – vice prezes
Andrzej Most – Ul. Medalowa 15/33; 05-600 Grójec – prezes ds. marketingu
Leokadia Tkacz – Ul. Słowackiego 15/34; 05-600 Grójec – Główna Księgowa
III. Podstawowe cele działalności
-
Zaspokajanie potrzeb klientów, głównie klasy średniej,
-
oferowanie smacznych wypieków i gorących napojów,
-
ugruntowanie pozycji na rynku w Grójcu,
-
zdobycie zaufania klientów,
-
obsługa klientów zagranicznych
IV. Oferowane usługi
-
Szkolenia – oferowanie szkoleń w zakresie kelnera, baristy i piekarza
-
Praktyki – dla uczniów szkół gastronomicznych, praktyki zawodowe i staże dla uczniów i absolwentów
-
Sklep – można będzie kupić wyrobione na miejscu wypieki i gorące napoje
V. Obecni konkurenci
Obecnymi konkurentami dla mojej działalności są piekarnie dwóch sieci.
Mianowicie piekarnie sieci Kazana oraz Oskroba. Piekarnie te oferują niemalże klaustrofobiczną przestrzeń z jednym lub dwoma stolikami oraz
niesmaczne produkty, które jak na swoją jakość kosztują krocie.
Moimi szansami na odebranie im klientów jest przekonanie ludzi, że moje wypieki są lepsze niż te z sieciowych piekarni, oraz moja piekarnia daje
miejsce żeby usiąść przy jednym z kilku stolików i zrelaksować się z pączkiem, kremówką czy drożdżówką i gorącą kawą.
VI. Potencjalni klienci
Nasz asortyment kierujemy głównie do średnio zamożnych klientów,
oraz zagranicznych klientów przejeżdżających przez Grójec. Lokalizacja w samym centrum miasta ułatwia pozyskiwanie nowych klientów.
VII. Promocja
Wykorzystam następujące sposoby promocji mojego sklepu:
-
Reklama w lokalnym radio – Radio Mazowsze
-
Reklama w lokalnej prasie – Gazeta Jabłonka
-
Szyld nad lokalem
-
Reklama na lokalnym portalu informacyjnym – www.grojec24.net
VIII. Struktura organizacyjna
– Mariusz Kapuściński – prezes ds. zaopatrzenia – wszelkie sprawy dotyczące zaopatrzenia w materiały i składniki
– Maria Jakubczak – księgowa – księgowość
– Robert Różan – vice prezes – sprawy organizacyjno-prawne
– Andrzej Most – prezes ds. marketingu – marketing i public-relations
– Leokadia Tkacz – główna księgowa – kadry, płace, księgowość
IX. Struktura zatrudnienia i wynagrodzenie brutto
-
4 kelnerki – 1000 zł
-
2 piekarzy – 2500 zł
-
2 baristów – 2000 zł
-
1 ochroniarz – 900 zł (minimalna płaca krajowa)
-
4 sprzątaczki na 3/4 etatu – 900 zł
X. Nakłady inwestycyjne
– Przystosowanie lokalu (poszerzenie wejścia, podjazd dla wózków) – 11 000 zł
– Niezbędne wyposażenie (meble, sprzęt AGD i RTV) – 60 000 zł
– Zarejestrowanie działalności – 2 000 zł
– Pierwsza partia towarów – 15 000 zł
– Reklama w pierwszym miesiącu – 3 000 zł
– Kasa fiskalna – 3 500 zł
– Terminal płatniczy – 2 000 zł
RAZEM: 96 500 zł
XI. Koszty miesięczne
– wynagrodzenie dla pracowników – 17 500 zł
– rachunek za prąd – 400 zł
– rachunek za gaz – 600 zł
– rachunek za wodę – 1 200 zł
– telefon – 200 zł
– zakup towarów – 10 000 zł
– działalność promocyjna – 2 000 zł
RAZEM: 29 900 zł
XII. Planowane przychody miesięczne
– Działalność sklepu – 35 000 zł
– Szkolenia – 3 000 zł
RAZEM: 38 000 zł
Komentarze (0)