SPIS TREŚCI:
1. Cel marketingowy prowadzonej działalności gospodarczej;
2. Ogólna charakterystyka firmy;
3. Przedstawienie oferty sprzedażowej:
a. Rodzaj oferowanych usług,
b. Charakterystyka oferty,
c. Poziom konkurencyjności usług;
4. Sposoby i metody pozyskiwania klientów;
5. Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa:
a. Kadra pracownicza - skład;
b. Sposób organizacji pracy - obowiązki i przywileje członków personelu.
- Cel marketingowy prowadzonej działalności gospodarczej:
- Rodzaj prowadzonej działalności - RESTAURACJA "Pod Smacznym Kąskiem";
- Zasadniczym celem założonego przedsiębiorstwa jest uzyskanie możliwie największych korzyści finansowych w postaci wypracowanego zysku. Cel ten ma zostać osiągnięty w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej w formie restauracji. Założony cel ma być sukcesywnie realizowanie poprzez podejmowanie następujących działań:
- systematyczne i permanentne pozyskiwanie nowych klientów;
- zaspokajanie aktualnych potrzeb konsumpcyjnych klientów;
- zaznajomienie klientów ze standardowymi potrawami charakterystyczny- mi dla określonego regionu, jakim jest Śląsk.
- Ogólna charakterystyka firmy:
- Nazwa przedmiotu działalności, tj. restauracji: "Pod Smacznym Kąskiem";
- Planowany termin rozpoczęcia działalności: 15.12.2006 roku;
- Umiejscowienie firmy (lokalizacja): ul. Belwederska 3a, 24-712 Sosnowiec;
- Rodzaj prowadzonej działalności: usługi związane z konsumpcją, gastronomia;
- Obszar działania: początkowo - w obrębie miasta, następnie planowane rozszerzenie działalności na cały Śląsk, a w późniejszej perspektywie - przy założeniu systematycznego i dynamicznego rozwoju przedsięwzięcia - także na cały kraj;
- Docelowa grupa klientów: według założenia, podstawowy trzon klienteli stanowić mają turyści, zarówno krajowi, jak i zagraniczni;
- Godziny otwarcia restauracji:
- Poniedziałek - Piątek 11:00 - 21:00
- Sobota - Niedziela 10:00 - 22:00
- Sposoby finansowania inwestycji:
- 80% kapitału początkowego - wkład własny;
- 20% posiadanego wkładu początkowego - kapitał obcy.
- Przedstawienie oferty sprzedażowej:
a. Rodzaj oferowanych sług:
- usługi gastronomiczne - pełne, całodzienne wyżywienie o doskonałych walorach smakowych i odżywczych, wyłącznie z produktów pewnych
i wysokiej jakości;
- prowadzenie cateringu dla szkół, biur, przedsiębiorstw, itp.;
- wynajmowanie lokalu restauracyjnego (samej sali lub wraz z obsługą);
- organizowanie imprez i przyjęć okolicznościowych takich, jak: bankiety, chrzciny, komunie, wesela, studniówki i inne;
- dostarczanie wyżywienia na imprezy plenerowe, jak np. ognisko
z pieczeniem barana;
b. Charakterystyka oferty:
- bardzo duży wybór dań - szerokie menu;
- w przypadku imprez i przyjęć zbiorowych - możliwe przyrządzanie potraw spoza menu na wyraźne życzenie;
- konkurencyjne ceny;
- doskonałe walory smakowe i odżywcze serwowanych potraw;
- wyłącznie pewni i sprawdzeni dostawcy;
- kompetentna, wykwalifikowana i miła obsługa;
- najwyższa jakość i niepowtarzalny smak kuchni regionalnej;
c. Poziom konkurencyjności usług:
- mała ilość firm o identycznym lub podobnym profilu działalności
w pobliżu;
- wyjątkowo korzystne umiejscowienie lokalu;
- urządzenie lokalu pod gust i potrzeby klientów;
- stawianie na zadowolenie i satysfakcję klienta;
- duża elastyczność - możliwość swobodnego dostosowania się do potrzeb i wymagań klientów w każdej sferze.
- Sposoby i metody pozyskiwania klientów:
- dystrybucja ulotek reklamowych w miejscach o dużym zagęszczeniu ludności;
- zamieszczanie reklam w dziennikach lokalnych i bardziej poczytnych czasopismach kolorowych;
- stworzenie własnej strony internetowej;
- prowadzenie akcji promocyjnych: rabaty, karty stałego klienta, promocje, itp.;
- stosowanie się do wybranych uwag i rad klientów;
- respektowanie i branie pod uwagę zażaleń i skarg klientów.
- Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa:
- Skład kadry pracowniczej:
- właściciele;
- kierownik;
- kucharz;
- pomoc kuchenna;
- kelnerzy lub kelnerki;
- barman;
- szatniarz;
- kierowca - dostawca;
- sprzątaczka;
- Sposób organizacji pracy - obowiązki i przywileje członków personelu:
Podstawowe prawa i obowiązki pracowników określa Kodeks pracy oraz wewnętrzny regulamin restauracji. Do bardziej szczegółowych zadań poszczególnych członków kadry pracowniczej należy:
- właściciele - reprezentowanie przedsiębiorstwa, załatwianie spraw urzędowych; zajmowanie się księgowością firmy;
- kierownik - pozyskiwanie nowych klientów i zleceń, załatwianie spraw skarg i zażaleń, zapewnianie dobrej organizacji pracy, sprawowanie kontroli nad pracownikami, dbanie o dobry wizerunek firmy;
- kucharz - gotowanie, przyrządzanie posiłków, dbanie o czystość na własnym stanowisku pracy;
- pomoc kuchenna - przygotowywanie produktów, prace pomocnicze
w kuchni, zmywanie naczyń, utrzymywanie porządku w kuchni;
- kelnerzy, kelnerki - dbanie o porządek na sali restauracyjnej w godzinach otwarcia lokalu, pełna obsługa klientów - przyjmowanie i przekazywanie zamówień, dostarczanie klientom zamówionych dań;
- barman - przyrządzanie napojów zimnych i gorących, sprzedaż napojów alkoholowych, obsługa podręcznego barku z zakąskami, deserami, itp.;
- kierowca - kontakty z dostawcami, dostarczanie towaru do firmy, rozwożenie zamówień;
- sprzątaczka - utrzymywanie porządku i higieny na sali restauracyjnej,
w pomieszczeniach socjalnych i toaletach.
Monika-Kowalczyk
Użytkownik
Punkty rankingowe:
Zdobyte odznaki:
0Monika-Kowalczyk
Użytkownik