SPIS TREŚCI:

1. Cel marketingowy prowadzonej działalności gospodarczej;

2. Ogólna charakterystyka firmy;

3. Przedstawienie oferty sprzedażowej:

a. Rodzaj oferowanych usług,

b. Charakterystyka oferty,

c. Poziom konkurencyjności usług;

4. Sposoby i metody pozyskiwania klientów;

5. Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa:

a. Kadra pracownicza - skład;

b. Sposób organizacji pracy - obowiązki i przywileje członków personelu.

  1. Cel marketingowy prowadzonej działalności gospodarczej:
  • Rodzaj prowadzonej działalności - RESTAURACJA "Pod Smacznym Kąskiem";
  • Zasadniczym celem założonego przedsiębiorstwa jest uzyskanie możliwie największych korzyści finansowych w postaci wypracowanego zysku. Cel ten ma zostać osiągnięty w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej w formie restauracji. Założony cel ma być sukcesywnie realizowanie poprzez podejmowanie następujących działań:

- systematyczne i permanentne pozyskiwanie nowych klientów;

- zaspokajanie aktualnych potrzeb konsumpcyjnych klientów;

- zaznajomienie klientów ze standardowymi potrawami charakterystyczny- mi dla określonego regionu, jakim jest Śląsk.

  1. Ogólna charakterystyka firmy:
  • Nazwa przedmiotu działalności, tj. restauracji: "Pod Smacznym Kąskiem";
  • Planowany termin rozpoczęcia działalności: 15.12.2006 roku;
  • Umiejscowienie firmy (lokalizacja): ul. Belwederska 3a, 24-712 Sosnowiec;
  • Rodzaj prowadzonej działalności: usługi związane z konsumpcją, gastronomia;
  • Obszar działania: początkowo - w obrębie miasta, następnie planowane rozszerzenie działalności na cały Śląsk, a w późniejszej perspektywie - przy założeniu systematycznego i dynamicznego rozwoju przedsięwzięcia - także na cały kraj;
  • Docelowa grupa klientów: według założenia, podstawowy trzon klienteli stanowić mają turyści, zarówno krajowi, jak i zagraniczni;
  • Godziny otwarcia restauracji:
    • Poniedziałek - Piątek 11:00 - 21:00
    • Sobota - Niedziela 10:00 - 22:00
  • Sposoby finansowania inwestycji:
    • 80% kapitału początkowego - wkład własny;
    • 20% posiadanego wkładu początkowego - kapitał obcy.
  1. Przedstawienie oferty sprzedażowej:

a. Rodzaj oferowanych sług:

- usługi gastronomiczne - pełne, całodzienne wyżywienie o doskonałych walorach smakowych i odżywczych, wyłącznie z produktów pewnych

i wysokiej jakości;

- prowadzenie cateringu dla szkół, biur, przedsiębiorstw, itp.;

- wynajmowanie lokalu restauracyjnego (samej sali lub wraz z obsługą);

- organizowanie imprez i przyjęć okolicznościowych takich, jak: bankiety, chrzciny, komunie, wesela, studniówki i inne;

- dostarczanie wyżywienia na imprezy plenerowe, jak np. ognisko

z pieczeniem barana;

b. Charakterystyka oferty:

- bardzo duży wybór dań - szerokie menu;

- w przypadku imprez i przyjęć zbiorowych - możliwe przyrządzanie potraw spoza menu na wyraźne życzenie;

- konkurencyjne ceny;

- doskonałe walory smakowe i odżywcze serwowanych potraw;

- wyłącznie pewni i sprawdzeni dostawcy;

- kompetentna, wykwalifikowana i miła obsługa;

- najwyższa jakość i niepowtarzalny smak kuchni regionalnej;

c. Poziom konkurencyjności usług:

- mała ilość firm o identycznym lub podobnym profilu działalności

w pobliżu;

- wyjątkowo korzystne umiejscowienie lokalu;

- urządzenie lokalu pod gust i potrzeby klientów;

- stawianie na zadowolenie i satysfakcję klienta;

- duża elastyczność - możliwość swobodnego dostosowania się do potrzeb i wymagań klientów w każdej sferze.

  1. Sposoby i metody pozyskiwania klientów:

- dystrybucja ulotek reklamowych w miejscach o dużym zagęszczeniu ludności;

- zamieszczanie reklam w dziennikach lokalnych i bardziej poczytnych czasopismach kolorowych;

- stworzenie własnej strony internetowej;

- prowadzenie akcji promocyjnych: rabaty, karty stałego klienta, promocje, itp.;

- stosowanie się do wybranych uwag i rad klientów;

- respektowanie i branie pod uwagę zażaleń i skarg klientów.

  1. Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa:
  1. Skład kadry pracowniczej:

- właściciele;

- kierownik;

- kucharz;

- pomoc kuchenna;

- kelnerzy lub kelnerki;

- barman;

- szatniarz;

- kierowca - dostawca;

- sprzątaczka;

  1. Sposób organizacji pracy - obowiązki i przywileje członków personelu:

Podstawowe prawa i obowiązki pracowników określa Kodeks pracy oraz wewnętrzny regulamin restauracji. Do bardziej szczegółowych zadań poszczególnych członków kadry pracowniczej należy:

- właściciele - reprezentowanie przedsiębiorstwa, załatwianie spraw urzędowych; zajmowanie się księgowością firmy;

- kierownik - pozyskiwanie nowych klientów i zleceń, załatwianie spraw skarg i zażaleń, zapewnianie dobrej organizacji pracy, sprawowanie kontroli nad pracownikami, dbanie o dobry wizerunek firmy;

- kucharz - gotowanie, przyrządzanie posiłków, dbanie o czystość na własnym stanowisku pracy;

- pomoc kuchenna - przygotowywanie produktów, prace pomocnicze

w kuchni, zmywanie naczyń, utrzymywanie porządku w kuchni;

- kelnerzy, kelnerki - dbanie o porządek na sali restauracyjnej w godzinach otwarcia lokalu, pełna obsługa klientów - przyjmowanie i przekazywanie zamówień, dostarczanie klientom zamówionych dań;

- barman - przyrządzanie napojów zimnych i gorących, sprzedaż napojów alkoholowych, obsługa podręcznego barku z zakąskami, deserami, itp.;

- kierowca - kontakty z dostawcami, dostarczanie towaru do firmy, rozwożenie zamówień;

- sprzątaczka - utrzymywanie porządku i higieny na sali restauracyjnej,

w pomieszczeniach socjalnych i toaletach.