SPIS TRESCI:
1. Ogólny opis przedsiębiorstwa
2. Oferowane produkty oraz usługi
3. Plan techniczny działalności operacyjnej
4. Analiza rynku
5. Plan marketingowy
6. Struktura organizacyjna
7. Załączniki
- wzór umowy spółki
- wpis do ewidencji działalności gospodarczej
- wniosek o przyznanie numeru REGON
- ankieta marketingowa
- wzór reklamy (plakatu), cennika oraz wizytówek
1. Charakterystyka ogólna przedsiębiorstwa
- Spółkę tworzą dwie osoby:
1. .................................zamieszkały w Słupsku przy ul. Wiśniowej 2, legitymujący się dowodem serii ….. Urodzony dnia 14 września 1987.
2. ...................................zamieszkały w Słupsku przy ul. Kasztanowej 4, legitymujący się dowodem serii ….. Urodzony dnia 17 września 1987.
- Nazwa firmy
Siłownia ATLETA
- Forma prawna
ATLETA P&J Spółka Jawna
REGON 923456398 NIP 345 567 56 53
- Adres
Ul.Westerplatte 34 tel. 843 03 00, 600 100 344
- Cel działalności spółki
Nasza spółka powstała w celu uzyskania zysku. W związku z zastojem na rynku pracy postanowiliśmy sami stworzyć sobie miejsca pracy. Analizując możliwości działania postanowiliśmy że otworzymy siłownię. Aktualnie jest to miejsce bardzo poszukiwane zarówno z powodu reklamowanego zdrowego trybu życia jak i dbania o ciało.
ZAŁĄCZNIKI
1. Wzór umowy spółki
2. PRODUKTY I USŁUGI
3. PLAN TECHNICZNY DZIAŁALNOŚCI OPERACYJNEJ
NAKŁADY INWESTYCYJNE:
1. Źródła finansowania i ich przeznaczenie
ŹRODŁO
|
WYSOKOŚĆ
|
Kredyt
|
40 000 zł.
|
Wkład własny
|
30 000 zł.
|
RAZEM
|
70 000 zł
|
PRZEZNACZENIE ŚRODKÓW
|
WYSOKOŚĆ
|
Sprzęt sportowy
|
54 000 zł
|
Adaptacja pomieszczeń
|
10 000 zł
|
Kampania reklamowa
|
3 000 zł
|
Opłaty urzędowe
|
ok. 1000 zł
|
KOSZTORYS NIEZBĘDNEGO SPRZETU SPORTOWEGO
Nazwa produktu |
Cena [zł]
|
ilość
|
Łączna cena [zł]
|
Zestaw hantli 2,5-25 kg + stojak
|
4763
|
1
|
4763
|
Stojak na zestaw gryfów i talerzy
|
1149
|
1
|
1149
|
Stojak na talerze
|
984
|
1
|
984
|
Gryf 2,2 m
|
191
|
1
|
191
|
Gryf łamany
|
191
|
1
|
191
|
Gryf 1,6 m
|
191
|
1
|
191
|
Talerze:
| |||
20kg
|
120
|
6
|
720
|
15kg
|
90
|
6
|
540
|
10kg
|
60
|
6
|
360
|
5kg
|
30
|
6
|
180
|
2,5kg
|
15
|
6
|
90
|
1,25kg
|
10
|
6
|
60
|
Ławki:
| |||
Ławka prosta profesjonalna
|
668
|
1
|
668
|
Ławka profesjonalna z regulowanym oparciem (0º do 90º)
|
984
|
1
|
984
|
Ławka wygięta z regulowanym oparciem
|
1580
|
1
|
1580
|
Ławka Scotta
|
1580
|
1
|
1580
|
Ławka na mięśnie brzucha + drabinka
|
1122
|
1
|
1122
|
Urządzenie na mięsień czworogłowy uda
|
4167
|
1
|
4167
|
Suwnica do wyciskania w pozycji pionowej
|
4799
|
1
|
4799
|
"Brama" 30319
|
6000
|
1
|
6000
|
Wyciąg górny 100 kg z ławką
|
3949
|
1
|
3949
|
Aerobik:
| |||
Rower treningowy z sensorowym pomiarem pulsu
|
1470
|
1
|
1470
|
Bieżnia elektryczna - składana
|
4000
|
1
|
4000
|
Symulator wioseł
|
1500
|
1
|
1500
|
StepPro
|
240
|
10
|
2400
|
Pojemnik na stepy
|
1000
|
1
|
1000
|
Worek treningowy
|
1000
|
1
|
1000
|
Mata 150x50 cm
|
62
|
10
|
620
|
Tyczki drewniane
|
36
|
10
|
360
|
RAZEM 466 18 zł |
MIESIĘCZNY PLAN FINANSOWY
WYDATKI
|
KWOTA
|
Utrzymanie pomieszczeń
(150 m2 *13 zł)
|
2000 zł
|
Pensje
|
minimalne
|
Raty kredytowe
( wraz z kosztami utrzymani kredytu)
|
1000 zł
|
Inne
(telefon, woda, prąd)
|
1500 zł
|
RAZEM ok. 5 000 zł
| |
ZYSKI
| |
Sprzedaż biletów
|
6000 - 7000 zł
|
Barek
|
500 zł
|
RAZEM ok. 7 000 zł
|
4. Analiza rynku
Analiza rynku polegała na przeprowadzeniu badania ankietowego obejmującego teren Osiedla Akademickiego, Osiedla Westerplatte oraz Centrum Miasta. Grupa respondentów obejmowała osoby w wieku od 15-35 lat. Wyniki ankiety pokazują, iż ponad 85% badanych nie uprawia żadnego sportu a ponad 75% ankietowanych zadeklarowało chęć poprawy kondycji i korzystania z siłowni. To właśnie osoby chętne do korzystania z siłowni będą stanowiły naszych przyszłych klientów.
ZAŁĄCZNIKI
1. WZÓR ANKIETY
Badanie wykazało iż w Słupsku istnieją dwie siłownie: Siłownia AGELIKA mieszcząca się przy ulicy Szczecińskiej oraz Siłownia SHOGUN przy ulicy Filmowej. Liczba aktualnie działających siłowni nie stanowi silnej konkurencji dla planowanego otwarcia kolejnej. Daje to nam dużą szansę na zyskowny interes.
Ceny karnetów miesięcznych w obecnie działających siłowniach to ok. 50 zł.
5. Plan marketingowy
Planujemy kampanię reklamową obejmującą:
1. Reklama w regionalnym radiu VIGOR obejmująca 4 spoty reklamowe dziennie, 120 sekund każdy:
- 2 spoty reklamowe między godzinami 7-8,
- 2 spoty reklamowe miedzy godzinami 14-15,
2. Plakaty reklamowe rozklejone w obrębie miasta - ilość 150 sztuk,
3. Informacje w lokalnych gazetach (Głos Słupski, Głos Pomorza, Anonse)
4. Ruchomy billboard reklamowy umieszczony na przyczepie samochodu osobowego poruszającego się w granicach miasta przez dwa dni.
5. Ulotki rozdawane w centrum przy ulicach W. Polskiego oraz Kołłątaja.
KOSZT PRZEPROWADZONEJ KAMPANII REKLAMOWEJ:
RODZAJ REKLAMY
|
KOSZT
|
Spoty reklamowe
|
2000 zł
|
Plakaty reklamowe (5 zł/szt.)
|
600 zł
|
Informacje w prasie
|
200 zł
|
Ruchomy billboard reklamowy
|
400 zł
|
Ulotki
|
400 zł
|
Dystrybucja ulotek i plakatów
|
400 zł
|
RAZEM
|
3000 zł
|
ZAŁACZNIKI
- PROJEKT PLAKATU
- PROJEKT ULOTKI
6. Struktura organizacyjna
Zakładana firma będzie prowadzona tylko przez nas, nie planujemy zatrudnienia dodatkowych pracowników. Całość obowiązków będzie podzielona pomiędzy dwie osoby.
- Krzysztof - odpowiedzialny za działania sportowe,
- Ja - obowiązki administracyjne, przygotowanie napojów oraz bieżąca obsługa klientów.
W dalszym okresie z pewnością zwiększymy ilość personelu, jednak na chwilę obecną w celu minimalizacji kosztów pracowniczych poradzimy sobie sami. Nasze wynagrodzenie również będzie pomniejszone do niezbędnego.