Biuro podróży
"Latający Holender" Spółka jawna
Właściciele:
Anna Maria Bielewicz
Marianna Grzybowska
Jolanta Kuźniak
Planowany termin
rozpoczęcia działalności:
01.05.2006 roku
Adres siedziby spółki:
ul. Sztandarowa 3b
02-638 WARSZAWA
tel./fax (022) 628-65-29
NIP 354-271-86-01
www.l.holender.com.pl
e-mail:
SPIS TREŚCI:
1. PREZENTACJA PRZEDSIĘWZIĘCIA
1.1. Główne założenia działalności
1.2. Realne szanse i perspektywy
1.3. Możliwe zagrożenia i ewentualne ryzyko
2. CHARAKTERYSTYKA FIRMY
Ogólne informacje o spółce
Pełna nazwa, lokalizacja, forma działalności,
typ podmiotu gospodarczego
Zakres działalności
Wspólnicy (założyciele)
Struktura organizacyjna
2.1.4.1 Zarząd
2.1.4.2 Kadra pracownicza
3. ANALIZA OTOCZENIA PRZEDSIĘBIORSTWA
3.1 Opis konkurencji
3.1.1 Badania rynku
3.2 Charakterystyka rynku zbytu
3.2.1 Potrzeby i wymagania potencjalnych nabywców usług
3.2.2 Uwarunkowania rozwoju rynku
3.3 Omówienie rynku usług gwarantowanych
3.3.1 Usługi transportowe
3.3.2 Zakwaterowanie
3.3.3 Pozostałe usługi
4. PLAN DZIAŁALNOŚCI MARKETINGOWEJ
4.1 Sposoby realizacji usług znajdujących się w ofercie
4.2 Działania promocyjno-reklamowe
4.3 Polityka cen
5. ANALIZA SWOT
6. ORGANIZACJA DZIAŁALNOŚCI
6.1 Aktualne i planowane nakłady na naprawy, modernizacje, remonty i inne
6.2 Koszty założenia i prowadzenia działalności
1. PREZENTACJA PRZEDSIĘWZIĘCIA
1.1 Główne założenia działalności
Działalność Biura podróży "Latający Holender" Sp. jawna wynika
z wyraźnie sprecyzowanych i przedstawionych w niniejszym biznes planie celów.
Zasadniczym celem przedsiębiorstwa jest zaspokajanie potrzeb
i wymagań klientów dotyczących podróżowania poprzez świadczenie usług turystycznych na najwyższym poziomie. Realizacji powyższego założenia ma służyć przede wszystkim bogata oferta wycieczkowa oraz zapewnienie maksymalnie optymalnych warunków umożliwiających realizację oferowanych usług. Naszych potencjalnych klientów chcemy skusić również niskimi cenami, co ma nam umożliwić odpowiednio prowadzona polityka cenowa. Chcemy, aby nasza oferta była odbierana przez potencjalnych klientów jako atrakcyjna i w pełni satysfakcjonująca. Naszym głównym celem jest wyjście naprzeciw oczekiwaniom ze strony klientów
i zaspokojenie ich potrzeb podróżniczych, dzięki czemu podjęte przez nas przedsięwzięcie okaże się opłacalne i w pełni konkurencyjne. To z kolei pozwoli firmie na zdobycie w efekcie pewnej i wysokiej pozycji na rynku usług turystycznych.
Zgodnie z wyznaczonymi założeniami, w przyszłości planowany jest sukcesywny i efektywny rozwój przedsiębiorstwa. Ma on polegać przede wszystkim na dążeniu do pozyskania własnych nieruchomości, które zostaną przekształcone na hotele, pensjonaty i inne placówki oferujące kwatery, miejsca noclegowe itp. Ponadto, firma będzie usiłowała wypracować wyższy o minimum 18% zysk oraz będzie się starała utrzymać tendencję wzrostową przez kolejne lata działalności. Liczymy na szybkie i skuteczne opanowanie rynku usług turystycznych, a także uzyskanie wysokiej renomy wśród nabywców naszych usług oraz wśród konkurencji.
Realizacji wszystkich naszych celów i zamierzeń ma sprzyjać zwłaszcza wysoka jakość oferowanych usług, ale też podejmowane przez nas w szerokim zakresie różne działania promocyjne i reklamowe.
1.2 Realne szanse i perspektywy
Według założonego planu, klientami Biura podróży "Latający Holender" Sp. jawna mogą być konsumenci reprezentujący każdy przedział wiekowy oraz każdą grupę społeczną. Nie czynimy w tym względzie żadnych ograniczeń, wręcz przeciwnie: chcemy, aby nasza oferta skierowana była do jak największej liczby osób; począwszy od młodzieży poprzez całe rodziny, grupy zawodowe na tzw. klasie bussines kończąc. Naszym głównym zamierzeniem jest, aby wszystkim potencjalnym klientom, o każdym statusie majątkowym, stworzyć realną możliwość skorzystania z naszych usług. Brak ograniczeń w stosunku do potencjalnych nabywców usług Biura turystycznego ma na celu zapewnienie szerszych możliwości realizacji oferty.
Jesteśmy jedną z nielicznych firm działających w branży usług turystycznych w województwie mazowieckim, która zajmuje się prowadzeniem badań marketingowych oraz analizą aktualnej sytuacji na rynku. Stosowanie tego typu działań pozwala nam na dostosowywanie oferty turystycznej do wymagań, oczekiwań i potrzeb klientów, dzięki czemu staje się ona bardziej atrakcyjna w stosunku do ofert proponowanych przez konkurentów. Ponadto, systematyczne obserwowanie konkurencji umożliwia nam uzyskanie przewagi nad pozostałymi firmami turystycznymi oraz zachowanie kontroli nad stale zmieniającą się sytuacją na rynku.
Plan strategiczny działalności firmy oraz jej dalszego rozwoju zakłada przede wszystkim wejście Biura turystycznego na rynek lokalny. Przy sprzyjających warunkach, w dalszej perspektywie mamy jednak opanowanie również krajowego rynku usług turystycznych, a nawet zaistnienie na rynku europejskim.
Swoje szanse i duże możliwości na przyszłość upatrujemy przede wszystkim w wysokiej jakości proponowanych usług, w całkowitym nastawieniu się na klienta, ale także w stosowanej polityce cenowej oraz
w stosowaniu zakrojonej na szeroką skalę działalności marketingowej.
1.3 Możliwe zagrożenia i ewentualne ryzyko
Z racji swojego usytuowania i pełnionych funkcji, Warszawa jest miejscem o istotnym znaczeniu strategicznym, również z punktu widzenia usług turystycznych. Na rynku panuje bardzo duża konkurencyjność, ponieważ jest on mocno nasycony firmami świadczącymi usługi turystyczne w różnym zakresie. Jednakże, w związku z prowadzoną przez nas działalnością o charakterze badawczo-analitycznym, która umożliwia nam zdobywanie przewagi nad konkurentami, istniejąca na rynku lokalnym konkurencja nie stanowi dla nas istotnego zagrożenia. Naszym celem jest jednak w następnej kolejności wejście na rynek krajowy i opanowanie tego rynku, a wreszcie zaistnienie również na rynku europejskim. W związku
z powyższym założeniem, nasza firma musi stać się konkurencyjna także względem zagranicznych biur podróży, które obecnie stanowią największe zagrożenie dla prowadzonej przez nas działalności i są najpoważniejszymi
i najbardziej liczącymi się w branży konkurentami.
W chwili obecnej na polskim rynku występuje duża konkurencyjność w zakresie usług turystycznych. Jest to wynikiem stale zwiększającego się poziomu zamożności społeczeństwa, który przyczynia się do wzrostu zapotrzebowania na turystykę. Tą właśnie korzystną sytuację chcą wykorzystać zagraniczne biura turystyczne poprzez zdobycie dominującej pozycji na rynku polskim. Mają one w tym względzie zdecydowanie większe możliwości niż firmy krajowe, gdyż dysponują znacznie większymi środkami finansowymi, które mogą przeznaczyć na skuteczniejsze pozyskiwanie klientów oraz działalność promocyjną i reklamową. Ponadto, dysponują niejednokrotnie zdecydowanie szerszą i bardziej atrakcyjną ofertą turystyczną będącą wynikiem lepszej lokalizacji i licznych walorów (lepsza pogoda, komfortowe warunki mieszkaniowe i transportowe, obsługa na najwyższym poziomie, atrakcje kulturalne, różnorodność zabytków, zdrowy klimat itp.). Są to jednak przeważnie przedsiębiorstwa, których oferta,
z racji dość wysokiego poziomu cen, przeznaczona jest głównie dla zamożniejszej części społeczeństwa. Taka sytuacja stawia zatem przed naszą firmą dużą szansę, którą postaramy się skutecznie wykorzystać przy pomocy odpowiedniej polityki cenowej.
2. CHARAKTERYSTYKA FIRMY
2.1 Ogólne informacje o spółce
2.1.1 Pełna nazwa, lokalizacja, forma działalności,
typ podmiotu gospodarczego
Pełna nazwa firmy: "Latający Holender" Spółka jawna
Lokalizacja:
- główna siedziba: ul. Sztandarowa 3b
02-638 WARSZAWA
- filia: ul. Bratysławska 14/2
02-713 WARSZAWA
Typ podmiotu gospodarczego: Firma będzie miała postać spółki jawnej,
w której trzon założycielski tworzyć będzie trzech wspólników:
- Anna Maria Bielewicz;
- Marianna Grzybowska;
- Jolanta Kuźniak.
Forma działalności: działalność gospodarcza prowadzona w formie biura podróży.
Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP): 354-271-86-01
Numer konta firmowego: Bank BPH (Bank Przemysłowo-Handlowy),
oddział II w Warszawie;
nr konta - 83 2976 7215 8900 0000 5131 9181
2.1.2 Zakres działalności
Działalność gospodarcza, której dotyczy niniejszy biznes plan, prowadzona będzie w formie biura podróży. W ramach swojej działalności biuro oferuje szeroki zakres usług turystycznych, dostosowanych do aktualnych tendencji i zapotrzebowania na rynku.
Na dzień rozpoczęcia działalności, wspólnicy dysponują własnym kapitałem początkowym w postaci środków pieniężnych pochodzących
z oszczędności. Posiadane fundusze przeznaczone są na pokrycie wszelkich wydatków związanych z założeniem spółki, rozpoczęciem działalności oraz jej dalszym rozwojem.
2.1.3 Wspólnicy (założyciele)
Struktura udziałowa spółki:
Imię i Nazwisko wspólnika
|
Ilość
posiadanych udziałów
|
Liczba głosów przypadających
na 1 udział (w %)
|
Anna Maria Bielewicz
|
9
|
45,0 %
|
Marianna Grzybowska
|
6
|
30,0 %
|
Jolanta Kuźniak
|
5
|
25,0 %
|
RAZEM
|
20
|
100,0 %
|
2.1.4 Struktura organizacyjna
2.1.4.1 Zarząd
Obejmowane stanowisko
|
Imię i Nazwisko
|
Dyrektor Naczelny
| Anna Maria Bielewicz |
Dyrektor ds. Ekonomiczno-Finansowych
|
Marianna Grzybowska
|
Dyrektor ds. Marketingu i Reklamy
|
Jolanta Kuźniak
|
STRUKTURA ORGANIZACYJNA SPÓŁKI
Wszystkimi działaniami oraz pracami spółki kieruje Prezes Zarządu przy współpracy z dyrektorami poszczególnych komórek organizacyjnych: Dyrektorem ds. Ekonomiczno-Finansowych, Dyrektorem ds. Transportu
i Logistyki oraz Dyrektorem ds. Marketingu. Z kolei dyrektorowie ponoszą odpowiedzialność za działalność bezpośrednio podległych im komórek.
2.1.4.2 Kadra pracownicza
Podstawowe wymagania stawiane każdemu pracownikowi:
- Wykształcenie - minimum średnie z zaliczoną maturą, chętnie widziani studenci ostatnich lat studiów;
- Czynne prawo jazdy - kat. B;
- Bardzo dobra znajomość obsługi komputera;
- Umiejętność wyszukiwania określonych informacji i danych
- w Internecie;
- Znajomość przynajmniej jednego języka obcego (najlepiej angielski) w stopniu komunikatywnym;
- Odpowiedzialność, samodzielność;
- Zdolności interpersonalne;
- Umiejętność organizacji pracy;
- Komunikatywność;
- Zdolności organizacyjne;
- Zaangażowanie w pracę.
Podstawowe zadania i obowiązki kadry pracowniczej:
- SPRZEDAWCA usług turystycznych:
- Pełna obsługa klienta;
- Pozyskiwanie nowych klientów;
- Dbanie o odpowiedni wystrój Punktu Obsługi Klienta;
- Dbanie o czystość na stanowisku pracy;
- Sporządzanie kalkulacji kosztów związanych z daną wycieczką;
- Pozyskiwanie informacji o korzystnych ofertach współpracy;
- Poszukiwanie nowych i atrakcyjnych lokalizacji, kwater itp.;
- Prowadzenie statystyki działalności.
- PRACOWNIK BIUROWY (ADMINISTRACJI) - KSIĘGOWA:
- Prowadzenie księgowości spółki;
- Obsługa Kadr i Płac;
- Załatwianie spraw finansowych;
- Reprezentowanie firmy w urzędach: Urząd Skarbowy, Zakład Ubezpieczeń Społecznych, banki itp.;
- Prowadzenie dokumentacji pracowniczej.
3. ANALIZA OTOCZENIA PRZEDSIĘBIORSTWA
3.1 Opis konkurencji
3.1.1 Badanie rynku
Zgodnie z założeniami strategii rozwoju firmy przeprowadzono badania, które miały za zadanie określić prawdopodobny kierunek rozwoju usług turystycznych w Polsce. Na podstawie otrzymanych wyników można stwierdzić, że już od kilku lat notuje się wśród polskich nabywców usług turystycznych znaczący spadek zainteresowania podróżowaniem
i wypoczywaniem za granicą. Zdecydowanie wzrosło natomiast zapotrzebowanie na wycieczki krajowe. Przeprowadzone badania wskazują, że nie jest to sytuacja jednorazowa, lecz tendencja zwyżkowa powinna się utrzymać przez przynajmniej kilka najbliższych lat. Turystyka krajowa zyskuje coraz bardziej na znaczeniu, na co wpływ ma niewątpliwie integracja europejska i wstąpienie Polski do Unii Europejskiej. Otwarcie się Polski na Europę dało polskim biurom podróży możliwość pozyskiwania zagranicznej klienteli dzięki przygotowanej specjalnie dla tej grupy nabywców, atrakcyjnej ofercie.
Rosnące zainteresowanie turystką krajową wśród polskiego społeczeństwa wynika przede wszystkim z braku bariery językowej, która występuje w przypadku podróży za granicę. Ponadto, w ostatnim czasie zdecydowanie polepszyły się warunki wypoczynku oraz usprawniła organizacja.
3.2 Charakterystyka rynku zbytu
3.2.1 Potrzeby i wymagania potencjalnych nabywców usług
Jednym z głównych założeń firmy jest, aby proponowana oferta skierowana była do jak najszerszego grona potencjalnych nabywców usług. W tym celu wychodzimy do klientów z bogatą i zróżnicowaną ofertą,
w której każdy znajdzie coś odpowiedniego dla siebie. Jesteśmy otwarci na wszelkie propozycje wprowadzania nowych elementów do proponowanej oferty. Obecnie w aktualnej ofercie biura podróży znajdują się m.in. następujące propozycje wycieczek:
- wycieczki dla dzieci i młodzieży (zielone szkoły, obozy, kolonie, zimowiska, wycieczki weekendowe, wycieczki jednodniowe);
- wycieczki dla całych rodzin (wczasy, ferie, wycieczki weekendowe);
- wycieczki dla grup zorganizowanych, najczęściej zawodowych (wycieczki weekendowe, szkolenia, seminaria, wycieczki jednodniowe);
- wycieczki dla tzw. klasy bussines (szkolenia, seminaria, konferencje).
Nasza oferta obejmuje wycieczki zarówno do miejscowości nadmorskich,
w góry, na pojezierze mazurskie, ale także w mniej znane, ale równie urokliwe i atrakcyjne miejsca w Polsce. Chcemy, aby nasi klienci byli w pełni usatysfakcjonowani dostępną ofertą, dlatego też chętnie korzystamy
z wszelkich sugestii. Stawiamy przede wszystkim na zadowolenie nabywców naszych usług, w związku z czym wykorzystujemy różne środki i metody podnoszące jakość świadczonych usług, ich bezpieczeństwo, a co za tym idzie, także atrakcyjność. Cele, które sobie stawiamy, realizujemy przede wszystkim dzięki zatrudnianiu wyłącznie kompetentnego, odpowiednio wykwalifikowanego personelu, który dodatkowo charakteryzuje się wysoką kulturą osobistą i bardzo dobrym podejściem do klienta. Ponadto, dbamy
o odpowiednio wysoki standard naszych ośrodków (hoteli, pensjonatów, kwater itp.) oraz zapewnienie naszym klientom warunków na odpowiednim poziomie. Dużą uwagę zwracamy również na bazę informacyjną o naszych obiektach i dostępnych usługach; dbamy, aby była ona pełna, rzetelna, stale aktualizowana i poszerzana o nowe wiadomości i informacje.
3.2.2 Uwarunkowania rozwoju rynku
W przeciągu kilku ostatnich lat na rynku usług turystycznych
w Polsce doszło do licznych i znaczących przekształceń. Wpływ miała na to zarówno sytuacja polityczna, jak i gospodarcza kraju. Przede wszystkim jednak tak wyraźne przekształcenia dokonały się pod wpływem polityki zagranicznej i stosunków międzynarodowych. Jeszcze kilka lat wstecz polski rynek usług turystycznych zajęty był wyłącznie przez krajowe biura podróży. Przy dalszym tak dynamicznym wchodzeniu zagranicznych biur podróży na rynek polski, w niedalekiej przyszłości będzie można mówić
o wyraźnej dominacji firm zagranicznych nad krajowymi. Nie jest to sytuacja korzystna dla polskich biur podróży, które muszą stale uatrakcyjniać swoją ofertę oraz wykorzystywać coraz to nowsze
i skuteczniejsze sposoby na pozyskiwanie nowych klientów. Konieczność ciągłego rozwoju biur podróży przyczyniła się znacząco do rozwoju całej branży turystycznej, która obecnie uchodzi za jedną z najszybciej
i najbardziej dynamicznie rozwijającą się gałąź polskiej gospodarki. Ponadto, równie istotnymi czynnikami, które miały największy wpływ na rozwój turystyki polskiej są:
- Prywatyzacja największych i najbardziej znaczących firm z branży;
- Znaczna poprawa jakości dostępnych w ofercie usług;
- Zmiany gospodarcze, polityczne i ekonomiczne w państwie;
- Wzrost zapotrzebowania na usługi turystyczne;
- Możliwość współpracy z jednostkami oferującymi kapitał zagraniczny.
3.3 Omówienie rynku usług gwarantowanych
3.3.1 Usługi transportowe
Biuro podróży "Latający Holender" Spółka jawna nie posiada własnego taboru transportowego. Swoją działalność opieramy na współpracy ze sprawdzonymi, kompetentnymi, posiadającymi ugruntowaną pozycję na rynku przewoźnikami. W chwili obecnej mamy podpisane umowy z dwiema firmami transportowymi, z których jedna świadczy na rzecz naszego biura kompleksowy zestaw usług przewozowych, natomiast od drugiej firmy jedynie wynajmujemy autokary i busy, którymi jeżdżą nasi kierowcy. Zwracamy zawsze bardzo dużą uwagę na stan techniczny wypożyczanych
i użytkowanych przez nas pojazdów. Tego samego wymagamy również od współpracującej z nami firmy przewozowej. Dbamy też o odpowiednie wyposażenie pojazdów, ponieważ bezpieczeństwo oraz komfort klientów są dla nas sprawami priorytetowymi.
3.3.2 Zakwaterowanie
Obecnie firma dysponuje dość bogatą ofertą różnego rodzaju noclegów. Swoim klientom oferujemy możliwość zakwaterowania:
- w Hotelach trzy- i czterogwiazdkowych;
- w Hostelach,
- w Pensjonatach;
- w Schroniskach;
- na Kwaterach prywatnych;
- na polach namiotowych;
- na campingach;
- w szkołach;
- w gospodarstwach agroturystycznych;
- innych placówkach.
Biuro podróży nie posiada na dzień dzisiejszy własnych placówek, lecz współpracuje z różnymi osobami prywatnymi i instytucjami na podstawie podpisanych wcześniej umów.
Chcąc wyjść na przeciw wymaganiom i oczekiwaniom potencjalnych klientów, wprowadziliśmy możliwość rezerwowania kwater
z wyprzedzeniem, zarówno dla klientów indywidualnych, jak i dla grup zorganizowanych. Wszystkie informacje dotyczące zakwaterowania
w określonym miejscu przedstawiamy zawsze w swojej ofercie. Zawiera ona dane dotyczące: liczby wolnych miejsc, limitów cenowych, wyposażenia pokoju, ilości łóżek, itp.
3.3.3 Pozostałe usługi
Chcąc wzbogacić swoją ofertę i uczynić ją bardziej atrakcyjną dla potencjalnego klienta, biuro podróżny proponuje szereg dodatkowych usług podnoszących znacząco komfort danej wycieczki. Do usług tych należą przede wszystkim:
- Ubezpieczenie NW (od następstw nieszczęśliwych wypadków);
- Siłownia;
- Basen;
- Korty tenisowe;
- Solarium;
- Punkty opieki nad dziećmi;
- Sauna;
- Dostarczanie prasy do pokoju;
- Zakup biletów PKS, PKP, lotniczych;
- Bilety na imprezy kulturalne (wystawy, targi, kina, tatry, opera, imprezy miejscowe, koncerty);
- Bilety na wyciągi narciarskie;
- Bilety na kolejki górskie;
- Bilety na imprezy sportowe;
- Inne usługi.
4. PLAN DZIAŁALNOŚCI MARKETINGOWEJ
4.1 Sposoby realizacji usług znajdujących się w ofercie
Wcześniejsze zaplanowanie wycieczki:
Pierwszym etapem organizowania danej wycieczki jest zorientowanie się
w sytuacji komunikacyjnej oraz mieszkaniowej w wyznaczonym miejscu. Jest to niezbędne dla prawidłowego i efektywnego przebiegu planowanej imprezy. Kolejnym podejmowanym działaniem jest ułożenie całościowego planu wycieczki, obejmującego wszystkie jej etapy i elementy, ze szczególnym uwzględnieniem czasu trwania. W tym celu konieczne jest poznanie wymagań klientów, aby odpowiednio dostosować ofertę pod ich zainteresowania i oczekiwania. Planując przebieg wycieczki należy bezwarunkowo uwzględnić czas wolny, który klienci spędzą zgodnie ze swoimi upodobaniami oraz czas na odpoczynek. Zazwyczaj przyjmuje się, że dla wycieczek minimum kilkudniowych dzienny limit przeznaczony na podróż autokarem wynosi ok. 180-200 kilometrów. Może on jednak ulec zmianie, w zależności od wykorzystywanego środka transportu oraz długości wycieczki.
Możliwe rodzaje wycieczek:
- Wycieczki tradycyjne (standardowe) - jest to najbardziej popularny i najczęściej stosowany rodzaj wycieczek; wycieczki standardowe są wcześniej zaplanowane, mają określone ramy czasowe i w pełni zagospodarowany czas pobytu. Na wycieczkę tradycyjną składają się zazwyczaj takie elementy, jak:
- wyżywienie (dwa lub trzy posiłki dziennie),
- transport (wcześniej określonym środkiem lokomocji),
- obecność przewodnika,
- zakwaterowanie,
- ubezpieczenie,
- usługi dodatkowe
(z góry określone w ofercie lub zależne od klienta).
- Wycieczki szkolne - tzw. "zielone szkoły"; są to imprezy organizowane zazwyczaj w ramach zajęć edukacyjnych, na których uczniowie również uczestniczą w wybranych lekcjach. Klientem jest cała szkoła, określony rocznik bądź jedna klasa.
- Wycieczki tematyczne - są to wycieczki, w których program jest dokładnie sprecyzowany i zawężony tematycznie. Wycieczce przewodzi zwykle jakiś z góry określony cel, którym może być np. zwiedzanie zamków polskich, badanie grot i jaskiń określonego województwa, konferencja na konkretny temat itp.
- Wycieczki forfaitingowe - wycieczki te stanowią specyficzny rodzaj usługi turystycznej; są one organizowane na wcześniejsze zamówienie klienta, który z góry określa swoje wymagania
- i oczekiwania oraz przedstawia program wycieczki.
4.2 Działania promocyjno-reklamowe
Plan działań firmy, opracowany w ramach strategii rozwoju biura podróży, przewiduje prowadzenie zakrojonej na szeroką skalę kampanii promocyjno-reklamowej. Podejmowana działalność marketingowa ma na celu pozyskanie możliwie dużej liczby klientów, a co za tym idzie, także zwiększenie sprzedaży usług turystycznych i w konsekwencji zapewnienie przedsiębiorstwu ugruntowanej pozycji na rynku. Opracowana strategia powinna umożliwić sprawne koordynowanie wszelkich działań związanych
z wprowadzaniem nowych oraz udoskonalaniem już dostępnych w ofercie usług turystycznych. Głównym założeniem zaplanowanej kampanii promocyjno-reklamowej jest popularyzowanie biura podróży wśród różnych grup społecznych w celu zdobycia nowych klientów, jak również skłanianie potencjalnych klientów do korzystania z usług firmy poprzez promowanie poszczególnych wycieczek. Planowana działalność reklamowa zakłada wykorzystanie praktycznie wszystkich dostępnych mediów, w tym:
- Telewizję - spot reklamowy w telewizji;
- Radio;
- Prasę - reklama w dzienniku ogólnopolskim;
Ponadto, planuje się także zastosowanie m.in. następujących metod promocji i reklamy:
- Plakaty i ulotki reklamowe;
- Stworzenie własnej strony internetowej;
- Akcje promocyjne (obniżki cen, kupony rabatowe, gadżety firmowe dla potencjalnych klientów itp.);
- Działania public relations.
4.3 Polityka cen
Zgodnie z wymaganiami rynku usług turystycznych, biuro zamierza prowadzić określoną politykę cenową, która będzie polegała na ustalaniu cen na maksymalnie niskim poziomie, aby tym samym uczynić ofertę atrakcyjniejszą i pozyskać sobie nowych klientów. W celu określenia odpowiedniego poziomu cen, firma będzie prowadziła stałą i systematyczną kontrolę aktualnej sytuacji na rynku oraz obserwację poczynań konkurencji. Ponadto, wprowadzimy dodatkowe sposoby zachęty w postaci ulg, rabatów, promocji. Postaramy się również, aby pomimo sukcesywnego rozwoju firmy i poszerzania aktualnej oferty, nasze ceny pozostały niezmienione.
5. ANALIZA SWOT
W celu dokonania oceny przedsięwzięcia i ustalenia strategii dalszego rozwoju firmy przeprowadzono badania przy zastosowaniu metody, jaką jest analiza SWOT. Na podstawie otrzymanych wyników sporządzono wykazy mocnych oraz słabych firmy, a także realnych szans
i potencjalnych zagrożeń, które mogą być udziałem spółki.
MOCNE STRONY
(Strenghts)
|
SŁABE STRONY
(Weaknesses)
|
- wyjątkowo bogata i zróżnicowana oferta usług;
- wysoka jakość usług;
- doskonale wykwalifikowana
i kompetentna kadra pracownicza;
- współpraca wyłącznie ze sprawdzonymi podmiotami;
- bardzo dobre kontakty z firmami
i osobami współpracującymi;
- ugruntowana pozycja na rynku usług turystycznych;
- posiadanie znacznej sumy kapitału na ewentualne inwestycje;
- duża elastyczność i otwartość na wymagania i oczekiwania klientów;
- możliwość swobodnego dostosowania oferty do aktualnych potrzeb;
- stała kontrola aktualnej sytuacji na rynku;
- dobre kontakty z klientami;
- konkurencyjne ceny.
|
- niewystarczający przepływ informacji dotyczących aktualnych wymagań, potrzeb i oczekiwań klientów;
- konieczność prowadzenia polityki cenowej polegającej na obniżaniu cen w wyniku dużej konkurencyjności na rynku;
- niedostatecznie szeroka oferta dla określonych segmentów rynku;
- atrakcyjność oferty zdecydowanie mniejsza niż w przypadku zagranicznych biur podróży;
- brak w pełni spójnej strategii rozwoju przedsięwzięcia.
|
SZANSE
(Opportunities)
|
ZAGROŻENIA
(Threats)
|
- znaczna poprawa sytuacji materialnej części społeczeństwa, która stanowi istotny procent wszystkich klientów biura;
- znaczny wzrost zapotrzebowania na usługi turystyczne;
- posiadanie przez firmę nienagannej opinii oraz pozytywnego wizerunku;
- znaczące doświadczenie w oferowaniu usług turystycznych;
- utrzymywanie cen na jednolitym poziomie.
|
- pojawienie się nowej lub znaczący rozwój istniejącej konkurencji;
- konieczność ponoszenia wyższych nakładów inwestycyjnych, aby zyskać większą konkurencyjność;
- mniej zamożne społeczeństwo stanowiące potencjalną klientelę;
- wchodzenie na polski rynek usług turystycznych zagranicznych biur podróży będących poważnymi
i groźnymi konkurentami.
|
6. ORGANIZACJA DZIAŁALNOŚCI
6.1 Aktualne i planowane nakłady na naprawy, modernizacje, remonty i inne mające związek
6.2 z wykonywaną działalnością
- Koszty założenia działalności gospodarczej, w tym m.in.:
- opłata za zarejestrowanie spółki,
- opłata notarialna,
- znaczki skarbowe,
- pozostałe opłaty;
- Koszty wynajęcia lokalu na działalność (wynajem, czynsz, kaucja);
- Koszty wynajęcia firmy remontowo-budowlanej;
- Koszty poniesione na zakup materiałów budowlanych, dekoracyjnych
- i wykończeniowych;
- Koszt usługi remontowej;
- Koszt zakupu wyposażenia (meble, akcesoria, sprzęt biurowy, sprzęt komputerowy wraz z oprogramowaniem, materiały biurowe);
- Koszt zatrudnienia dekoratora wnętrz;
- Koszt zakupu, montażu oraz zarejestrowania kas fiskalnych;
- Koszt założenia systemów zabezpieczeń i alarmu antywłamaniowego;
- Koszty podpisania umów z firmami współpracującymi;
- Koszty poniesione w związku z organizowaniem naboru personelu;
- Koszty wynagrodzeń dla kadry pracowniczej;
- Koszty poniesione w związku z otwarciem firmy.
6.3 Koszty założenia i prowadzenia działalności
Remont wynajętego lokalu:
- wynajem firmy remontowo-budowlanej (firma jest własnością jednego z członków rodziny, dzięki czemu usługa będzie tańsza
o 30%) 18 500,00 zł
- materiały:
Nazwa materiału
|
Potrzebna ilość
|
Cena za jednostkę
|
Wartość
(w zł)
|
farby
|
150 litrów
|
10 l/58,00 zł
|
8 700,00
|
flizy
|
25 m2
|
1 m2/27,00 zł
|
675,00
|
terakota
|
40 m2
|
1 m2/35,00 zł
|
1 400,00
|
fuga
|
10 kg
|
1 kg/42,00zł
|
420,00
|
klej
|
12 kg
|
1 kg/33,00 zł
|
396,00
|
zaprawa tynkarska
|
7 kg
|
1 kg/28,00 zł
|
196,00
|
gładź szpachlowa
|
10 kg
|
1 kg/36,00 zł
|
360,00
|
RAZEM
|
12 147,00
|
- okna OKNO-PLAST 3 szt. 12 000,00 zł
- okna wystawowe 2 szt. 64 000,00 zł
- drzwi antywłamaniowe Gerda 2 szt. 21 000,00 zł
- artykuły wykończeniowe 9 500,00 zł
RAZEM 106 500,00 zł
ŁĄCZNIE KOSZTY CAŁEGO REMONTU: 137 147,00 zł
Wyposażenie wnętrza lokalu:
Nazwa materiału
|
Potrzebna ilość
|
Cena za sztukę
(w zł)
|
Wartość
(w zł)
|
meble biurowe
|
4 szt.
|
850,00
|
3 400,00
|
komputer
|
4 szt.
|
2 500,00
|
10 000,00
|
oprogramowanie
|
2 szt.
|
3 200,00
|
6 400,00
|
laptop
|
1 szt.
|
3 000,00
|
3 000,00
|
kasa fiskalna
|
2 szt.
|
1 800,00
|
3 600,00
|
biurko
|
5 szt.
|
950,00
|
4 750,00
|
sofa ze skóry ekologicznej
|
2 szt.
|
2 400,00
|
4 800,00
|
telefon stacjonarny z automatyczną sekret.
|
4 szt.
|
500,00
|
2 000,00
|
drukarka
|
2 szt.
|
870,00
|
1 740,00
|
urządzenie wielofunkcyjne
|
2 szt.
|
1 100,00
|
2 200,00
|
skaner
|
2 szt.
|
650,00
|
1 300,00
|
kalkulator
|
6 szt.
|
65,00
|
390,00
|
oświetlenie
|
12 szt.
|
280,00
|
3 360,00
|
stolik
|
2 szt.
|
520,00
|
1 040,00
|
krzesła obrotowe
|
5 szt.
|
370,00
|
1 850,00
|
krzesła
|
4 szt.
|
150,00
|
600,00
|
rolety do okien
|
3 szt.
|
170,00
|
510,00
|
obrazy
|
6 szt.
|
320,00
|
1 920,00
|
inne
|
xxx
|
xxx
|
3 500,00
|
RAZEM
|
56 360,00
|
Koszty reklamy:
- plansza reklamowa (2 szt.) 1szt./1 500,00 zł 3 000,00 zł
- bilboard (20 szt.) 1szt/miesiąc/1 800,00 zł 36 000,00 zł
- folder reklamowy 2000 szt./1szt/12,00 zł 24 000,00 zł
- strona w Internecie 1 rok/1 600,00 zł 1 600,00 zł
- neon reklamowy (2 szt.) 1 szt./2 300,00 zł 4 600,00 zł
- reklama w prasie 1 m-c/1 500,00 zł 1 500,00 zł
- reklama w radiu 1 m-c/950,00 zł 950,00 zł
RAZEM 71 650,00 zł
ŁĄCZNA KWOTA WSZYSTKICH WYDATKÓW: 265 157,00 zł