Jacques-Louis David namalował znany obraz pt. "Śmierć Marata". Artysta wykonał dzieło farbami olejnymi. Obraz przedstawia zasztyletowanego mężczyznę. Martwy Marat, jak czytamy z tytułu, leży w wannie. Patrząc na dzieło widzimy w samym centrum, na pierwszym planie, główną postać. Pierwszy plan jest jedynym planem. Tło wypełniają ciemności. Cała postać martwego człowieka jest jakby zatopiona w półmroku. Tylko z lewej strony widzimy światło, które oświetla ramię, głowę i twarz Marata. Artysta w wyjątkowo statyczny sposób ujął sytuację. Tak, jak gdyby chciał podkreślić to, że właśnie nastąpił czegoś koniec. Koniec życia Marata. Prawdopodobnie chwilę temu działo się tutaj coś strasznego. Można się domyślić, że była to prawdziwie dynamiczna scena. Teraz nieruchomy mężczyzna leży w wannie, a jego ręka zwisa bezwładnie. Kolorystyka, którą zastosował malarz, również podkreśla bezruch i melancholię. Wąska paleta barw, w której widzimy same chłodne szarości i przygaszone odcienie zielonego dodaje powagi dziełu. Jednocześnie obraz namalowany jest ostrymi plamami, z wyraźnym gdzieniegdzie konturem. Poszczególne części obrazu, mimo, ze zatopione w ciemnej tonacji, są bardzo wyraziste. Pociągnięcia pędzla delikatne i prawdopodobnie faktura powierzchni obrazu jest gładka, bez żadnych nawarstwień i impastów.
Artysta Jacques-Louis David urodził się 30 sierpnia w 1748 roku, a zmarł w 1825. Jest on zaliczany do francuskich neoklasycystów. Był jednym z głównych przedstawicieli sztuki oświecenia. Jego nauczycielem był Jean Marie Vien. Na jego twórczość w dużym stopniu wpłynęła rewolucja francuska. Znakomicie wpasowany był w historię swych czasów. Jest twórcą "Kroniki Liwiusza" , dzieła, które zapisało się jako czytelny i wyraźny symbol rewolucyjny. Inne jego znane, bardzo neoklasycystyczne obrazy to np. "Przysięga Horacjuszy", " Portret konny St. Kostki Potockiego"