Wielu rodziców włączając dziecku filmy animowane nie zastanawia się nad ich wartością moralną i wychowawczą. Niestety coraz częściej można zauważyć negatywny skutek oglądanie bajek u dzieci, w szczególności dotyka to problemu przemocy. Właśnie temu zjawisku poświęcona jest praca Dobrochny Dubert. Pojawiają się w niej zasadnicze pytanie: Czy filmy animowane są kierowane do odbiorcy pełnoletniego czy do dziecka? Czy powinno się wprowadzić ograniczenia wiekowe? I wreszcie : Czy świat przedstawiony w bajkach może wpływać destruktywnie na psychikę małoletniego odbiorcy? Praca do której się odnoszę porusza także ważny problem jakości produkowanych filmów animowanych i bajek. Autorka zwraca uwagę na koloryt animacji oraz estetykę. Charakterystycznymi cechami dzisiejszych bajek są dynamika, ekspresja rysunku, kontrast barw oraz głośność. Dialogi są banalne, mówione głosem podniesionym często wulgarne.

Dubert zwraca uwagę na zachowania dzieci, które pod wpływem oglądanych bajek zawierających przemoc przejawiają zachowania agresywne. Autorka uważa, że oglądane przez dzieci programy telewizyjne powinny znajdować się pod ścisłą kontrolą dorosłych. Telewizja nie jest opiekunką do dzieci, nie może zastąpić rodziców w wychowaniu, tylko przez mądrze wybierane przez dorosłych programy może je wspierać.

Współczesne bajki epatują agresją, wulgarnością oraz brutalnością, nie ma w nich precyzyjnie oddzielonego dobra od zła. Przez to nie wspierają w kształtowaniu pozytywnych dziecięcych zachowań, nie posiadają moralnego przesłania a wręcz odwrotnie, uczą zachowań nietolerancyjnych, akceptacji przemocy jak również pozwalają na agresję. Zasadniczym celem bajek powinno być pokazanie wyraźnej różnicy pomiędzy dobrem i złem. Współczesnym twórcom filmów animowanych dla najmłodszych, nie zależy już na przekazywanie wartości moralnych, tylko na powiększaniu dochodów, poprzez zebranie przed ekranami telewizorów i kin jak największej liczby odbiorców. Dlatego w większości, filmy animowane mają destruktywny wpływ na dzieci, ponieważ mijają się z pierwotnie nadanym im celom.