Kajko i kokosz. Szkoła latania - plan wydarzeń
- Łamignat skarży się na brak sił, a Jaga postanawia mu pomóc, wręczając magiczną fujarkę o nadludzkiej mocy.
- Kasztelan Mirmił wraz z Kajkiem i Kokoszem wraca do grodu, ale nie zostają wpuszczeni z powodu zamkniętej bramy.
- Mirmił i jego towarzysze nocują w lesie, gdzie niespodziewanie atakuje ich Łamignat testujący magiczną fujarkę.
- Na nocujących Mirmiła i jego drużynę napadają zbójcerze, co komplikuje sytuację.
- Po powrocie do grodu Mirmił nakazuje, aby brama nie była zamykana po zmroku.
- Zbójcerze wykorzystują otwartą bramę i wkradają się nocą do Mirmiłowa, ale Kajko i Kokosz przepędzają intruzów.
- Hegemon próbuje zdobyć zaufanie Mirmiła, obiecując mu naukę latania na miotle.
- Mirmił udaje się do Jagi, gdzie próbuje nauczyć się latania, co kończy się niefortunnymi wypadkami i zniszczeniem domu Jagi.
- Hegemon przekonuje Mirmiła do odwiedzenia tajemniczej Szkoły Latania na Łysej Górze.
- Mirmił kończy kurs, otrzymując latający kufer i maść latania.
- Pod nieobecność Mirmiła zbójcerze atakują gród, ale mieszkańcy z Łamignatem i Jagą odpierają pierwszy atak.
- Kasztelan Mirmił powraca do grodu.
- Kajko i Kokosz także powracają i przy pomocy magii oraz latającego pnia drzewa ostatecznie pokonują zbójcerzy.
- Po zwycięstwie mieszkańcy grodu organizują ucztę, podczas której Mirmił otrzymuje tytuł „Mirmiła Walecznego”.
