Kajko i kokosz. Szkoła latania

Janusz Christa

Czas i miejsce akcji

Czas akcji w komiksie „Kajko i Kokosz. Szkoła latania” autorstwa Janusza Christy osadzony jest w umownym średniowieczu, inspirowanym słowiańskimi legendami i realiami epoki grodów.

Świat przedstawiony łączy historyczne elementy z fantastyką, tworząc humorystyczną atmosferę pełną przygód. Głównym miejscem wydarzeń jest gród kasztelana Mirmiła, który staje się centrum obrony przed atakami zbójcerzy. Akcja przenosi się także do lasu, gdzie bohaterowie nocują i gdzie dochodzi do pomyłkowego starcia z Łamignatem oraz pierwszego ataku zbójcerzy.

Ważną lokalizacją jest dom Jagi, czarownicy, u której Mirmił uczy się latać na miotle, choć lekcje kończą się chaosem i zniszczeniem chatki. Kolejnym kluczowym miejscem jest Łysa Góra, siedziba Wyższej Szkoły Latania, gdzie Mirmił odbywa magiczny kurs.

Ostateczna walka ze zbójcerzami rozgrywa się w okolicach grodu, gdzie bohaterowie odnoszą zwycięstwo, kończąc historię triumfem mieszkańców Mirmiłowa. 

Potrzebujesz pomocy?

Współczesność (Język polski)

Teksty dostarczone przez Interia.pl. © Copyright by Interia.pl Sp. z o.o.

Opracowania lektur zostały przygotowane przez nauczycieli i specjalistów.

Materiały są opracowane z najwyższą starannością pod kątem przygotowania uczniów do egzaminów.

Zgodnie z regulaminem serwisu www.bryk.pl, rozpowszechnianie niniejszego materiału w wersji oryginalnej albo w postaci opracowania, utrwalanie lub kopiowanie materiału w celu rozpowszechnienia w szczególności zamieszczanie na innym serwerze, przekazywanie drogą elektroniczną i wykorzystywanie materiału w inny sposób niż dla celów własnej edukacji bez zgody autora podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności lub pozbawienia wolności.

Prywatność. Polityka prywatności. Ustawienia preferencji. Copyright: INTERIA.PL 1999-2025 Wszystkie prawa zastrzeżone.