Kajko i kokosz. Szkoła latania - czas i miejsce akcji
Czas akcji w komiksie „Kajko i Kokosz. Szkoła latania” autorstwa Janusza Christy osadzony jest w umownym średniowieczu, inspirowanym słowiańskimi legendami i realiami epoki grodów.
Świat przedstawiony łączy historyczne elementy z fantastyką, tworząc humorystyczną atmosferę pełną przygód. Głównym miejscem wydarzeń jest gród kasztelana Mirmiła, który staje się centrum obrony przed atakami zbójcerzy. Akcja przenosi się także do lasu, gdzie bohaterowie nocują i gdzie dochodzi do pomyłkowego starcia z Łamignatem oraz pierwszego ataku zbójcerzy.
Ważną lokalizacją jest dom Jagi, czarownicy, u której Mirmił uczy się latać na miotle, choć lekcje kończą się chaosem i zniszczeniem chatki. Kolejnym kluczowym miejscem jest Łysa Góra, siedziba Wyższej Szkoły Latania, gdzie Mirmił odbywa magiczny kurs.
Ostateczna walka ze zbójcerzami rozgrywa się w okolicach grodu, gdzie bohaterowie odnoszą zwycięstwo, kończąc historię triumfem mieszkańców Mirmiłowa.
