Wygląd zewnętrzny towarów posiada różne zastosowania, w zależności od typów produktów. To opakowanie ukazuje produkt w odpowiednim "ubraniu". Każdy produkt musi posiadać swój wygląd, bo bez niego nie mógłby być oferowany na rynku. W dużej mierze dotyczy to takich towarów jak: pożywienie, lekarstwa, taśmy filmowe i fotograficzne, artykuły chemiczne i kosmetyki, jak również dużo innych rzeczy. Opakowanie zabezpiecza produkty podczas transportu i magazynowania, aby nie odniosły jakiejś wady. Pojawiają się również po części jako niepołączone z wyrobem, nie zmieniając jego wizerunku. Chodzi tu o przyrządy i technologię używaną w codziennym życiu. Niejednokrotnie wygląd zewnętrzny produktu ukazuje jego stan techniczny, jego kolorystykę i wagę. Nietypowy wygląd produktu, w pewien sposób promuje go, a często się zdarza, że jest własnością przedsiębiorstwa i jest zastrzeżone paragrafem.
Są państwa, które utworzyły różne państwowe przepisy odnoszące się do wyglądu i oznakowania produktów. To ultimatum uściśla rozmiar, kształt i wagę, kolor, na jaki będzie wykonany, liczbę danych, którą musi uwzględniać opakowanie i dużo innych.
Wygląd zewnętrzny i oznakowanie produktów przywożonych z innych krajów, musi się pokrywać z wymogami występującymi w określonym państwie. Przywożący powinien zatem wyznaczyć jakiś określony czas i warunki do tego, aby trzymać się określonych wymogów i norm prawnych konkretnego państwa. Jeśli nie zostanie to spełnione przywóz produktów nie może zostać wykonany.
Normy związane z wyglądem zewnętrznym i oznakowaniem produktów powoduje przez to brak negocjacji warunków w handlu między krajami. Pobłażliwa forma norm odnoszących się do wyglądu zewnętrznego i oznaczenia produktów ma związek z tym, iż przestrzeganie ich w sytuacji wytwarzania na wielką skalę produktów, zakłóca proces produkcji, zwiększa się nakład na wytworzenie, co w konsekwencji ma związek z podnoszeniem cen produktów.