SPIS TREŚCI

Streszczenie

Część I - Opis Opis jedna z głównych form wypowiedzi (obok opowiadania) w utworze narracyjnym, w liryce zaś jeden z komponentów monologu lirycznego. Opis prezentuje statyczne elementy świata przedstawionego: ... Czytaj dalej Słownik terminów literackich przedsięwzięcia

I - Dane przedsiębiorstwa

II - Podstawowe cele działalności

III - Oferowane usługi

Część II - Analiza rynku i  plan Plan obraz niewielkiego obszaru Ziemi (np. miasta) wykonany na płaszczyźnie za pomocą kartograficznych symboli. Przy konstrukcji planów nie uwzględnia się krzywizny Ziemi, ponieważ ... Czytaj dalej Słownik geograficzny marketingowy

I - Obecni konkurencji

II - Potencjalni klienci

III - Przybliżone ceny oferowanych produktów i usług

IV - Promocja

Część III - analiza SWOT

I - Szanse

II - Zagrożenia

III - Mocne strony

IV - Słabe strony

Część IV - Plan techniczny

I - Struktura organizacyjna

II - Struktura zatrudnienia i wynagrodzenie brutto

Część V - Plan finansowy

I - Nakłady inwestycyjne

II - Niezbędne zaopatrzenie

III - Koszty miesięczne

IV - Planowane przychody miesięczne

V - Źródła finansowania

I. STRESZCZENIE

Restauracja Restauracja odnowienie, przywrócenie dawnego ustroju, ładu czy obalonej dynastii. Szczególnie szanowano tę zasadę w I poł. XIX w. - była to jedna z zasad obowiązujących na kongresie wiedeńskim.
Czytaj dalej Słownik historyczny
"Tulipan" będzie rodzinnym biznesem. Naszymi podstawowymi atutami będzie miła, rodzinna atmosfera Atmosfera powłoka gazowa otaczająca planety lub księżyce. Atmosfera ziemska to powłoka gazowa otaczająca Ziemię będąca najbardziej zewnętrzną częścią powłoki ziemskiej. Za dolną granicę ... Czytaj dalej Słownik geograficzny przy zachowaniu wysokiej jakości posiłków i niewygórowanych cenach. Nasi odbiorcy to przede wszystkim klasa średnia.

Posiadamy własny lokal o powierzchni 600 m2 i kapitał własny w wysokości 600 tysięcy złotych. Kolejne 200 tysięcy zostanie pożyczone z banku, pod zastaw posiadanego przez nas lokalu, kredyt w rachunku obrotowym. Mamy już promesę udzielenia takiego kredytu inwestycyjnego przez Fortis Bank. Lokal jest zlokalizowany w centrum miasta, blisko przystanku głównych linii autobusowych w mieście. Jest też dogodny, bezpośredni dojazd z dworca kolejowego.

Naszym celem jest oferowanie doskonałych posiłków w średnich cenach. Dodatkowym atutem będzie specyficzny wystrój lokalu, tworzący charakterystyczny nastrój prywatności. Dzięki temu klienci będą się rozkoszować nastrojem intymności i prywatności, a obsługa będzie bardzo przyjazna, rodzinna. W Menu pojawią się zarówno dania Dania Królestwo Danii. Członek Unii Europejskiej (od 1973 r.). Państwo położone w północnej części Europy na Półwyspie Jutlandzkim pomiędzy Morzem Bałtyckim a Morzem Północnym. W skład ... Czytaj dalej Słownik geograficzny typowe w Polsce, takie jak bigos, gołąbki, gulasz, ale także po trochu z kuchni z całego świata - kuchni włoskiej, francuskiej, śródziemnomorskiej, chińskiej i tajskiej.

Dodatkowo duża sala umożliwia organizację imprez okolicznościowych, takich jak wesela, chrzciny studniówki, a także dyskoteki.

Biznesplan został podzielony na 4 części:

  1. Opis przedsięwzięcia
  2. Analiza rynku i plan marketingowy
  3. Analiza SWOT
  4. Plan techniczny
  5. Plan finansowy

Część I - Opis przedsięwzięcia

I - Dane przedsiębiorstwa:

Restauracja "Tulipan" spółka jawna

Przedmiot działalności - działalność gastronomiczna

Siedziba:

Ul. Szeroka 13

87-100 Toruń

tel. (056) 555 55 55

Adres WWW: www.tulipan.torun.pl

Wspólnicy:

Karolina Koszycka - ul. Wyspiańskiego 24/13; 87-100 Toruń - główna księgowa

Władysław Koszycki - ul. Wyspiańskiego 24/13; 87-100 Toruń - prezes

Monika Pustakowska - ul. Grudziądzka 244/13; 87-100 Toruń - vice prezes Prezes J. Słowacki Kordian, bohater epizodyczny; obok Księdza przywódca spisku koronacyjnego, gaszący zapał młodych i nie podsuwający im efektywniejszych sposobów działania i rozwiązań
Czytaj dalej Słownik bohaterów literackich - liceum
ds. marketingu i public - relations

Wiesław Pustakowski - ul. Grudziądzka 244/13; 87-100 Toruń - vice prezes ds. zaopatrzenia

II - Podstawowe cele działalności:

  • zaspokajania potrzeb klientów, głównie klasy średniej,
  • oferowanie smacznych posiłków w średnich, niewygórowanych cenach,
  • realizacja marzeń o własnym biznesie,
  • ugruntowanie pozycji na rynku w Toruniu,
  • zdobycie lojalności klientów,
  • obsługa klientów zagranicznych.

III - Oferowane usługi:

  • restauracja - oferowane będą posiłki zarówno z kuchni polskiej, jak i włoskiej, francuskiej, śródziemnomorskiej, chińskiej i tajskiej. Oferowane będą wszystkie posiłki - śniadania, obiady, desery, kolacje.
  • Bar - serwowanie napojów bezalkoholowych i alkoholowych, fast - foody (hamburgery, cheesburgery, hot - dogi, frytki), bar sałatkowy.
  • Dostawa żywności na zamówienie - w ograniczonej strefie bez opłat.
  • Imprezy okolicznościowe - wesela, chrzciny, komunie, urodziny, bankiety, studniówki i inne, na życzenie klienta.
  • Szkolenia - oferowanie szkoleń w zakresie kelnera i barmana.
  • Praktyki - dla uczniów szkół gastronomicznych, praktyki zawodowe i staże zawodowe dla uczniów i absolwentów.
  • Wynajmowanie lokalu i obsługa imprez zleconych.

Część II - Analiza rynku i plan marketingowy:

I - Obecni konkurenci:

Najsilniejszym konkurentem jest sieć restauracji McDonalds (jednak z restauracji na tej samej ulicy co nasz lokal). Oferują oni tanie, tanie niezdrowe i niesmaczne jedzenie. Naszą jedyną szansą na odebranie im klientów jest przekonanie ich, że w naszej restauracji zjedzą niewiele drożej, a znacznie smaczniej i zdrowiej.

Konkurentem oferującym swoje produkty i usługi tej samej grupie klientów jest restauracja przy Hotelu Baranowskim, jednak korzystają z niej najczęściej klienci hotelu.

Najgroźniejszym konkurentem jest restauracja "Na Szerokiej", ponieważ oferuje podobne produkty (nieco mniejszy asortyment kuchni zagranicznej) w niewygórowanych cenach, adresując swoje usługi do klasy średniej).

II - Potencjalni klienci:

Naszą ofertę kierujemy głównie do klasy średniej oraz do klientów zagranicznych przyjeżdżających zwiedzać Toruń. Doskonała lokalizacja w samym centrum miasta znacznie ułatwia dotarcie do klientów.

III - Przybliżone ceny oferowanych produktów i usług

Posiłki ze zdefiniowanego menu na dany dzień:

  • Śniadanie - 8 zł
  • Obiad - 20 zł
  • Kolacja na ciepło - 15 zł
  • wynajęcie sali wraz z posiłkami - 2000 zł
  • Szkolenie - 150 zł na kelnera, 200 zł na barmana

Z kartą stałego klienta - 10% zniżki.

IV - Promocja

Wykorzystamy następujące kanały promocji:

  • reklama Reklama forma sztuki użytkowej służącej zachwalaniu towarów i usług. Jest składnikiem współczesnej kultury masowej, rozwinęła się zwłaszcza w krajach o wysokim rozwoju gospodarczym, gdzie panuje ... Czytaj dalej Słownik terminów literackich w lokalnym radio - Rado Toruń - Gold FM, Ragio Gra Toruń, Radio Gra Bydgoszcz
  • reklama w lokalnej prasie -  dziennik Dziennik tekst złożony z zapisków prowadzonych z dnia na dzień, ułożonych chronologicznie, ujmujących zdarzenia z aktualnej perspektywy (w odróżnieniu od pamiętnika). Dziennik może obejmować ... Czytaj dalej Słownik terminów literackich Nowości, Gazeta Pomorska
  • ulotni rozdawane na Starówce (z rabatami 5%, 10%, 5 zł)
  • szyld nad lokalem i tablica z Menu wystawiona przed wejściem
  • Strona internetowa i reklama w Internecie

Część III - Analiza SWOT

I - Szanse:

  • Duży rozwój turystyki w mieście

II - Zagrożenia:

  • Konkurencja, najgroźniejsza to restauracje McDonalds, restauracja przy Hotelu Baranowskim oraz restauracja "Na Szerokiej"
  • Duża sezonowość ruchu turystycznego

III - Mocne strony:

  • dobra lokalizacja w centrum miasta, na Starówce, wśród największych zabytków
  • dobra komunikacja - w pobliży przystanek autobusowy głównych linii autobusowych w mieście
  • bezpośredni dojazd z dworca kolejowego
  • oferowanie produktów i usług w średnich cenach
  • możliwość zapłaty w euro
  • akceptacja kart płatniczych i czeków

IV - Słabe strony:

  • konieczność zbudowania pozytywnego wizerunku
  • trudności ze zdobyciem pierwszych klientów

Część IV - Analiza techniczna

I - Struktura organizacyjna:

Władysław Koszycki - prezes - wszelkie sprawy organizacyjno - prawne

Monika Pustakowska - vice prezes ds. marketingu i public

Wiesław Pustakowski - vice prezes ds. zaopatrzenia

Karolina Koszycka - główna księgowa - kadry, płace, księgowość

II - Struktura zatrudnienia i wynagrodzenie brutto

  • 3 kelnerki - 900 zł (minimalna płaca krajowa)
  • 3 kucharzy - 1100 zł
  • 2 barmanów - 1000 zł
  • 2 ochroniarzy - 900 zł (minimalna płaca krajowa)
  • 2 sprzątaczki na 3/4 etatu - 675 zł (proporcjonalnie od minimalnej płacy krajowej)
  • DJ - 1000 zł

Część V - Plan finansowy

I - Nakłady inwestycyjne

  • przystosowanie lokalu (poszerzenie wejścia, podjazd dla wózków) - 4.000 zł
  • niezbędne wyposażenie (meble, sprzęt AGD, RTV) - 35.000 zł
  • zarejestrowanie działalności - 2.000 zł
  • pierwsza partia towarów - 15.000 zł
  • reklama w pierwszym miesiącu - 3.000 zł

II - Niezbędne zaopatrzenie

  • napoje alkoholowe i bezalkoholowe
  • półprodukty
  • warzywa i owoce
  • mięsa, wędliny
  • pieczywo
  • ciasta i słodycze
  • artykuły do dekoracji (serwetki, obrusy, balony, wstęgi)

III - Koszty miesięczne

  • wynagrodzenie dla pracowników - 12.500 zł
  • rachunki za prąc - 400 zł
  • rachunki za wodę - 1200 zł
  • rachunki za gaz - 600 zł
  • telefon - 200 zł
  • zakup towarów - 10.000 zł
  • działalność promocyjna - 2.200 zł

RAZEM - 26.900 zł

IV - Planowane przychody miesięczne

  • wesela - 12.000 zł
  • inne imprezy okolicznościowe - 8.000 zł
  • działalność restauracji - 20.000 zł
  • szkolenia - 3.000 zł

RAZEM: 43.000 zł

V - Źródła finansowania:

Posiadamy własny lokal o powierzchni 600 m2 i kapitał własny w wysokości 600 tysięcy złotych. Kolejne 200 tysięcy zostanie pożyczone z banku, pod zastaw posiadanego przez nas lokalu, kredyt w rachunku obrotowym. Mamy już promesę udzielenia takiego kredytu inwestycyjnego przez Fortis Bank. Nie będzie więc problemu z pokryciem pierwszych dostaw, kosztów wymaganych inwestycji. Przez pierwsze 2 miesiące jesteśmy przygotowani na mniejsze przychody niż wykazane w biznesplanie, z powodu nieznajomości naszego lokalu. Jednak już po dwóch miesiącach przychody powinny być zgodne z przedstawionymi.

Kredyt w rachunku obrotowym zaciągnięty został na wszelki wypadek. Nie mamy problemów ze zdolnością kredytową. Jeśli wszystko pójdzie po naszej myśli, już po 1 roku spłacimy go w całości i nie będziemy potrzebować zewnętrznych źródeł finansowania.