Historia myśli ekonomicznej:

  1. Zdefiniuj pojęcie liberalizmu.
  2. Zaprezentuj i przedstaw różnice funkcyjne zapotrzebowania pieniężnego, opierając się na założeniach Keynesa, neokeynesowskich i monetarnych.
  3. Pojęcie dochodu pieniężnego szkoły z Cambridge.
  4. Definicja wartościowa w szkolnictwie austriackim i neoklasycznym.
  5. Czy wojna w Iraku była przyczyną niespodziewanego skoku cen ropy oraz czy proces koniunkturalny jest początkiem niespodziewanej zwyżki cenowej?
  6. Czy, wg. Ciebie, pomysł podatku liniowego ma zastosowanie w szkolnictwie keynesowskim i monetarnym oraz w Nowej Klasycznej Ekonomii?
  7. Scharakteryzuj stan nadwyżki konsumenckiej oraz pojęcie wartości Marshalla.
  8. Czy niespodzianka cenowa może być zastosowana w projekcie W…?
  9. Liczbowa definicja pieniężna. Pojęcie pieniądza w teorii Widisella.
  10. Teoremat ricardiańskiej ekwiwalentności.
  11. Opisz teorię Nowej Keynesowskiej Ekonomii odnośnie wpływu progu procentowego na zapotrzebowanie efektywne.
  12. Scharakteryzuj rozwój prawa Saya.
  13. Zdefiniuj pojęcie dochodu pieniężnego na podstawie teorii Marshalla, Pigona i Robertsona.
  14. Czy podatek od akcyzy może znaleźć zastosowanie w pojęciu Nowej Ekonomii Klasycznej i Keynesistowskiej?
  15. Omów sposób analizy Marshalla, a skład którego wchodzą: analiza zapotrzebowania, zbytu i ceny, sposób analizy cząstkowej.
  16. Przedstaw definicję mających znaczenie oczekiwań wyznawanych przez keynesistów oraz monetarystów w kwestii Nowej Ekonomii.
  17. Przedstaw opis liberalizmu.
  18. Omów definicję wolności negatywnej oraz sprawiedliwości dystrybutywnej i przedstaw możliwości ich współistnienia.
  19. Zdefiniuj równowagę budżetową wyznawaną przez keynesistów i monetarystów.
  20. Scharakteryzuj równoważnie wg. Projektu Walrasa odnosząc się do Ekonomii Klasycznej, neokeynesizmu i keynesizmu.
  21. Jak przedstawia się funkcję zapotrzebowania pieniężnego u wyznawców keynesizmu, neokeynesizmu, a także monetaryzmu?
  22. Omów, jakie wg. Ciebie zdanie wyrazi każdy z nurtów odnośnie decyzji Rzeczypospolitej Polski na zmniejszenie stóp procentowych?
  23. Plan polityki budżetowej w rozumowaniu klasyków, neokeynesistów, neoklasyków.
  24. Omów teorię procentu E. Boehma-Bowerka.
  25. Przedstaw oczekiwania adaptacyjne wg. M. Friednanna oraz racjonalne-Lucasa.
  26. Omów historię budowania oczekiwań.
  27. Czy pomysł sprawiedliwości dystrybutywnej jest zgodnie wyrażony w poszczególnych szkołach? Na podstawie Nowej Keynesistowskiej Ekonomii strony zbytu oraz Nowej Klasycznej Ekonomii.
  28. Czy realizacja planu Hausera była koniecznością wywołaną przez ricardiański teoremat ekwiwalentności?
  29. Czy wzrost cen ropy naftowej mógł być czynnikiem powstania niespodzianki cenowej?
  30. Liczbowa teoria pieniężna Knuta Wicksella.
  31. Subiektywne spojrzenie na teorię wartościową, marginalizm, szkołę lozańską zw. Matematyczną, szkołę…