Parę dni temu pisaliśmy próbny test gimnazjalny. Razem z przyjaciółmi zastanawialiśmy się nad tym czy takie testy są w ogóle potrzebne, czy też nie. Moim zdaniem można by przytoczyć szereg argumentów, które są dowodem, iż tego rodzaju egzaminy są uzasadnione.

Po pierwsze, na podstawie tego testu, mogłem się dowiedzieć, jak będzie się przedstawiała sprawa z właściwym egzaminem kończącym naukę w gimnazjum.

Następnie, zdobyłem umiejętność odpowiedniego rozplanowania czasu, który mieliśmy wyznaczony na napisanie tego testu. Chciałbym zwrócić uwagę, iż dużą nowością okazało się dla nas wszystkich kodowanie naszych prac. Jestem pewien tego, iż po takim próbnym teście, z pewnością nie będę już z tym miał najmniejszych kłopotów. Warto dodać, iż każdy egzamin wywołuje u zdających stres, lecz także mobilizuje do jeszcze bardziej wytężonej nauki i dalszej pracy nad sobą. Miałem zatem okazję do rzetelnego powtórzenia materiału. Następny argument, świadczący o potrzebie przeprowadzania próbnych egzaminów jest fakt, iż każdy z nas mógł sprawdzić swoje wiadomości oraz umiejętności.

Nie mam natomiast przekonania co do formy takich testów. Moim zdaniem, takie testy powinny być znacznie bardziej czytelnie dla ucznia, zaś nauczyciele powinni nam objaśniać zawarte w nim polecenia.

Chciałbym też zauważyć, iż nie wszyscy pisaliśmy test z tego zakresu, w jakim czuliśmy się pewniej.

Kończąc, chciałbym przytoczyć wyniki badań, które zostały przeprowadzone wśród młodszych klas w mojej szkole. Otóż, aż 92 % uczniów stwierdziło, że egzamin próbny jest potrzebny, natomiast 8% z nich było mu przeciwnych . wszyscy moi rówieśnicy opowiedzieli się za, według opinii publicznej, aż 87 % pytanych stwierdziło, że tego typu egzamin jest uzasadniony.

Podsumowując, mogę stwierdzić z całym przekonaniem, iż próbne egzaminy gimnazjalne powinny być przeprowadzane.