Dzieje silników:
WHITTLE FRANK (1907-96) - brytyjski architekt lotniczy oraz pilot eksperymentalny. W latach 1930-1939 opatentował silnik turboodrzutowy, zbudował i przetestował jego prototyp. Pierwszym samolotem, gdzie zastosowano taki silnik jest niemiecki Heinkel He -178 z 1939 roku.
Co to w ogóle jest silnik odrzutowy? Jest to silnik, gdzie występuje siła napędowa. Znajduje się ona w silniku dzięki reakcji produkowanej przez wydostający się z dyszy czynnik roboczy (np. gorące spaliny, strumień jonów, plazmy). Rozróżnia się następujące silniki: odrzutowe przelotowe (przepływowe) i rakietowe. Silniki da się również podzielić ze względu na sposób sprężania powietrza, do którego dostarcza się paliwo. Wówczas silniki przelotowe da się pogrupować na: strumieniowe, turboodrzutowe i pulsacyjne. Głównie wykorzystywane są silniki odrzutowe spalinowe, gdzie energia spalania zmienia się w energię kinetyczną gazów wylotowych. W każdym silniku odrzutowym spalinowym znajduje się komora spalania oraz dysza wylotowa. Silniki odrzutowe spalinowe mogą być także silnikami przelotowymi (tlen do spalania paliwa wówczas zabierany jest z atmosfery), i rakietowymi, je wykorzystuje się przede wszystkim do pracy w próżni kosmicznej.