Kwestionariusz ankiety
- Proszę wskazać z jakich komunikatorów korzystał/a Pan/i w procesie dydaktycznym przed rozpoczęciem zdalnego nauczania na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie (możliwość wielokrotnego wyboru)
- Skype
- Forum
- SMS
- Messenger
- Viber
- TeamSpeak
- Inne (proszę wskazać jakie) ……………………………………………………
- Proszę wskazać, czy korzystał/a Pan/i przed nauczaniem zdalnym z aplikacji wskazanych poniżej (można udzielić jednej odpowiedzi w wierszu)
Nazwa aplikacji
Tak
Nie
Teams
o
o
Moodle
o
o
- Proszę wskazać ocenę zadowolenia z jakości dwóch wybranych z powyższych komunikatorów, z których Pan/i korzystała przed rozpoczęciem nauczania zdalnego (można udzielić jednej odpowiedzi w wierszu)
Komunikator nr 1: Teams (jeśli nie dotyczy to proszę przejść do następnego punktu)
1 – ocena bardzo słaba, 2 – ocena słaba, 3 – ocena średnia, 4 – ocena dobra,
5 – ocena bardzo dobra
Czynnik
1
2
3
4
5
Nie mam zdania
Jakość fonii
Jakość obrazu
Dostęp do informacji
Intuicyjność programu
Komunikator nr 2: Moodle (jeśli nie dotyczy to proszę przejść do następnego punktu)
1 – ocena bardzo słaba, 2 – ocena słaba, 3 – ocena średnia, 4 – ocena dobra,
5 – ocena bardzo dobra
Czynnik
1
2
3
4
5
Nie mam zdania
Jakość fonii
o
o
o
o
o
o
Jakość obrazu
o
o
o
o
o
o
Dostęp do informacji
o
o
o
o
o
o
Komunikator nr 3: (proszę wpisać z listy powyżej z pytania pierwszego ) ………………..
1 – ocena bardzo słaba, 2 – ocena słaba, 3 – ocena średnia, 4 – ocena dobra,
5 – ocena bardzo dobra
Czynnik
1
2
3
4
5
Nie mam zdania
Jakość fonii
Jakość obrazu
Dostęp do informacji
Komunikator nr 4: (proszę wpisać z listy powyżej z pytania pierwszego ) ………………..
1 – ocena bardzo słaba, 2 – ocena słaba, 3 – ocena średnia, 4 – ocena dobra,
5 – ocena bardzo dobra
Czynnik
1
2
3
4
5
Nie mam zdania
Jakość fonii
Jakość obrazu
Dostęp do informacji
- Proszę wskazać, czy zanim uczelnia wprowadziła nauczanie zdalne, uczestniczył/a Pan/i w zajęciach nauczania prowadzonych zdalnie (np. e-learning)
- Tak
- Nie
- Jeżeli na powyższe pytanie odpowiedział/a Pan/i twierdząco to proszę ocenić swoją satysfakcję z formy zdalnego nauczania
- Zdecydowanie nie jestem zadowolony/a
- Nie jestem zadowolony/a
- Jestem zadowolony/a
- Jestem bardzo zadowolony/a
- Nie mam zdania
- Proszę wskazać jak ocenia Pan/i swoje kompetencje technologiczno-informatyczne
1 – ocena bardzo słaba, 2 – ocena słaba, 3 – ocena średnia, 4 – ocena dobra,
5 – ocena bardzo dobra
Czynnik
1
2
3
4
5
Nie mam zdania
Umiejętność podłączenia komputera do Internetu
o
o
o
o
o
o
Wykonywanie podstawowych czynności na Teams’ie
o
o
o
o
o
o
Umiejętność korzystania z poczty elektronicznej np. Outlook
o
o
o
o
o
o
Umiejętność obsługi edytora tekstów np. Word
o
o
o
o
o
o
Umiejętność obsługi arkusza kalkulacyjnego np. Excel
o
o
o
o
o
o
Umiejętność tworzenia prezentacji np. Power Point
o
o
o
o
o
o
Umiejętność korzystania z mediów społecznościowych np. Facebook, LinkedIn
o
o
o
o
o
o
Umiejętność korzystania z narzędzi jak forum dyskusyjne
o
o
o
o
o
o
Umiejętność wyszukiwania informacji w Internecie np. przy użyciu wyszukiwarek Google lub Google Scholar i inne
o
o
o
o
o
o
Umiejętność oceny wiarygodności i przydatności informacji znajdowanych w Internecie poprzez dywersyfikację źródeł wiedzy
o
o
o
o
o
o
- Ocena kompetencji i skuteczność działania przed pracą zdalną
1 – bardzo słabo, 2 – słabo, 3 – średnio,
4 – dobrze, 5 – bardzo dobrze
Czynnik
1
2
3
4
5
Nie mam zdania
Umiejętność pracy z innymi osobami za pośrednictwem komputera
o
o
o
o
o
o
Umiejętność realizowania zadań w środowisku wirtualnym
o
o
o
o
o
o
Umiejętność nawiązywania kontaktów on-line
o
o
o
o
o
o
Umiejętność zachowania się na forach i w grupach dyskusyjnych, znajomość netykiety tzn. zasad kultury obowiązujących w Internecie
o
o
o
o
o
o
8.Ocena kompetencji i skuteczność działania teraz
1 – bardzo słabo, 2 – słabo, 3 – średnio,
4 – dobrze, 5 – bardzo dobrze
Czynnik
1
2
3
4
5
Nie mam zdania
Umiejętność pracy z innymi osobami za pośrednictwem komputera
o
o
o
o
o
o
Umiejętność realizowania zadań w środowisku wirtualnym
o
o
o
o
o
o
Umiejętność nawiązywania kontaktów on-line
o
o
o
o
o
o
Umiejętność zachowania się na forach i w grupach dyskusyjnych, znajomość etykiety tzn. zasad kultury obowiązujących w Internecie
o
o
o
o
o
o
- Proszę wskazać jakie bariery wystąpiły u Pana/i podczas edukacji i jakości zdalnego nauczania (można udzielić jednej odpowiedzi w wierszu)
Czynnik
Zdecydowanie nie
Raczej nie
Raczej tak
Zdecydowanie
tak
Nie mam zdania
Stary komputer (powolna praca komputera)
o
o
o
o
o
Brak kamerki
o
o
o
o
o
Ograniczony dostępu do Internetu (problem z połączeniem z wifi)
o
o
o
o
o
Brak umiejętności pracy zespołowej i samodzielnej w modelu zdalnym
o
o
o
o
o
Ograniczony dostęp do biblioteki uniwersyteckiej
o
o
o
o
o
Brak bezpośredniego kontaktu ze studentami
o
o
o
o
o
Brak bezpośredniego kontaktu z wykładowcami
o
o
o
o
o
- Które z poniższych sytuacji utrudniały Panu/i efektywne uczenie się w formie zdalnej (można udzielić jednej odpowiedzi w wierszu)
Czynnik
Zdecydowanie nie
Raczej nie
Raczej tak
Zdecydowanie
tak
Nie mam zdania
Brak motywacji do samodzielnego uczenia się
o
o
o
o
o
Brak systematyczności
o
o
o
o
o
Brak umiejętności organizacji pracy własnej
o
o
o
o
o
Brak bezpośredniej pracy z wykładowcą
o
o
o
o
o
Brak nauki w obecności innych studentów
o
o
o
o
o
- Proszę wskazać zalety w edukacji zdalnego nauczania (można udzielić jednej odpowiedzi w wierszu)
Czynnik
Zdecydowanie nie
Raczej nie
Raczej tak
Zdecydowanie
tak
Nie mam zdania
Praca z domu lub z każdego miejsca na ziemi
o
o
o
o
o
Oszczędność czasu na dojazdy na uczelnię i z uczelni
o
o
o
o
o
Zmniejszenie kosztów dojazdu i zakwaterowania
o
o
o
o
o
Możliwość indywidualnego trybu nauki, gdzie każdy student ma możliwość dopasowania tempa nauki do swoich możliwości
o
o
o
o
o
Możliwość jednoczesnego uczenia się i sprawowania opieki
o
o
o
o
o
Ułatwienie w przypadku problemów zdrowotnych dla osób, które mają problem z przemieszczaniem się lub często chorują
o
o
o
o
o
- Proszę wskazać jak ocenia Pan/i naukę zdalną w porównaniu z nauka tradycyjną (można udzielić jednej odpowiedzi w wierszu)
1– ocena bardzo słaba, 2 – ocena słaba, 3 – ocena średnia,
4 – ocena dobra, 5 – ocena bardzo dobra
Czynnik
1
2
3
4
5
Nie mam zdania
Realizacja zajęć zgodnie z harmonogramem zajęć
o
o
o
o
o
o
Możliwość zadawania pytań wykładowcom
o
o
o
o
o
o
Zaangażowanie wykładowców
o
o
o
o
o
o
Możliwość udziału w dyskusji na forach
o
o
o
o
o
o
Ocena nauki w formie pracy zdalnej
1– ocena bardzo słaba, 2 – ocena słaba, 3 – ocena średnia,
4 – ocena dobra, 5 – ocena bardzo dobra
Czynnik
1
2
3
4
5
Nie mam zdania
Realizacja zajęć zgodnie z harmonogramem zajęć
o
o
o
o
o
o
Możliwość zadawania pytań wykładowcom
o
o
o
o
o
o
Zaangażowanie wykładowców
o
o
o
o
o
o
Możliwość udziału w dyskusji na forach
o
o
o
o
o
o
- Proszę ocenić poniższe stwierdzenia opisujące Pana/i sytuację w trakcie nauczania zdalnego (można udzielić jednej odpowiedzi w wierszu)
1– stanowczo się nie zgadzam 2 – nie zgadzam się, 3 – nie mam zdania, 4 – zgadzam się 5 – zdecydowanie się zgadzam
Czynnik
1
2
3
4
5
Nie mam zdania
Możliwość brania udziału w zajęciach nie uczestnicząc w nich bezpośrednio na uczelni jest dla mnie lepszym rozwiązaniem
o
o
o
o
o
o
Łatwość i szybkość komunikowania się poprawiła się w trakcie nauczania zdalnego
o
o
o
o
o
o
Czuję, że studia zdalne gwarantują mi ciągłość nauki
o
o
o
o
o
o
Dzięki nauczaniu zdalnemu jestem w stanie lepiej zarządzać swoim czasem
o
o
o
o
o
o
Czuję, że moje umiejętności komputerowe znacznie się poprawiły dzięki przymusowi edukacji zdalnej.
o
o
o
o
o
o
Moje umiejętności autoprezentacji znacząco się poprawiły dzięki nauczaniu zdalnemu.
o
o
o
o
o
o
- Proszę wskazać jak ocenia Pan/i swoją aktywność podczas zajęć realizowanych na platformach (można udzielić jednej odpowiedzi w wierszu)
1 – ocena bardzo słaba, 2 – ocena słaba, 3 – ocena średnia, 4 – ocena dobra,
5 – ocena bardzo dobra
Czynnik
1
2
3
4
5
Nie mam zdania
Wypowiedzi na forum
o
o
o
o
o
o
Udział w dyskusji on-line
o
o
o
o
o
o
Wygłaszanie referatów, prezentacji
o
o
o
o
o
o
- Proszę wskazać jak ocenia Pan/i swoją satysfakcję z formy wykładów i ćwiczeń prezentowanych zdalnie.
Czynnik
Zdecydowanie nie jestem zadowolony/a
Nie jestem zadowolony/a
Nie mam zdania
Jestem zadowolony/a
Jestem bardzo zadowolony/a
Komunikatywność i kontakt ze studentami
o
o
o
o
o
Częstotliwość prac domowych
o
o
o
o
o
Częstotliwość testów
o
o
o
o
o
Zadawane prace domowe są bardziej urozmaicone (np. w formie prezentacji, quizów, krzyżówek)
o
o
o
o
o
Zachęcanie studentów do dyskusji między sobą
o
o
o
o
o
Lepsze dostosowanie zajęć do potrzeb studentów
o
o
o
o
o
- Proszę wskazać w jakiej formie preferował(a)by Pan/i nauczanie w kolejnych latach
- Nauczanie zdalne
- Nauczanie tradycyjne
- Nie mam zdania
- Proszę wskazać czy w przypadku wystąpienia oferty nauczania zdalnego na uczelni zdecydow(a)łby/ się Pan/i na takie rozwiązanie?
- Tak
- Nie
- Nie mam zdania
- Proszę wskazać jakie Pana/i zdaniem powinny być spełnione warunki, by w kolejnych latach nauka zdalna mogła być kontynuowana
1– zdecydowanie nieistotne 2 – raczej nieistotne,
3 – raczej istotne, 4 – zdecydowanie nieistotne
Czynnik
1
2
3
4
Nie mam zdania
Posiadanie odpowiedniej infrastruktury informatycznej zarówno po stronie studenta, jak i wykładowcy
o
o
o
o
o
Możliwość korzystania przez studentów ze wszystkich zbiorów biblioteki w trybie on-line
o
o
o
o
o
Zapewnienie generowanych testów w zadanych przez wykładowcę materiale
o
o
o
o
o
Możliwość przekazywania dużych plików, dokumentów, zrzutów ekranowych i grafik przez serwery uczelni
o
o
o
o
o
Nagrywanie wykładów, które studenci mogą obejrzeć/odsłuchać w dowolnym dla siebie czasie (ale w założonych granicach)
o
o
o
o
o
- Proszę wskazać, czy zainteresowany/a był/a Pan/i wprowadzeniem przez uczelnię zintegrowanego systemu zarządzania studiami (razem z wersją w postaci mobilnej aplikacji), który umożliwiałby studentom jednym logowaniem dostęp do wszystkich serwisów studenckich (np. plany zajęć, zapisy na zajęcia, zapisy na egzaminy, dostęp do wyników)
- Zdecydowanie tak
- Raczej tak
- Raczej nie
- Zdecydowanie nie
- Nie mam zdania
- Proszę wskazać, czy chciał(a)by Pan/i mieć możliwość wyboru formy nauczania zdalnego np. w sytuacji choroby, zagrożonej ciąży
- Tak
- Nie
- Nie mam zdania
- Proszę wskazać, czy w przyszłości chciał(a)by Pan/i mieć możliwość wyboru kanału umożliwiającego zdalne nauczanie
- Tak
- Nie
- Nie mam zdania
- Proszę wskazać, czy w przyszłości chciał(a)by Pan/i mieć możliwość wyboru formy korzystania z wykładów w nauce zdalnej (on-line lub możliwość odtwarzania nagranych wcześniej)
- Tak
- Nie
- Nie mam zdania
METRYCZKA
- Płeć
- Kobieta
- Mężczyzna
- Proszę podać wiek
- ………lat
- Proszę wskazać rodzaj studiów
- Stacjonarne
- Niestacjonarne
- Wielkość miejscowości, z której Pani/Pan pochodzi
- Wieś
- Miasto do 50 tyś mieszkańców
- Miasto 51-100 tyś mieszkańców
- Miasto powyżej 100 tyś mieszkańców
- Proszę podać stan cywilny
- …………………..
- Proszę wskazać ilość dzieci
- ………………

madziia042
Wschodząca gwiazda
Punkty rankingowe:
Zdobyte odznaki:
madziia042
Wschodząca gwiazda