Narodowy Program Wsparcia Uczniów po Pandemii 

Tydzień temu rozpoczął się nowy rok szkolny. Dla powracających dzieci i młodzieży Ministerstwo Edukacji i Nauki przygotowało programy, których celem jest wspomożenie ich w powrocie do nauki stacjonarnej poprzez możliwość uzupełniania braków edukacyjnych, ułatwienie odzyskania kondycji fizycznej sprzed pandemii i wsparcie psychologiczne po okresie izolacji. Uruchomiona przez resort infolinia jest właśnie częścią projektu, związanego z pomocą psychologiczną, ponieważ w czasie izolacji znacznie pogorszył się stan psychiczny uczniów, którzy częstokroć nie mieli dostępu do wsparcia osób dorosłych czy specjalistów. 

Czytaj więcej o tym, co MEiN przygotowało dla uczniów po powrocie od szkół (kliknij!) 

Jaką pomoc uzyskają dzwoniący uczniowie? 

Uruchomienie infolinii Pomagamy oraz adresu e-mail, na który uczniowie mogą wysyłać wiadomości, ma na celu profilaktykę problemów, będących następstwem izolacji oraz wspomaganie dzieci i młodzieży w prawidłowym rozwoju psychofizycznym. Oferowane wsparcie ma charakter interwencyjno-informacyjny, a zatem dzwoniące osoby, uzyskają odpowiedzi na swoje pytania i otrzymają pomoc w rozwiązaniu problemów w domu, w szkole czy w relacjach z rówieśnikami. Ze wsparcia mogą skorzystać również rodzice i nauczyciele, doświadczający problemów ze swoimi podopiecznymi. Linia jest bezpłatna i od 6 września działa 24 h na dobę. Pomocy udzielają wykwalifikowani i doświadczeni psycholodzy, pedagodzy oraz prawnicy. 

Pomoc można uzyskać pod numerem: 800 800 605 

lub pod adresem e-mail: pomagamy@1815.pl