Nic więc dziwnego, że przedsiębiorcy coraz częściej decydują się na samodzielną optymalizację swoich witryn lub zlecają ją doświadczonym agencjom SEO, takim jak Grupa iCEA. Na czym polega ten proces i na co zwrócić uwagę, aby był maksymalnie skuteczny?

Pozycjonowanie stron WWW – co to jest?

Pozycjonowanie stron WWW to złożony proces marketingowy polegający na zwiększaniu widoczności marki w wyszukiwarce. W tym celu stosowane są różnego rodzaju narzędzia reklamowe oraz techniki optymalizacyjne dotyczące zarówno usprawniania funkcjonalności serwisu, jak i promowania jego zawartości na kanałach zewnętrznych.

Pozycjonowanie jest dość zróżnicowane, a każda strategia opierająca się na tym procesie wygląda nieco inaczej. Niemniej jednak skuteczna kampania SEO powinna uwzględniać techniki z następujących obszarów:

  • on-page SEO,
  • off-page SEO,
  • optymalizacji technicznej.

On-page SEO dotyczy w głównej mierze tworzenia treści, które dzięki właściwym słowom kluczowym docierają do osób zainteresowanych ofertą danej firmy.

Off-page SEO obejmuje z kolei działania promocyjne realizowane poza obszarem strony internetowej, takie jak link building czy social media marketing.

W skład optymalizacji technicznej wchodzą natomiast praktyki ukierunkowane na budowanie użyteczności serwisu oraz wdrażanie rozwiązań mających na celu zwiększenie komfortu korzystania z jego zasobów.

Dlaczego warto pozycjonować strony internetowe?

Pozycjonowanie stron WWW to jeden z najlepszych sposobów na zwiększenie grona odbiorców i generowanie sprzedaży w Internecie. Warto zwrócić uwagę na korzyści płynące z wykorzystania potencjału marketingu cyfrowego, takie jak duża skuteczność, stosunkowo niskie koszty czy możliwość bieżącej analizy efektywności podejmowanych działań.

Pozycjonowanie stron wiąże się jednak z wieloma innymi benefitami wynikającymi z prowadzenia biznesu online. Oto najważniejsze z nich:

  • większa widoczność w Google,
  • lepsze wyniki sprzedażowe i wyższy współczynnik konwersji,
  • większy ruch na stronie internetowej,
  • większe zaufanie do marki i jej usług,
  • dynamiczny rozwój marki w Internecie.

w6aqtk3nrpkwt96

Screen wyników wyszukiwania dla frazy catering Gdańsk / materiały promocyjne

Pozycjonowanie stron WWW sprawdzi się zarówno w przypadku małych, jak i dużych przedsiębiorstw. Warto wdrożyć podstawowe techniki SEO do swojej strategii marketingowej, zwiększając dzięki temu grono odbiorców i generując konwersję. Od czego zacząć?

Pozycjonowanie stron – od czego zacząć?

Pozycjonowanie stron WWW jest nieco skomplikowane. Należy więc dobrze zaplanować działania SEO i skupić się wyłącznie na sprawdzonych metodach optymalizacyjnych.

Analiza rynku

Przed wdrożeniem jakichkolwiek działań SEO należy przeprowadzić szczegółowe badania rynku docelowego. Dzięki informacjom o warunkach panujących w danej branży znacznie łatwiej będzie bowiem zidentyfikować skuteczne rozwiązania i ograniczyć ryzyko wystąpienia ewentualnych problemów.

Badając rynek, trzeba zwrócić szczególną uwagę na potrzeby i oczekiwania potencjalnych klientów. Warto też przyjrzeć się działaniom konkurencyjnych marek, aby ustalić, które metody przynoszą najlepsze efekty.

Content marketing

Treść to najważniejszy aspekt działalności internetowej. Zadaniem wartościowego contentu jest bowiem podkreślenie profesjonalizmu marki oraz zachęcenie odbiorców do konwersji.

Podczas tworzenia treści ważne jest wykorzystanie słów kluczowych popularnych w danej branży. Można je zidentyfikować za pomocą takich narzędzi jak Google Search Console czy Keyword Tool.

Mając już właściwe frazy, należy umieścić je w tekstach o wysokiej wartości merytorycznej. Największym zainteresowaniem współczesnych użytkowników cieszą się takie formy jak newsletter, eksperckie blogi, treści wideo czy infografiki.

Link building

Linki zwrotne to bardzo ważny czynnik rankingowy, bezpośrednio wpływający na pozycjonowanie stron WWW. Dzięki nim witryna cieszy się zainteresowaniem potencjalnych klientów, a autorytet domeny znacznie wzrasta. Jak jednak zdobywać wartościowe linki zwrotne? Oto kilka skutecznych sposobów:

  • blogowanie gościnne,
  • udzielanie się na tematycznych forach internetowych,
  • aktywność w mediach społecznościowych,
  • katalogowanie.

Optymalizacja techniczna

Pozycjonując strony internetowe, należy skupić się nie tylko na wytycznych wyszukiwarek, ale też doświadczeniach docelowych odbiorców. Ważne jest zatem, aby zoptymalizować witrynę pod kątem użyteczności, stosując przy tym praktyki z zakresu technicznego SEO.

Jednym z najważniejszych aspektów jest wówczas szybkość ładowania witryny. Użytkownik powinien uzyskać dostęp do jej zasobów niezwłocznie po kliknięciu linku na liście wyników wyszukiwania.

Nie można też zapominać o optymalizacji pod kątem urządzeń mobilnych. Jako że większość współczesnych użytkowników korzysta z sieci z poziomu swoich telefonów komórkowych, każda strona powinna być dostosowana do ich funkcjonalności.

Czy pozycjonowanie stron WWW jest trudne?

Pozycjonowanie stron WWW nie należy do najłatwiejszych procesów. Regularne modyfikacje algorytmów Google i rosnące oczekiwania konsumentów to przykładowe problemy, z jakimi współcześni przedsiębiorcy mierzą się każdego dnia. Niemniej jednak warto zdecydować się na ten proces, realizując go samodzielnie lub zlecając profesjonalnej agencji interaktywnej.

Dzięki współpracy z ekspertami pozycjonowanie będzie maksymalnie skuteczne, a pierwsze efekty pojawią się znacznie szybciej. Specjaliści mają bowiem dostęp do wielu przydatnych narzędzi, a bogate doświadczenie i obszerna wiedza gwarantują pełną efektywność wykorzystywanych technik.