Na pierwszym ujęciu kamera skierowana jest na Ryszarda Lubicza głównego bohatera serialu "Klan". Jest on ojcem trójki dzieci. Obserwujemy go w mieszkaniu co pozwala na przyjrzenie się Ryszardowi w roli ojca i męża. Ryszard wchodzi do mieszkania wraz z dziećmi Maciusiem, Kasią oraz Bożenka. Kamera skierowana jest na drzwi wejściowe. Mieszkanie z tej perspektywy wygląda na zadbane oraz pełne codziennego życia. Po prawej stronie umiejscowione są wieszaki, na których wiszą pewne ubrania. Ogólny obraz pozwala widzowi uświadomić sobie, iż w obserwowanym miejscu zamieszkuje kilka osób. Po lewej stronie umiejscowione jest dziecięce krzesło świadczące o obecności w mieszkaniu dziecka. Ryszard wchodząc do mieszkania ma na ręku najmłodsze z dzieci Kasię. Na jego twarzy rysuje się delikatny uśmiech mówiący o radości ze swojego życia oraz chwil, które przeżywa wspólnie z dziećmi. Ryszard ubrany jest w jesienna brązową kurtkę, klasyczne dżinsy oraz koszulę w kratę. Jego strój sugeruje o skromny, ale zadbany styl życia.

Kolejno kamera skierowana jest na najmłodsze z dzieci Kasię. Jest ona uśmiechnięta z uwagą przygląda się ojcu. Ubrana jest w kolorową kurteczkę oraz fioletową spódniczkę. Dziewczynka w ręku trzyma worek przeznaczony na kapcie szkolne. Delikatne zbliżenie na strój dziecka pozwala uzmysłowić widzowi, iż uczestniczy w powrocie dzieci ze szkoły. Ryszard troskliwie sadza dziecko na krzesło a swoboda zachować oznacza, że mieszkanie w którym się znajdują należy do obserwowanej rodziny. Starsze dzieci - Bożenka wraz z Maćkiem są w pierwszych ujęciach umiejscowieni w tle. Stroje bohaterów o stonowanych jesiennych kolorach dają do zrozumienia widzowi jaka pora roku jest aktualna w oglądanym odcinku serialu. Ryszard pomagając Kasi w zdejmowaniu butów nawiązuje dialog z Bożenką i Maciusiem na temat aktualnych problemów w szkole. Skoncentrowanie uwagi na każdym dziecku pozwala widzowi ocenić Ryszarda pochlebnie jako przykładnego, zaradnego ojca , który troszczy się o każdą pociechę oraz na bieżąco śledzi poczynania swoich dzieci. Jednocześnie zręczność z jaką pomaga Kasi w przebierani się oznacza, iż czynności te należą do codzienności i nie są Ryszardowi obce. Dzieci wykazują się dużym szacunkiem wobec ojca. Odpowiadają posłusznie na zapytania ojca. Stoją w bliskiej odległości od Ryszarda i często nawiązują kontakt wzrokowy. Widz dzięki takiemu zabiegowi ma szansę na uzyskanie większej autentyczności sceny.

Kolejną sceną jaką obserwuje widz jest powrót Grażynki - żony Ryszarda z pracy do domu. Ryszard ukazany jest tym razem jako troskliwy mąż, który z niecierpliwością oczekuje nadejścia żony. Mieszkanie nabiera wieczornego oświetlenia. Delikatne światło lampki nocnej i półmrok w pokoju w którym przebywa Ryszard świadczy o późnej porze. Bohater sprawia wrażenie zrelaksowanego. Ma na sobie luźną koszulkę w błękitnym kolorze, dżinsy oraz kapcie. Jego wyraz twarzy świadczy o spokoju, który sugeruje iż nie dzieje się nic niepokojącego. Obraz ten nie wytwarza wobec widza żadnego napięcia a jedynie pozwala obserwować spokojny rytm dnia w rodzinie Lubiczów. Niespodziewanie da się słyszeć odgłos zamykanych drzwi. Na głównym planie wciąż znajduje się Ryszard. Jego reakcja na odgłos jaki da się słyszeć z oddali sugeruje, iż jest to znany dla Ryszarda dźwięk. Kamera podążą za Ryszardem tak iż jest ukazany z profilu, gdy podnosi się z fotela i kroczy w kierunku korytarza. Stopniowo na główny plan wchodzi Grażynka. Ma na sobie prostą czarną spódnicę, zielony sweterek oraz spokojne uczesanie. Na twarzy żony rysuje się radość spowodowana powrotem do domu. Ryszard odbiera od Grażynki płaszcz i kierując się w stronę wieszaka w celu odwieszenia go na miejsce nawiązując jednocześnie rozmowę z żoną. Ryszard delikatnie wciąż dominuje na planie. Grażynką jako osoba spokojna, bezkonfliktowa nie wzbudza dłuższej uwagi widza. Kolejno kamera podąża za Ryszardem a Grażynka pozostawiona jest nadal w tle sceny. Mężczyzna krząta się w kuchni w celu zrobienia żonie odprężającej herbaty. Kamera obejmuje w tym czasie całe pomieszczenie w którym znajdują się bohaterowie. Zabieg ten nie zmienia pozycji Ryszarda jako głównej postaci. Jest w tym obrazie wyraźny poprzez aktywne uczestnictwo. Ponieważ jednocześnie przyrządza posiłek oraz ma kwestię dialogową Grażynka jest jedynie biernym uczestnikiem sceny. Relacja pomiędzy Ryszardem a Grażynką świadczy o dużym poszanowaniu wobec siebie. Grażynka pomimo braku aktywności jest wyraźnie zainteresowana słowami męża. Kreowana na opiekuńczą oraz zaradną matkę wspólnie z mężem szuka rozwiązania problemu, który dotyczy ich starszej córki. Kamera wciąż skupia się na ogólnym obrazie próbując wyróżnić Ryszarda jako dominującego bohatera. Zabieg ten pozwala widzowi zasugerować ocenę poszczególnych postaci. Scena kończy się wspólnym postanowieniem działań w sprawie dziecka. Wyraźnie obserwujemy wzajemne zrozumienie postaci. Sceną końcową jest czuły pocałunek Grażynki z Ryszarda.