1. Przenośniki śrubowe :

- prowadzenie ślimaka wewnątrz korpusu w sposób ślizgowy, pozwala na wykonanie przenośników o sporych długościach - do 12 m, które pracują pod znacznymi kątami pochylenia - do 450, bez konieczności używania łożysk środkowych, które podpierają ślimaka. Ma to zasadnicze znaczenie przy transporcie mocno ścieralnych materiałów, bardzo pylistych i agresywnych.

- połączenie, poprzez przegub kulisty, przenośnika z silosem, bardzo ułatwiające montaż przenośnika, zachowując przy tym dużą trwałość połączenia i jego szczelność.

2. Przenośniki, środki transportu bliskiego o ruchu ciągłym i ograniczonym zasięgu, służące do przemieszczania materiałów, w tym: półfabrykatów, podzespołów, surowców, w postaci sypkiej luzem albo też pod postacią ładunków jednostkowych wzdłuż precyzyjnie określonej drogi.

Przenośniki są napędzane przeważnie silnikami elektrycznymi, niekiedy spalinowymi. Natomiast w górnictwie stosuje się również napęd pneumatyczny i hydrauliczny. Zależnie od konstrukcji przenośniki wyróżniamy ich trzy zasadnicze grupy: przenośnik z ośrodkiem pośredniczącym, przenośnik cięgnowy i przenośnik bezcięgnowy.

Przenośnik z ośrodkiem pośredniczącym przenosi substancje w strumieniu gazu, najczęściej powietrza, lub cieczy z reguły wody i zalicza się do tej grupy: przenośnik pneumatyczny (ssący i ciśnieniowy) oraz przenośnik hydrauliczny (ciśnieniowy i grawitacyjny).

Przenośnik cięgnowy przenosi materiały za pomocą cięgna, a do tej grupy należy: przenośnik taśmowy - z taśmą metalową lub elastyczną - najczęściej używana grupa przenośników, przenośnik członowy (płytowy, korytowy, wózkowy, półkowy i kołyskowy), przenośnik podwieszony (jednotorowy i dwutorowy), przenośnik kubełkowy (grawitacyjny, odśrodkowy i okrężny) oraz przenośnik zabierakowy (zgarniakowy, zgrzebłowy i zaczepowy).

Przenośnik bezcięgnowy przenosi materiały, nie używając cięgien i wykorzystując przy tym inny organ mechaniczny. Wśród tej grupy wyróżniamy przenośniki takie jak: impulsowy, grawitacyjny (np. samotoki i zsuwnie), śrubowy (poziomy i pionowy), wałkowy, krążkowy napędzany, wstrząsowy (wstrząsany i wibracyjny) oraz miotający (taśmowy i bębnowy).

3. Przenośniki taśmowe ślizgowe o typie 50, 80, 100 .

Zakres zastosowania :

Przenośnik taśmowy ślizgowy przeznaczony jest do transportu drobnicy wewnątrz zakładu. Jako samodzielne urządzenie lub też pracujące w systemach transportu ułatwia sortowanie, komisjonowanie i podział towarów, oraz może służyć do powiązania pojedynczych stanowisk montażowych albo maszyn produkcyjnych. Oprócz tego używa się ich również:

- aby bezpiecznie przetransportować elementy podatne na uszkodzenia

- aby przetransportować elementy które na skutek swoich własności nie mogą być transportowane przenośnikami wałkowymi i rolkowymi

- jako przenośniki opadające lub wznoszące do spojenia różnych poziomów w przypadku budynków produkcyjnych

  • Rodzaje transportowanych elementów:

- Różnego rodzaju drobnica oraz: stalowe pojemniki i zbudowane ze sztucznych tworzyw, worki, torebki kartony, i inne.

- Te przenośniki ze specjalnym wyposażeniem służą także do transportu sypkich materiałów.

  • Rodzaje taśm :

Najczęściej są stosowane gładkie, taśmy antystatyczne z powierzchniami zewnętrznymi z PCW. Zaspokaja to większość napotkanych przypadków. Dla specjalnych przypadków takich jak: produkty spożywcze, transport skośny, podwyższona odporność na mechaniczne uszkodzenia i wysoką temperaturę są oferowane taśmy specjalne. Toteż wymagany jest dokładny opis charakterystycznych warunków w jakich pracować mają przenośniki:

  • Część wstępna - wymagana jest przy:

- zamianie transportu poziomego na skośny o kącie nachylenia powyżej 15° zależnie od transportowanych elementów

- łagodnym podawaniu podatnych na uszkodzenia elementów

- opadającej trasie przenośników jako urządzeń magazynowych elementów

Część wstępna każdorazowo wymaga użycia napędu środkowego.

  • Część końcowa wymagana jest przy :

- konieczności łagodnej zmiany trasy przenośników ze skośnej na poziomą

jako urządzeń magazynowych elementów

  • Napęd środkowy wymagany jest przy:

- znacznych długościach przenośników, zależnie od obciążenia całkowitego i szerokości taśmy, do uregulowania napięcia taśmy

- wymaganych stałych długościach przenośników (odległości osi bębnów) w przypadku połączeń transportowych maszyn

- będącej elementem przenośnika części wstępnej.

4. Przenośniki taśmowe :

Przenośniki taśmowe są używane transportu technologicznego ryb, mięsa, albo pojemników z nimi. Znajdują również zastosowanie przy transporcie butelek i słoików. Ramy przenośnika są wykonane z kwasoodpornej stali a taśmy mają atest PZH.

Przenośniki oferują taśmy :

a) segmentowe

b) standardowe

5. Przenośniki rolkowe łukowe z napędem łańcuchowym o typie K/800/DK:

  • budowa:

- ramy: Solidna konstrukcje wykonane z płaskowników a następnie malowane.

- nośne rolki: Cylindryczna bazowe rolki wykonane ze stalowej rury - f 50x1,5 ocynkowanej, z segmentami stożkowymi zbudowanymi ze sztucznego tworzywa. Mają one dwurzędowe koło łańcuchowe z podziałką 1/2"x5/16" i 14 zębach, znajdującą się na zewnętrznym promieniu.

Napęd to motoreduktor z silnikiem przemiennego prądu

- napięcie: 230/400 V

- stopień ochrony: IP 54

- częstotliwość: 50 Hz

Rolki napędzane są łańcuchem rolkowym

O prędkości stałej równej 0,3 m/s.

Poruszanie się w tym samym kierunku.

- nośność - dla elementów wynosząca 100 kg/szt.

-promień łuku - wewnętrzny promień łuku wynosi 800 mm

- podpór - dla łuku 90°: 2 szt.; dla łuku 45°: 2 szt.

- malowanie - lakier w niebieskim kolorze RAL liczba 5015

  • Dodatkowe wyposażenie:

- przetwornik częstotliwości znajdujący się w obudowie mający 0,37 kW,

- silnikowy wyłącznik obrotowy przeznaczony dla napędów rewersyjnych

- wyłącznik silnikowy przeznaczony dla jednakowego kierunku ruchu

- prowadzenie boczne - profil ceowy 28x15x2,3- o wysokości 100 mm umiejscowione na zewnętrznym promieniu

- kabel - długość 3 m wraz z wtyczką

- dwustronne boczne prowadzenie - profil ceowy 28x15x2,3 o wysokości 100 mm

- kabel przyłączeniowy - długość 3 m razem z wtyczką CEE.

6. Lekkie wałkowe przenośniki o wałkach mających średnicę 20 mm :

  • wyróżniamy typy:

a) Typ AA 122R... - wałki zbudowane z tworzywa sztucznego

b) Typ AA 121R... - wałki ocynkowane, stalowe

c) Typ AA 123R... - wałki aluminiowe

  • przeznaczenie;

Lekkie rolkowe przenośniki zalecane są w przypadku transportu drobnych materiałów zgodnie z zasadą grawitacyjną.

  • Dla uzyskania odpowiednich warunków ruchu, jeden element powinien znajdować się w każdym momencie na przynajmniej 3 wałkach. Najmniejszy wymiar lub długość transportowanych elementów powinna wynosić około 75 mm.
  • wykonanie części wałkowego przenośnika:

- Rama - jest wykonana z zimnogiętych stalowych profili (ceowy przekrój) mających wymiary 20x60x20 mm, które są ocynkowane z przykręcanymi poprzecznymi wzmocnieniami.

- Nośne wałki - bieżnia wałków wykonana wariantowo z:

- stalowej rury ocynkowanej - f 20x1,0 mm;

- rury z tworzyw sztucznych- f 20x1,5 mm;

- aluminiowej rury - f 20x1,0 mm;

jest ułożyskowana na tocznych elementach (korpusy ze sztucznego tworzywa) na osi stalowej przelotowej, ocynkowanej.

- Łuk:

wewnętrzny promień 800 mm;

dla każdej szerokości wałki dzielone lub przelotowe

przy szerokości od 100 do 300 mm przelotowe wałki

przy szerokości od 400 mm wałki składające się z 2 części

przy szerokości od 500 mm wałki składające się z 3 części.

Wyposażenie dodatkowe:

wykonana z aluminium rama

kompletnych przenośników lub podzespoły wykonane z nierdzewnej i kwasoodpornej stali.

7. Przenośniki ślimakowe

Przenośniki ślimakowe są to przenośniki ogólnego przeznaczenia stosowane przy transporcie materiałów drobnoziarnistych, sypkich, lepkich, wilgotnych, podlegających wymieszaniu, zbrylających się.

Transport może się odbywać w płaszczyźnie poziomej albo nachylonej pod małym kątem.

Załadunek oraz rozładunek transportowanego nosiwa w zależności od potrzeb może się odbywać w każdych miejscach w przenośniku.

  • Przenośniki mogą pełnić takie funkcje jak:

- mieszadeł, w przypadku potrzeby wymieszania nosiwa podczas transportu,

- dozowników objętościowych sypkich materiałów, w przypadku ich zastosowania jako urządzeń wybierających nosiwo z różnorodnego rodzaju zasobników.

Roboczym organem jest ślimak, którego kształt jest dostosowany do rodzaju zastosowanego materiału, umieszczonego wewnątrz szczelnego koryta stalowego oraz podpory w łożyskach na końcu przenośnika. Zależnie od mocy napędu silnika stosowane są podwieszone lub stacjonarne napędy.

  • Charakterystyka techniczna:

- moc napędu - między 2,2 a 55 kW,

- wydajność - 400 m3/m,

- długość przenośnika - L=50 m,

- średnica ślimaka - D=1000 mm.

8. Przenośniki z taśmą gumową przeznaczone do transportu pionowego:

przeznaczone są do transportu różnorakich materiałów mokrych i sypkich , np.: piasek ,żwir, ziarno, węgiel kamień,

elementem roboczym podnośników są wysokiej jakości taśmy nośne firm niemieckich, austriackich i szwedzkich, posiadające dobrany w odpowiedni sposób profil zależnie od materiału, który transportujemy,

podnośniki umożliwiają pokonywanie znacznej różnicy wysokości na niewielkiej przestrzeni - brak punktów przeładunkowych i w różnych kierunkach - pionie , poziomie, pod kątem,

cechuje się większą żywotnością, a także niższym zapotrzebowaniem na energię w porównaniu do zwykłych podnośników kubełkowych,

użycie gumowo-profilowej taśmy wpływa na znaczne zmniejszenie poziomu hałasu,

charakteryzują go niskie koszty eksploatacji przy niewielkiej obsłudze.

TECHNICZNE MOŻLIWOŚCI PODNOŚNIKA

- możliwe podnoszenie na wysokość równą 200 m,

- wydajność - 2000 T/h,

- przeciętna prędkość przesuwu taśmy wynosi 2 m/s,

- taśma może mieć szerokość od 600 do nawet 2000 mm,

- żywotność taśmy podnośników wynosi od 8 do nawet 10 lat,

- moc napędu podnośników z gumową taśmą stanowi około 60% mocy zwykłych stalowych podnośników kubełkowych.

9. Przenośniki kubełkowe:

Przeznaczone są one do pionowego transportu zboża, soli, maki, cukru, miału węglowego, nawozów sztucznych, granulatów oraz innych sypkich materiałów. Produkuje się przenośniki ze stali kwasoodpornych, jakościowych, oraz nierdzewnych. Przenośniki kubełkowe mają następujące wydajności: PK-30 - 33t/h, PK-10 - 12t/h, PK-100 - 120 t/h oraz PK-50 - 50t/h. Umożliwiają także przenoszenie materiałów na wysokość nawet 30 metrów.

10. Przenośniki rurowe:

Służą do przemieszczania różnych sypkich i mokrych materiałów, w tym substancji mineralnych, np.: żwiru, piasku, odpadów przemysłowych, nawozów.

Cechuje je znaczna elastyczność dająca możliwość wykonania skrętów poziomych i pionowych, co pozwala na eliminację punktów przesypowych na trasie.

Dysponują systemem zamykającym, pozwalającym na przejście od transportującej taśmy do rury i na odwrót.

Umożliwia rozładunek i załadunek w każdym miejscu trasy poprzez system zamykania i otwierania taśmy

Charakteryzują się mniejszą przestrzenią zajmowania w zestawieniu z konwencjonalnymi przenośnikami.

Eliminują straty nosiwa poprzez transport w profilu zamkniętym taśmy.

Chronią środowisko naturalne przed zanieczyszczeniami.

Chronią transportowany materiał przed wpływem atmosferycznych czynników zewnętrznych (wiatr, temperatura, kurz , deszcz).

Osiągają wydajność między 50 a 800 m 3/h w przypadku rur o średnicy między 150 a 600 mm , które uzyskiwane są ze zwinięcia taśm szerokich na 600 do nawet 2250 mm .

11. Przenośniki ślimakowe rurowe:

Są one wykorzystywane w transporcie ukośnym i poziomym cementu, zbóż i innych sypkich materiałów o wydajności i możliwości przenoszenia na odległość nawet 16 metrów. Wyprodukowane przez nas przenośniki osiągają wydajności w zakresie: 6 - 40 t/h. Można również dostosować przenośnik do indywidualnych potrzeb klientów np. poprzez wykonanie przenośnika z kwasoodpornej stali lub wzmocnienie spirali. Oferowany napęd przenoszony jest z silnika przez motoreduktor lub przekładnię pasową; moc silnika jest dopasowana do długości i wydajności przenośników.

12. Przenośniki ślimakowe korytkowe:

Są one wykorzystywane w transporcie cementu, zbóż i innych sypkich materiałów o wydajności i możliwości przenoszenia na odległość nawet 16 metrów. Przenośnik zależnie od średnicy spirali uzyskuje wydajność w zakresie 6 - 35t/h. Oferują one napęd, który jest przenoszony z silnika przez motoreduktor lub przekładnię pasową, moc silnika jest dostosowana do długości i wydajności przenośnika.

13. Przenośniki nienapędzane rolkowe:

Niezawodna i prosta konstrukcja przenośnika rolkowego nienapędzanego umożliwia tanim sposobem udoskonalenie procesu transportowania elementów wewnątrz danego zakładu. Niemałe znaczenie ma oszczędność energii, czasu oraz polepszenie warunków pracy. Mogą być one stosowane wszędzie tam gdzie jest możliwy grawitacyjny lub ręczny transport materiałów na przenośniku.

Ta grupa obejmuje kilka przenośników rolkowych, które różnią się rodzajem bocznych profili, wymiarami, rozstawem i rodzajem rolek zależnie od masy, rodzaju i przeznaczenia transportowanych elementów.

Najważniejsze podstawowe wymiary oraz dane techniczne przenośników nienapędzanych:

-szerokość jest dobierana do szerokości przemieszanego materiału,

-długość przenośnika wynosi 6000 mm,

-wysokość może być dowolna,

-zakres ustawiania wysokości jest regulowany poprzez stopki +/- 30 mm,

-rozstaw rolek jest dobierany do masy, wymiarów i rodzaju elementu transportowanego

-typy rolek to: RT2, RT1, RT0,

- wykończenie rolek: cynkowane galwanicznie, bez powłok, z przyspawanymi prowadzącymi kołnierzami, z nałożonym wężem z PVC.

14. Przenośniki łańcuchowe:

Często występuje konieczność transportu elementów mających stosunkowo dużą masę i wymiary, ale o nierównej lub małej płaszczyźnie, na której dany przedmiot może się opierać. Najlepszym rozwiązaniem tych problemów jest użycie przenośnika łańcuchowego.

Dość często przenośniki łańcuchowe są wykorzystywane do transportu palet równolegle do krótszego wymiaru, czyli deska, na której opiera się paleta jest ustawiona poprzecznie do kierunku przesuwu.

Prowadzony po charakterystycznych prowadnicach łańcuch z tworzywa sztucznego, posiadającego dużą wytrzymałość na naciski ale jednocześnie o dobrych właściwościach ciernych, ułatwia bezpieczny transport zarówno lekkich jak i ciężkich elementów.

  • Zastosowanie mimośrodowego lub pneumatycznego mechanizmu podnoszącego do góry przenośnik, czyni z niego idealne urządzenie do prostopadłego wyprowadzania elementów transportowanych z przenośnika rolkowego. Położone poniżej rolek cięgno przenośnika łańcuchowego, podnosi się unosząc transportowaną część ponad rolki, jeżeli wcześniej odpowiednio ustawimy transportowany element na przenośniku rolkowym. Jeśli włączymy napęd przenośnika łańcuchowego to następuje wyprowadzenie transportowanego elementu z przenośników rolkowych, a następnie cięgna przeniesienia łańcuchowego opadają z powrotem poniżej rolek i gotowe są do wyprowadzenia następnego elementu.
  • Najważniejsze zalety przenośników łańcuchowych:

- możliwość transportowania części o znacznej masie i wymiarach ale niewielkich wzdłużnych wymiarach powierzchni podparcia, np. transportowanie palet równolegle do krótszego boku,

- możliwość użycia do poprzecznego wyprowadzania przedmiotów transportowanych z przenośników rolkowych,

- możliwość transportu elementów w przypadku znacznego nachylenia przenośnika,

- cicha praca przenośników,

- zwarta i prosta konstrukcja.

  • Standardowe podstawowe dane techniczne i wymiary przenośnika łańcuchowego:

- całkowita długość przenośnika wynosi 6000 mm,

- liczba i rozstaw cięgien dobierana jest do rodzaju i szerokości elementu transportowanego

-w przypadku standardowej konstrukcji wysokość wynosi - 270 mm - 1000 mm,

- regulacja wysokości - wysokość jest regulowana poprzez stopki +/- 30 mm,

-prędkość przesuwu wynosi - 4 - 20 m/min,

-łańcuch transportowy dobierany jest zależnie od obciążenia: 5/8", 3/4", 1" podwójny.

-do prowadzenia łańcucha wykorzystywana jest specjalna prowadnica z odpornego na ścieranie i naciski tworzywa sztucznego

-regulacja naprężenia łańcucha odbywa się za pomocą napinaczy w napędowej stacji

-dopuszczalne obciążenie jest zależne od konstrukcji

-wykończenie przenośnika, pomalowany

15. Przenośniki paskowe :

Tego typu przenośniki znajdują zastosowanie przeważnie do transportu materiałów podatnych na mechaniczne uszkodzenia, np. elementy lakierowane w przemyśle meblarskim. Po wyposażeniu ich w mechanizm podnoszący możemy stosować je, podobnie jak w przypadku przenośników łańcuchowych, przy poprzecznym wyprowadzaniu przemieszczanych materiałów z rolkowych przenośników.

Pasek zębaty prowadzony po specyficznej prowadnicy umożliwia pewny transport delikatnych wyrobów, bez ryzyka mechanicznego uszkodzenia.

  • Standardowe dane techniczne i podstawowe wymiary przenośników paskowych

- liczba cięgien i ich rozstaw jest dobierany do rodzaju i szerokości transportowanego materiału,

- całkowita długość przenośnika wynosi 6000 mm,

-poziom regulacji wysokości jest regulowany przy pomocy stopek +/- 30 mm ,

- przy standardowej konstrukcji wysokość wynosi 270 mm -1000 mm,

-prędkość przesuwu wynosi: 4 -20 m/min,

-wykończenie przenośnika: pomalowany,

-wybór paska transportowego jest uzależniony od obciążenia i rodzaju transportowanego materiału.

16. Przenośniki rolkowe nienapędzane:

W tej grupie oferujemy następujące przenośniki:

-

- wykorzystujące rolki zawierające pojedyncze koło łańcuchowe

  • Przenośniki rolkowe napędzane wykorzystujące rolki zawierające podwójne koło łańcuchowe

W tego rodzaju przenośnikach napęd jest przekazywany z motoreduktora poprzez przekładnię łańcuchową na 2 rolki, od których jest z kolei przekazywany napęd na kolejne rolki, czyli od jednej rolki do drugiej. Znaczny kąt opasania łańcuchowych kół przez łańcuch powoduje, iż na zęby kół oddziaływają niewielkie naciski. W wyniku tego ten system jest stosowany głównie w przenośnikach transportujących ciężkie materiały kilka, a nawet kilkanaście ton na bieżący metr przenośnika w specjalnym wykonaniu. Dokładnie dobrany rozstaw rolek dopasowany jest do rozmiaru łańcucha, co zapewnia równomierną i stabilną pracę. Rama w przenośniku wykonana standardowo z profilu o oznaczeniu U-120 jest powodem mocnej i stabilnej konstrukcji. Regulowane stopki pomagają w wypoziomowaniu przenośnika oraz dopasowaniu do nierówności powierzchni.

Tego typu przenośniki stosuje się głównie do transportu skrzyń i palet, a także ciężkich produktów (materiały budowlane, części używane do przemysłu maszynowego, odlewy w hutach).

  • Standardowe podstawowe dane techniczne i wymiary przenośników napędzanych zawierających rolki o podwójnym kole łańcuchowym:

-szerokość robocza-jest dobierana do szerokości przemieszczanego materiału i wynosi do 2000 mm,

- długość przenośnika wynosi 6000 mm,

-poziom regulacji wysokości: wysokość regulowana jest za pomocą stopek +/- 30 mm,

-wysokość wynosi w przypadku standardowej konstrukcji między 400 mm a 1000 mm. W przypadku górnego umieszczenia stacji napędowej minimalna wysokość równa się 120 mm.

-prędkość przesuwu zależna jest od obrotowej prędkości motoreduktora w granicach 6 - 20 m/min

-rozstaw rolek wynosi 300, 250, 200, i 150 mm

-wykończenie rolek: cynkowane galwanicznie, bez powłok, z przyspawanymi prowadzącymi kołnierzami, z nałożonym wężem z PVC,

-rolki o podwójnym kole łańcuchowym, czyli 5/8" x 3/8" z-14. Średnice rolek mogą wynosić 80x2, 60x2, 50x1,5;, 2; 108x3,6 mm, 8 pionowych,

-wykończenie przenośnika: pomalowany

  • Przenośniki rolkowe napędzane mające rolki o pojedynczym kole łańcuchowym

W przenośnikach tego typu napęd na rolki przekazywany jest od jednego łańcucha, który prowadzony jest po charakterystycznej prowadnicy stycznie w stosunku do łańcuchowych kół. Korzyścią wynikającą z tego systemu jest przekazanie równoległe napędu od każdego łańcucha na wszelkie rolki. Nie występuje spowolnienie przekazania napędu na końcowe rolki specyficzne dla szeregowego przekazania napędu w przenośnikach mających rolki o podwójnym kole łańcuchowym, wynikające z luzów pojedynczych łańcuchów. Inną zaletą tego rozwiązania jest większa swoboda przy dobieraniu rozstawu rolek - ograniczenie wynikające z podziałki łańcucha nie istnieje. Dlatego też system ten stosuje się m.in. w przypadku zwartego rozstawu rolek w danym przenośniku.

17. Przenośniki rolkowe napędzane w sposób akumulacyjny:

Często poza samym transportem przenośniki muszą mieć możliwość akumulowania transportowanych materiałów na przenośniku.

Najlepszym rozwiązaniem w tym przypadku jest użycie przenośników napędzanych akumulacyjnie. Przenośniki akumulacyjne umożliwiają akumulowanie transportowanych materiałów nie wyłączając napędu przenośnika. Użycie specjalnych rolek, gdzie napęd przekazywany jest z koła łańcuchowego na rurkę rolki przez specjalne cierne sprzęgiełko powoduje, iż po natrafieniu transportowanego materiału na większy opór (zderzak końcowy lub blokada przenośnika) umiejscowione pod nim rolki nie chcą się dalej kręcić. W taki sposób bez problemów można gromadzić szereg transportowanych materiałów na całym odcinku przenośnika. Zwalniając blokadę przepływu transportowanych materiałów, rolki powracają automatycznie do zwykłego trybu pracy, a transportowane materiały przesuwają się dalej dopóki nie napotkają kolejnej blokady.

W przenośnikach tego typu napęd na rolki przekazywany jest od jednego łańcucha, który jest prowadzony po specyficznej prowadnicy stycznie w stosunku do łańcuchowych kół rolek. Łańcuchowe koła rolek wykonane z odpornego na obciążenia mechaniczne i ścierania wytrzymałego tworzywa sztucznego i osadzone przesuwnie na osi sześciokątnej zapewniają cichą i płynną pracę przenośnika. Biorąc pod uwagę sposób łożyskowania i stosowaną oś rolek oferowane są dwa różne gatunki przenośników:

- mające sześciokątną oś rolki (19 mm), która jest łożyskowana w bocznych profilach przenośnika,

- mające oś rolki na stałe mocowaną do bocznych profili przenośnika (średnica 12 mm), rura rolki łożyskowana jest na osi.

  • Standardowe dane techniczne i podstawowe wymiary przenośników napędzanych akumulacyjnie:

-szerokość robocza dobierana jest do szerokości transportowanego materiału (wynosi około 2000 mm)

-długość przenośnika wynosi 6000 mm,

-poziom regulacji wysokości jest regulowany przy pomocy stopek +/- 30 mm,

-wysokość w przypadku standardowej konstrukcji wynosi: 270 mm - 1000 mm,

-prędkość przesuwu zależna jest od obrotowej prędkości motoreduktora między 6 a 20 m/min. -rozstaw rolek: A - oś, której średnica wynosi 12 mm: 272, 136, 102, 68 mm; B - oś sześciokątna - 19 mm: 300, 200, 150, 100, 85 mm,

- obciążenie dopuszczalne: A - średnica osi 12 mm - 150 kg na bieżący metr przenośnika; B - oś sześciokątna 19 mm: 900 kg na bieżący metr przenośnika,

-rolki: RT4 o pojedynczym kole łańcuchowym 5/8" x 3/8" z-14 zbudowane ze sztucznego tworzywa o dużej odporności. Możliwe są następujące średnice rolki: A - średnica osi 12 mm: 80x2, 60x2, 50x1,5 mm; B - oś sześciokątna -19 mm : 89x3, 80x3, 80x2, 60x2, 50x1,5 mm,

-wykończenie przenośników: cynkowany galwanicznie,

-wykończenie rolki: cynkowane galwanicznie, bez powłok, z nałożonym wężem z PVC.

-