Budowa elektronicznego układu zapłonowego
Na miejscu przerywacza umieszczony jest magneto - indukcyjny czujnik, czyli generator impulsów. Czujnik ten składa się z wirnika czterobiegunowego, który jest umieszczony na wałku rozdzielacza zamiast krzywki przerywacza, namagnesowanego stojana o kształcie pierścienia wraz z czterema nabiegunnikami, oraz współosiowej cewki indukcyjnej z wirnikiem.
Działanie elektronicznego układu zapłonowego
W czasie obrotu wałka rozdzielacza następuje zmiana strumienia magnetycznego, co powoduje wyindukowanie w cewce czujnika odpowiednich impulsów napięciowych, których przebiegi są zbliżone do impulsów napięciowych przebiegu sinusoidalnego.
Moduł zapłonowy układu zapłonowego
W skład modułu zapłonowego wchodzą:
- Tranzystor mocy, który pełni funkcje przerywacza.
- Układ sterowania tranzystora, czyli taki, który umożliwia przekształcenie impulsów czujnika na impulsy wywołujące stan blokowania oraz przewodzenia tranzystora.
- Układ odpowiedzialny za stabilizację pierwotnego prądu cewki zapłonowej.
- Bezpiecznik, który chroni cewkę przed nadmiernym przegrzaniem.
- Zespół filtrów przeciwzakłóceniowych.