Budowa elektronicznego układu zapłonowego

Na miejscu przerywacza umieszczony jest magneto - indukcyjny czujnik, czyli generator impulsów. Czujnik ten składa się z wirnika czterobiegunowego, który jest umieszczony na wałku rozdzielacza zamiast krzywki przerywacza, namagnesowanego stojana o kształcie pierścienia wraz z czterema nabiegunnikami, oraz współosiowej cewki indukcyjnej z wirnikiem.

Działanie elektronicznego układu zapłonowego

W czasie obrotu wałka rozdzielacza następuje zmiana strumienia magnetycznego, co powoduje wyindukowanie w cewce czujnika odpowiednich impulsów napięciowych, których przebiegi są zbliżone do impulsów napięciowych przebiegu sinusoidalnego.

Moduł zapłonowy układu zapłonowego

W skład modułu zapłonowego wchodzą:

  • Tranzystor mocy, który pełni funkcje przerywacza.
  • Układ sterowania tranzystora, czyli taki, który umożliwia przekształcenie impulsów czujnika na impulsy wywołujące stan blokowania oraz przewodzenia tranzystora.
  • Układ odpowiedzialny za stabilizację pierwotnego prądu cewki zapłonowej.
  • Bezpiecznik, który chroni cewkę przed nadmiernym przegrzaniem.
  • Zespół filtrów przeciwzakłóceniowych.