TYTUŁWSTĘP- Nawiązuje do tematu i wprowadzam do rozwinięcia (muszę użyć wyrazów z tematu)- Wprowadzić bohaterów, czas i miejsce wydarzeńROZWINIĘCIE- nie pisze wszystkiego co wiem, wybieram tylko wiadomości na temat- rozwijam temat akapitami, a w każdym akapicie co najmniej trzy zdania rozwinięte.- w każdym akapicie musi być spójność tzn. jedno zdanie wypływa z drugiego- ożywię styl równoważnikami zdań, zdaniami wykrzyknikowymi i pytającymi (np. Cisza! Czy nikogo tu niema?)- wprowadzam elementy np. krótkiego opisu (pejzażu, osoby, rzeczy, zjawiska) wyrażam swoje uczucia (np. Ach, jak tu pięknie!), wprowadzam króciutki dialog.- nie powtarzam tych samych wyrazów (np. być)- piszę zdaniami rozwiniętymiZAKOŃCZENIE- podsumowuje temat i wyciągam wnioski (pouczenia, morał)- używam wyrazów z tematu- stosuję słownictwo np. myślę, uważam że, jestem przekonana, moim zdaniem, według mnie, niewątpliwieNa ocenę wpływa również:- kaligrafia i estetyka zapisu- styl, język, (budowa zdań)- ortografia- akapityOsiągnę spójność, gdy zastosuję wyrazy: na przykład, na początku, następnie, później, przedtem, potem, po pewnym czasie, zanim, wkrótce, podczas gdy, po chwili, nagle, wtem, w tej samej chwili, w mgnieniu oka, więc, zatem, toteż, dlatego, gdy, kiedy
Filipowskyy
Junior Bryk
Punkty rankingowe:
Zdobyte odznaki:
Filipowskyy
Junior Bryk