SXO to synergia dwóch znanych obszarów SEO i UX. Łączy elementy pozycjonowania stron internetowych i budowania doświadczeń użytkownika. Taka kombinacja usług ma sprawić, że zyskasz więcej odwiedzin Twojej witryny, a internauci pozostaną na niej dłużej niż kilka sekund.
SXO, czyli znacznie więcej niż tylko pozycjonowanie
Działania SEO, które współtworzą usługę SXO, to klasycznie rozumiane pozycjonowanie. To strategia przyciągania nowych klientów poprzez ruch organiczny, czyli pochodzący z wyszukiwarek internetowych. Od kiedy tylko pojawiły się pierwsze systemy wymiany linków i mieszarki tekstów, celem SEO było zawsze zwiększenie ruchu organicznego na stronie. Choć przez lata sposoby pozycjonowania zmieniły się diametralnie, a na rynku pojawiły się rewolucyjne narzędzia pozwalające na jeszcze głębszą analizę i automatyzację pracy. SXO zmienia to podejście, dając rozwiązanie, które uwzględnia także odczucia klientów. Dzięki takiemu holistycznemu podejściu nie tylko zwiększy się ruch na Twojej witrynie ze względu na lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania, ale także e-klienci będą chętniej powracać po kolejne zakupy.
Od czego zacząć działania SXO?
Dobrze opracowana strategia marketingowa, uwzględniająca działania SEO i UX, przekłada się na rozwój Twojego biznesu i zwiększenie zysków. Warto powierzyć te zadania specjalistom z danego zakresu i zdecydować się na stałą współpracę z agencją, która specjalizuje się pozycjonowaniu stron internetowych
Każdą realizację w ramach kampanii SXO rozpoczyna szereg działań wchodzących w skład standardowej obsługi SEO, takich jak audyt techniczny strony internetowej UX, audyt profilu linkowania. Dopiero zebranie tych danych, pozwoli specjalistom określić kierunek i możliwości strategii marketingowej pod kątem SEO i UX. Jeśli zależy Ci na wypozycjonowaniu witryny pod daną lokalizację, to możesz zdecydować się na działania SEO lokalnego, które także również połączysz z optymalizacją UX.
Jak wygląda optymalizacja SXO w praktyce?
W tym samym czasie, gdy specjaliści SEO i webdeveloperzy zajmują się eliminacją błędów i implementacją ulepszeń według oficjalnych wytycznych dla webmasterów, swoją pracę rozpoczynają specjaliści od User Experience (UX). Do tego grona dołączają również analitycy mierzący takie metryki jak CTR, czas przebywania na stronie czy powroty do wyników wyszukiwania. Wiemy już, że w skutecznej realizacji SXO nie może zabraknąć nie tylko świetnych specjalistów SEO i webdeveloperów, ale również specjalistów UX, analityków czy copywriterów/redaktorów.
Jakie korzyści zaobserwujesz w praktyce? Mogą być one bardzo różne, w zależności od specyfiki Twojego biznesu, np.:
- większa sprzedaż – tu nie trzeba dużo wyjaśniać. Strona internetowa, która generuje duży ruch i świetnie funkcjonuje, zawsze będzie sprzedawać więcej.
- lepsza konwersja – nie zawsze celem witryny będzie konkretnie sprzedaż. Czasem może być to zapisanie się na szkolenie lub pobranie darmowego e-booka, w czym także wspomoże Cię dobrze wdrożone SXO.
- mniej porzuconych koszyków – im więcej niejasności, tym większe ryzyko, że klient rozmyśli się podczas zakupów i nie dokona transakcji. Jeśli informacje na Twojej stronie będą odpowiednio poukładane, klient będzie spokojniejszy i dużo chętniej kliknie w magiczny przycisk zamów.
- więcej powracających klientów – pozytywne wrażenia sprawią, że przy kolejnej okazji klient chętniej skorzysta ponownie z Twojej oferty, zamiast szukać produktu w ofercie konkurencji.
- zbudowanie (lub utrwalenie) wizerunku marki – tak, w tym także może pomóc SXO. Wizerunek w sieci jest co najmniej tak ważny, jak wizerunek w świecie rzeczywistym. Ten dobry pomoże Twojej firmie w zbudowaniu branżowego autorytetu, ten kiepski… cóż, nie do końca.
Dlaczego UX jest takie ważne?
Współczynnik konwersji może spadać nawet o kilka procent z każdą sekundą, która potrzebna jest na załadowanie strony, dlatego właśnie połączenie SEO z UX to przepis na najlepsze wyniki sprzedażowe. Projektując stronę i treści należy pamiętać o User Experience i zapewnić użytkownikom intuicyjną nawigację po stronie, czytelne treści, a także poprawne wyświetlanie i sprawne ładowanie się strony na wszystkich urządzeniach. Te czynniki mają wpływ na zachowania zakupowe potencjalnych e-klientów.
W przypadku, gdy strategia będzie ukierunkowana na lokalne pozycjonowanie sklepów to warto zadbać, by tworzone treści zawierały frazy kluczowe z nazwą miasta, dzielnicy czy danego regionu. Tutaj też trzeba pamiętać o linkowaniu wewnętrznym i zewnętrznym oraz wizytówce Google.
Czy SXO to rozwiązanie dla Twojego biznesu?
SXO nie tylko buduje widoczność w wyszukiwarce, przyciągając tym samym nowych użytkowników, ale również dba o to, by znaleźli oni to, czego szukają w sposób prosty i wygodny. To przekłada się na znacznie większą konwersję, a co za tym idzie zyski generowane z już posiadanej i rozwijanej w przyszłości widoczności. Skorzystaj z doświadczenia sztabu specjalistów, którzy sprawią, że zaczniesz zarabiać więcej. Jeśli nie masz pewności, czy SXO to rozwiązanie dla Twojego biznesu, to zgłoś się na bezpłatny audyt do agencji SEO, która ma również w swojej ofercie usługę SXO. W czasie bezpłatnej konsultacji dowiesz się, jakie działania są optymalne dla Twojej witryny i branży, w jakiej funkcjonujesz.
Artykuł sponsorowany
Komentarze (0)