Filtry używane w pojazdach samochodowych.

  1. Filtr przegrodowy - z uwagi na metodę filtrowania zanieczyszczeń można wyróżnić filtr powierzchniowy i objętościowy,
    1. filtr powierzchniowy - zatrzymuje drobiny zanieczyszczeń na powierzchni elementu filtrującego, przede wszystkim drobiny przekraczające rozmiar porów przegrody. Charakteryzuje się małą grubością przegrody filtracyjnej. Rozróżnia się typy filtrów powierzchniowych:
      • siatkowy - zastosowanie głównie w dystrybutorach paliwowych, wykonany w kształcie cylindra szkielet obleczony siatką
      • szczelinowy - wykonany z drutu o przekroju okrągłym, zbudowany jako sekwencja cienkich płytek,
      • tkaninowy - wykonane najczęściej z filcu
      • papierowy - zrobione z papieru woskowego o grubości 1 do 60 mm .
  1. Filtr objętościowy - ma grubościenną przegrodę filtracyjną. Zatrzymuje cząsteczki nie tylko na powierzchni, ale także wewnątrz przegrody. Filtry te wykonane są z surowców o strukturze ziarnistej, włóknistej, wykonuje się je też ze spieków, porowatych tworzyw sztucznych, bądź z materiałów ceramicznych.