Angielski reżyser filmowym o światowej sławie. Wychowywał się w szkołach jezuickich, studiował historię sztuki i inżynierię. Z filmem związał się w latach 20., pracując początkowo w reklamie, potem jako dekorator, scenarzysta i asystent reżysera w wytwórniach londyńskich. W Berlinie zetknął się z niemieckim ekspresjonizmem filmowym, który wywarł wpływ na jego twórczość. Zainteresowania Hitchcocka wiązały się z kręgiem zbrodni i dewiacji psychicznych z nią związanych, tworzył thrillery, umiejętnie stopniując napięcie i doprowadzając je do punktu kulminacyjnego. Sugestywnie operował kamerą i dynamicznym montażem, celnie charakteryzował środowisko, wkraczał w rejony psychoanalizy, wykazując dystans do tematu i swoiste poczucie humoru.
W Anglii zrealizował m.in. filmy: Na równi pochyłej (1927), Szantaż (1929), Człowiek, który wiedział za dużo (1935), Trzydzieści dziewięć kroków (1935), Tajny agent (1936), Dama zniknęła (1938). Od 1939 pracował w Hollywood, gdzie powstały: Rebeka (1940), Podejrzenie (1941), W cieniu podejrzenia (1941), Łódź ratunkowa (1943), Urzeczona (1945), Osławiona (1946), Akt oskarżenia (1947), Sznur (1948), Nieznajomi z pociągu (1951), Okno na podwórze (1954), Zawrót głowy (1958), Północ, północny zachód (1959), Psychoza (1960), Ptaki (1963), Marnie (1964), Szał (1963), Frenzy (1972), Intryga rodzinna (1975).
Był również autorem krótkich opowiadań o treści sensacyjnej i detektywistycznej, zatytułowanych Przygody trzech detektywów.