S. Mrożek Tango, bohater drugoplanowy; ojciec Artura, artysta, ideolog buntu
Wygląd: Najchętniej chodzi w porozpinanej piżamie; jest zaniedbany, manifestacyjnie obnosi swoją pogardę dla wszelkich norm
Życiorys: W młodości wraz z Eleonorą burzył konwencje, prowokował skandalicznym zachowaniem, odrzucał wszelkie rygory i normy. Należy do pokolenia, które uwolniło świat od zasad, sprowadziło go do anarchii. Teraz żyje wspomnieniami. Stomil zajmuje się nikomu niepotrzebnymi eksperymentami w sztuce.
Charakterystyka: Jego żywiołem jest eksperyment i sztuka. Nie rozumie rozterek syna. Z wiekiem z buntownika, intelektualisty i eksperymentatora zmienił się w bezwolnego, zdradzanego męża. Jego osobowościowy rozkład podkreśla niechlujny strój. Niezdolny do czynu i zmiany, wierzy wciąż w posłannictwo sztuki
Rola w utworze: Dążeniem XX-wiecznych awangardzistów było uwolnienie świata i sztuki od krępujących je rygorów i konwencji. W swym dramacie Mrożek pokazuje, jak dalece im się to udało. I co z tego? Miała być cudowna wolność, a zapanowała anarchia, bałagan. Podstarzali artyści i ich eksperymenty nikogo nie wzruszają. Z tęsknoty za porządkiem wyłania się pragnienie władzy, widmo dyktatury, terroru, podporządkowania jednostki