5% chłopców to 12 osób , 100% chłopców to [(100/100)*12]/(5/100)=240
40% uczniów to chłopcy czyli 240, 100% uczniów to [(100/100)*240]/(40/100)=600
Są to jak widzisz dwie proporcje: pierwsza z nich opisowo
5 procent chłopców to 12 osób (to 10% będzie 24, to sto procent to 240, tak policzy babcia słabopiśmienna ale mądra, a my robimy poważną proporcję)
5 procent chłopców to 12 osób
100 procent chłopców to x osób, stąd to "na krzyż" równanie
5% razy x = 100% razy 12 po przekształceniu (dzielę przez 5% żeby było x)
x=(100% razy 12) podzielone przez 5% na wszelki wypadek zamiast 5% piszę 5/100 a zamiast 100% 100/100 bo to to samo tylko zapisane ułamkiem zwykłym i mam
x=[(100/100)*12]/(5/100)
(mnożę przez odwrócony ułamek (5/100) zamiast dzielić, a 100/100 to 1 jeden)
x=[1*12]*100/5=12*20=240 i wyszło to samo co Babci.
i drugie w tym samym duchu.
Odpowiedzi (1)
JKK
Wschodząca gwiazda
Punkty rankingowe:
Zdobyte odznaki:
JKK 06.07.2020 13:37
Zgłoś
5% chłopców to 12 osób , 100% chłopców to [(100/100)*12]/(5/100)=240
40% uczniów to chłopcy czyli 240, 100% uczniów to [(100/100)*240]/(40/100)=600
Są to jak widzisz dwie proporcje: pierwsza z nich opisowo
5 procent chłopców to 12 osób (to 10% będzie 24, to sto procent to 240, tak policzy babcia słabopiśmienna ale mądra, a my robimy poważną proporcję)
5 procent chłopców to 12 osób
100 procent chłopców to x osób, stąd to "na krzyż" równanie
5% razy x = 100% razy 12 po przekształceniu (dzielę przez 5% żeby było x)
x=(100% razy 12) podzielone przez 5% na wszelki wypadek zamiast 5% piszę 5/100 a zamiast 100% 100/100 bo to to samo tylko zapisane ułamkiem zwykłym i mam
x=[(100/100)*12]/(5/100)
(mnożę przez odwrócony ułamek (5/100) zamiast dzielić, a 100/100 to 1 jeden)
x=[1*12]*100/5=12*20=240 i wyszło to samo co Babci.
i drugie w tym samym duchu.
Najlepsza odpowiedź