PROSZĘ DO JUTRA!!!!!!!!!!!!!!! 1.Przedstaw sytuację, w jakiej znalazł się Dante przed podjęciem wędrówki po zaświatach, a następnie zastanów się nad alegoryczną wymową tej części "Boskiej Komedii". Omów motywy, które mogą mieć - twoim zdaniem - przenośne znaczenie. 2.Które cechy twórczości Wergiliusza zadecydowały - Twoim zdaniem - o tym, że Dante uznał za mistrza właśnie autora "Eneidy"? Przypomnij sobie, jaką rolę odegrał Wergiliusz w historii kultury i czym się kierował, pisząc swój epos. 3.W jaki sposób treść napisu na bramie prowadzącej do piekła wpływała na nastrój panujący w pierwszej części poematu? Dzięki jakim środkom artystycznego wyrazu poeta osiągnął ten efekt? 4.Jaki typ grzeszników znalazł się w drugim kręgu piekła? Wyjaśnij na tym przykładzie, co to znaczy, że indywidualna odnowa moralna może się przyczynić do przemiany całego społeczeństwa. 5.Porozmawiajcie w klasie o tym, jakie wnioski dotyczące natury człowieka można wysnuć z opisu dusz przebywających w drugim kręgu piekła. 6.Wskaż źródła kulturowe, z których czerpał Dante. Jak obecność znanych postaci wpływa - Twoim zdaniem - na wymowę opisu drugiego kręgu piekła. 7.Jakie inne postacie ze znanych Ci tekstów kultury mogłyby się znaleźć w drugim kręgu piekła? Uzasadnij swoją odpowiedź. 8.Podaj dwa powody, które - zdaniem autora tekstu - skłoniły Dantego do napisania "Boskiej komedii" 9.Jaką role w poemacie Dantego odgrywa Beatrycze? 10.Ustal na podstawie "Boskiej komedii" i rozważań zawartych w "Komentarzu do lektury", jaki obraz świata przedstawił Dante.

22.05.2020 12:33

Odpowiedzi (0)

Potrzebujesz pomocy?

Lektury (Język polski)

Prywatność. Polityka prywatności. Ustawienia preferencji. Copyright: INTERIA.PL 1999-2025 Wszystkie prawa zastrzeżone.