Zróbcie proszę zadania ze strony http://pl.static.z-dn.net/files/d0a/6430c2f6b7d74a9f63ff73c5b1debc34.pdf, a następnie te:

1. Na podstawie pierwszych trzydziestu wersów fragmentu Pana Tadeusza przedstaw stosunek szlachty zaściankowej do chłopów.

2. Co powinno łączyć obie warstwy społeczne, a co je dzieli?

3.Scharakteryzuj sytuację majątkową i polityczną szlachty zebranej w karczmie

4. Na podstawie dotychczasowych ustaleń podsumuj sytuację stanu szlacheckiego ukazaną w poemacie.

5.Określ,za jakimi dawnymi wartościami tęskni szlachta

6. Wytłumacz, czego dotyczy dyskusją między szlachtą. Na czym polega absurdalność tego sporu?

7.Wskaż autoironię wypowiedzi narratora a analizowanym fragmencie . Określ przyczyny i funkcję tej autoironii.

8. Na podstawie reakcji Sędziego (wersy 31.-35.) ustal przyjmowaną przez niego hierarchię wartości.

9. Scharakteryzuj Sędziego jako przyszłego przywódcę powstania. Zwróć uwagę na niezamierzone efekty humorystyczne obecne w jego wypowiedzi.

10. Wskaż przejawy megalomanii w postawach bohaterów. 

11. Przedstaw argumenty księdza Robaka, które mają skłonić Sędziego do zgody z Hrabią.

12. Jakie cechy łączą Sędziego z ogółem szlachty?

13. Opisz sytuacje przedstawione w wersach 51.-62.

14. O czym świadczy postępowanie ,,stronników Sopliców'' i Hrabiego?

15. W wersach 51-58. wskaż środki poetyckie, za pomocą których narrator ukazuje, że"tam jeszcze więcej zamieszania"

16. Oceń postawy bohaterów poematu prowadzące do bitwy. Uogólnij tę ocenę, odnosząc ją do wybranych wydarzeń z histori Polski .

27.03.2020 11:40

Odpowiedzi (0)

Potrzebujesz pomocy?

Lektury (Język polski)

Prywatność. Polityka prywatności. Ustawienia preferencji. Copyright: INTERIA.PL 1999-2025 Wszystkie prawa zastrzeżone.